duminică, 17 august 2014

Domnișoara din Sighișoara



De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul de Revistă și Comedie Ion Vasilescu


Colecții și Colecționari


Înscrisuri de toate felurile




Program, Teatrul de Revistă și Comedie Ion Vasilescu, București.
Stagiunea: 1969 - 1970.












Recunosc, în mod onest, că nu am văzut acest spectacol.
Poate totuți vreunul dintre cititorii acestui articol ne va trimite
o cronică; în calitate de spectator. 
În definitiv, n-au trecut decât 44 de ani!

Din întâmplare, am gasit și câteva "înscrisuri" care au legatură cu 
"Nea Nae", personaj interpretat de Romulus Bărbulescu. 

Dar până să vi le redau iată, pe scurt, 
ce am gasit pe ro.wikipedia.org despre acesta:

   Romulus Bărbulescu s-a născut la Sulina în anul 1925. Meseria de marinar a tatălui său a făcut ca familia să își schimbe domiciliul în funcție de traseele sale navale, astfel încât Bărbulescu și-a petrecut copilăria la Constanța și Galați. După moartea tatălui său, survenită pe când avea 16 ani, a fost obligat să renunțe la școală și să practice diverse meserii necalificate pentru a-și întreține familia (hamal, spărgător de lemne, miner, muncitor la abator, etc.)
    Fascinat de lumea teatrului, joacă pe diverse scene încă de la vârsta de 17 ani, mai întâi în trupe de amatori, apoi în propria sa trupă, alături de care câștigă câteva premii la nivel național. Bărbulescu se mută la București, unde reia la seral cursurile întrerupte anterior și, în 1950, intră la IATC la secția actorie. După absolvirea institutului în 1954 va juca pe scena unor teatre cunoscute ale vremii, printre care Ion Luca Caragiale, Nottara, Barbu Ștefănescu Delavrancea sau Ion Vasilescu. Va practica aceasta meserie timp de 34 de ani, până la pensionare.
    În paralele cu meseria de actor, Bărbulescu a realizat o serie de scenarii radiofonice și de televiziune. Pe plan literar, a devenit unul dintre cei mai importanți scriitori români de science fiction alături de George Anania, într-un cuplu pe care Adrian Rogoz l-a numit "scriitorul bicefal".
 Romulus Bărbulescu a decedat pe 9 februarie 2010.


Veti afla mult mai multe (cartile scrise, filmografie, etc.) daca aveti curiozitatea
sa accesati sursa indicata; sau altele...



Pe 25 noiembrie 1954 locuia pe str. Sfantul Elefteria, la nr. 27.
Expeditor: probabil mama lui, Angela.
Cu domiciliul la Galați, str. Balaban, nr. 28.


Aceleași date atât pentru expeditor cât și pentru destinatar.
24 martie 1955.
Plic care a purtat rânduri relevante pentru acea perioadă;
extrem de grea pentru majoritatea oamenilor obișnuiți...

"Dragii noștrii
Ți-am mai trimis o scrisoare și-ți mai scriu una. Cred că ai primit scrisoarea. 
Mult nu am de scris dar atâta te rog Romulus mamă dacă poți să ne mai
trimiți până Duminică 100 lei. Mimy doua săptămâni e în vacanță, căldurile 
au venit, Mimy nu mai poate umbla în bocanci, e complet în picioarele goale.
Romy dragă nu am nici-o posibilitate până la începutul școlii să-i i-au pantofi.
Marcela n-a dat nici-un ban în casă fiindcă a avut necesitățile ei de 
primăvară, nici ea nu a avut pantofi, a trebuit să-și cumpere cu mare geutate.
Fasole mâncăm de 3 zile la rând. Economie fac cât se poate de mare și tot
nu mă pot ajunge cu cheltuielile casei.
Romy nu mă lăsa, sunt în picioarele goale, nu mă mai pot duce la școală.
Te rog fă tot posibilul. Marcela nu mai ea nici-un ban până după paște
pentru că a luat concediu medical că n-are ochelari și nu vede. Doctorul
a consultat-o și a spus să nu mai vină la servici fără ochelari și nu poate
să-mi dea bani pt. pantofi că trebuie să-și ea ochelari.
Nu putem s-o-ntrerupem de la școală că n-are pantofi absolut deloc și cu 
bocancii nu mă mai pot duce la școală, plânge în fiecare zi.
Între fete nu se poate duce oricum a umblat atâția ani goală. Dela 
gură nu pot să rup că înseamnă să murim de foame. Mimy luni începe 
școala și ce mă fac cu ea, aștept până Duminică banii s-au răspunsul 
tău. Te rog nu te supăra  pt. că așa-i situația. După paște nu te vom mai
supăra că a terminat și Marcela cu cheltuielile. Vă sărută Angela".


"Pentru trimiterea/corespondentelor dvs/
folositi plicul cu/timbrul postal imprimat".


31 august 1959.
Altă adresă pentru Romulus: str. Aristide Briand, nr. 19, et. 2, ap 11.
Către Aurelia, probabil soția lui.
Alte rânduri, alte realități dezvăluite...

"Aurașule,
Pe drumul de costișă 
Ce duce la Vaslui,
Mergea vagonul nostru
Cu toata șleatha lui...
După 14 ore de drum (normale sunt 2) am ajuns la Vaslui...
Praf, soare, oi și vite...
Căminul Cultural seamănă cu piața din Hirșova...Și mai dăm și 
două spectacole !
După toate cele, am mai dat și peste o...enterită - pe care am tratat-o...
băbește ! Țuică și măsline, pentru că sulfaginamidin (?)...nu exista !
Dar optimism și speranța că ne vom revedea curând.
Zbor mereu spre casă. De odihnit...mai încet !...Am și slăbit puțin. 
Nu te speria că-mi revin eu la...Paștele ecvestru !
Aurașule să nu mă uiți și să fii cumințică și să te odihnești și să
mânânci. Eu te iubesc, ma gîndesc la tine și aștept să se termine
mai repede prăpădul !...Cu dragoste ! Romiță".  


Pe atunci evolua la Teatrul Nottara.


De unde rezultă adresa la care locuia în anul 1981.
Bdul Uverturii, 43, Bl. 1, sc. III, et.IV, ap. 97, sector 3.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu