sâmbătă, 26 iulie 2014

Ancora de flori




Arta plastica contemporana romaneasca


Anca Donici


Muzeul Marinei Romane, Constanta


26 iulie 2014





   "Noi ne-am născut la malul mării în ţipete de pescăruşi”
spunea în poezia Prietenii colega noastră Nermin Hogea Susam.
Dar nu este singura punte care leagă sufletele noastre.
Suntem fiice, soţii şi mame de adevăraţi lupi ai mărilor, aşa încât putem spune 
că purtăm în fiecare celulă a trupului nostru câte un strop de apă de mare.
Ne iubim cu ardoare stăpâna, THALASSA, chiar şi atunci când ştim 
că poate fi de-a dreptul neîndurătoare, ba chiar crudă cu noi sau cu cei dragi, 
plecaţi departe.
Şi mai avem ceva în comun: dorinţa de a ne slăvi stăpâna prin magia culorilor.
Ne-am îndreptat paşii spre Liga Navală - Careul Doamnelor,
concept al d-lui Vam(r) ing. Ilie Ştefan şi realizare efectivă
a d-nei prof. Elena Stănescu, unde am găsit un real sprijin.
Ne-am reunit într-un "atelier de creaţie”
care işi expune periodic realizările de
grafică, pictură şi tapiserie cu teme predilect marine.
Şi, ca orice grupare care se respectă,
am hotărât să ne alegem un simbol: cine altul decat
Comandorul Val Donici?!
Membru marcant al Ligii Navale - filiala Constanţa
s-a ocupat de promovarea artei şi culturii cu specific marinăresc,
pictor, autor de cărţi, dar şi profesor la cercul de pictură marină,
pe care l-a şi condus şi care a funcţionat decenii bune la
Casa Armatei din Constanţa, azi Cercul Militar.
Multe din membrele atelierului am fost elevele lui.
Sperăm să-i continuăm visele…
(Anca Donici)

***Jenica Mazilu via Ina Tablouri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu