luni, 29 iulie 2013

Cum a fost



Romania de-altadata


Inscrisuri de toate felurile 


Colectii si Colectionari







Buletin de Nastere. 19 martie 1922. Pe numele lui Mandy Schreibmann. Galati, Plasa: Prut de Jos. Judet: Covurlui.
Un scris si-o grafica deosebita, aproape ca o opera de arta. Din acelasi document mai aflam ca Mandy a fost inscris in clasa I-a Nr. 1 de baieti, Galati, in 1928 (adica la sase ani !).


Biletul pe verso prezinta si el elemente de interes. Pentru pastrarea documentului in conditii cat mai bune au fost lipite pe linia plierii acestuia doua etichete. 
Textul acestora ma duce cu gandul la anii '40, imediat dupa razboi. Ceva mobilizator pentru Organizatia de tineret a Partidului Muncitoresc (ceva de acest gen).
Reproduc mai jos numai textul etichetei intoarse:
"TINERI MUNCITORI !
Imbunatatiti munca voastra in fabrici cautand noui si variate metode de lucru".


Am gasit aceasta carte postala, recent, la un targ de vechituri. Am luat-o "la gramada" eu cautand de regula numai ilustrate romanesti. Studind-o azi mai atent am observat urmatoarele:
1. Este trimisa, pe 4 iulie 1920, de la Constantinopole in Romania, mai exact la Galati.
2. Adresantul este Moritz Schreibmann.
3. Acesta lucra la Banca Moldova, str. Portului. 
Revenind la documentul de mai sus, am vazut ca tatal lui Mandy are prenumele Maurice.
Trag linie si ajung la concluzia ca este vorba chiar de tatal baiatului din documentul prezentat.
Istorie palpitanta, ce mai !




2 comentarii:

  1. Asa este ! Asta si incerc sa fac, pe langa prezentarea unor fotografii, inscrisuri, ilustrate. Sa readuc la lumina "povesti" sau fapte de viata. Eu zic ca e frumos !

    RăspundețiȘtergere