luni, 3 iunie 2013


Visul unei nopti de vara





   La indemnul unei campanii BlogalInitiative.ro trebuia sa prepar ceva cat mai apetisant, ceva mai special, eventual exotic, in asa fel incat sa cuceresc (culinar) cat mai multi  bloggeri votanti dar si pe membrii juriului. Treaba extrem de complicata tinand cont de gusturi...care nu se discuta, evident, prietenii "de-o viata" si alte aspecte cu care nu va mai plictisesc eu acum. Fotografiile, ba chiar si filmarile, erau binevenite in sustinerea mirobolantului meu proiect.  Miza era importanta, premiul pus la bataie fiind deosebit de atractiv, adica unul dintre produsele pe care le puteti gasi pe http://www.beko-innovachef.ro/
  Am zis, una peste alta, SA MA BAG si eu. Este o expresie despre care am auzit, din surse sigure, ca este foarte apreciata de catre firmele care dau comenzile pentru campaniile publicitare. Daca nu ma credeti, revin cu amanunte. 
   Asa...Problema cea mai spinoasa s-a ivit inca din start. Nefiind eu un gurmand deosebit niciodata, dar ever never, nu am reusit sa trec peste stacheta unui ostropel de pui, ciolan afumat cu fasole, varza calita cu carnaciori (de Plescoi sau oltenesti)...De prajituri in foetaje si umpluturi sofisticate nici nu s-a pus vreodata vorba. Desi, la dulciuri sunt primul pe lista...la infulecat, desigur.
   Mi-am tot muncit bruma de materie cenusie din dotare zile si nopti in sir. Nu mai aveam stare, devenisem o fiinta de-a dreptul imposibila pentru cei din jur. Care fiinte, fiind doar una, s-a si sesizat de-ndat. Astfel ca deunazi, Marlen, empatica (chiar peste masura) ma cheama la "vorbitor" si, ce s-o mai lungesc, afla pricina zbuciumului meu - nocturn si diurn dupa cum v-am si raportat mai sus. Asa ca din clipa marturisitoare mi-a si luat greutatea de pe umeri apucandu-se cu voiosia-i caracteristica in astfel de ocazii de gatit... Cotlete de miel.
   Bine, bine, veti intreba, dar de ce taman cotlete de miel. Pai pentru ca mai aveam asa ceva in congelator de la Pasti si-n al doilea rand pentru ca imi place carnea de miel, gatita in toata felurile, fara exceptie...
   Si acum, pentru curiosi, despre modul de preparare: a pus ierburile aromate (rozmarin, cimbru, patrunjel) si usturoiul intr-un mojar cu pistil si le-a maruntit pana a obtinut o pasta. A adaugat uleiul de masline, mustarul si parmezanul (2 linguri) si a amestecat in continuare. A adaugat sare si piper dupa gust si a uns cotletele (sase la numar) cu pasta formata. Le-a lasat apoi la marinat, in frigider, timp de o ora.  Dupa care a incins cuptorul la 200 grade Celsius si a uns o tava cu ulei de masline. A asezat cotletele marinate si le-a tinut la cuptor cam 30-40 de minute pana ce s-au rumenit si au capatat o crusta crocanta. Cand au fost gata, le-a scos din cuptor si le-a mai lasat, sa se "odihneasca" vreo 10 minute, inainte de a le felia. Noi am servit fripturica cu garnitura de cartofi si legume la cuptor desi se poate cu doar una dintre ele. Am fost multumiti, nu numai de cum arata dar mai ales de gustul delicios; drept pentru care va invitam si pe voi sa incercati un astfel e preparat.
   Usurat ca mi-am dus la bun sfarsit misiunea (provocarea ar fi sunat mai "cool") am dormit in noaptea urmatoare ca un prunc. M-am trezit odihnit, cu mare avant de a "muta si muntii din loc"...dar si la realitate...Langa pat, pe covor, am zarit suplimentul Mega Image: Sarbatorim impreuna... Pe coperta caruia, intr-o fotografie (vezi mai sus), tronau in toata splendoarea lor, cotletele de miel...A fost un vis... dintr-o noapte de inceput de vara. Frumos, dar doar un vis...

***
Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO"
    
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu