miercuri, 5 iunie 2013


Agentia de Stiri Bune


Modernizarea aeroportului


Iasi


4 iunie 2013






Photo: S-a semnat! Iașul va avea cel mai modern aeroport din țară. Începe construcția pistei: http://bit.ly/11DZpB8

   Cea mai importantă investiţie demarată vreodată de Consiliul Judeţean Iasi a primit oficial undă verde. Preşedintele CJ, Cristian Adomniţei, a semnat contractul de lucrări privind realizarea noii piste de 2.400 de metri a Aeroportului, acesta apreciind că ziua de ieri (4 iunie)reprezintă cea mai importantă zi a Iaşului din ultimii 20 de ani. Asocierea de firme care şi-a adjudecat licitaţia a fost reprezentată de directorul executiv al Max Boegl România, Mathias Kirr. "Fără această pistă nouă, Iaşul ar fi devenit tot mai izolat. Infrastructura aeroportuară existentă aparţine trecutului, iar pista nu ar mai fi putut fi folosită mult timp. Aceasta ar fi îndepărtat companiile aeriene de Iaşi. La finalul lucrărilor, vom avea prima pistă flexibilă din România şi cel mai modern aeroport din ţară. Personal, am toată încrederea că termenul de execuţie va fi devansat, astfel încât să putem opera cât mai curând pe noua pistă", a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.
   Durata contractului încheiat ieri este de 25 de luni, la sfârşitul acestei perioade noua pistă trebuind să fie operaţională. Lucrările presupun construirea pistei, a căii de rulare, extinderea platformei şi a drumului perimetral, instalarea balizajului şi realizarea canalizării pentru apele pluviale. Constructorul are la dispoziţie două luni pentru proiectare, după care şantierul va fi deschis oficial. Reprezentanţii Aeroportului speră însă ca lucrările de construcţie să se finalizeze până la sfârşitul anului viitor. "Şi noi ne dorim ca lucrările să dureze cât mai puţin, fără a afecta calitatea acestora. Suntem pregătiţi să începem imediat proiectarea. Sunt o serie de lucrări pregătitoare care se pot realiza încă din perioada de proiectare şi vrem să le începem cât de curând posibil. Cred că o să dovedim pe măsura aşteptărilor“, a spus Kirr.
  Construirea noii piste va reprezenta prima etapă a proiectului de modernizare a Aeroportului, asocierea dintre Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Grup urmând să încaseze 139 milioane lei. 
  Un al doilea modul vizează construirea unor noi platforme de garare a aeronavelor şi a căilor aferente de degajare. Costul acestei componente este evaluat la 40 milioane euro, modulul făcând obiectul unui proiect depus spre finanţare de către Comisia Europeană. "În decurs de câteva săptămâni aşteptăm răspunsul. Nu mă îndoiesc că el va fi favorabil“, a precizat Adomniţei. 
  Un al treilea modul al proiectului vizează construirea a două noi terminale, unul de pasageri, altul de marfă, a unui hangar pentru repararea avioanelor şi a unui nou turn de control. Pentru acesta nu a fost identificată nicio posibilă sursă de finanţare. Conform aprecierii lui Bodea, aeroportul ar putea ajunge în viitorii 6-7 ani la un număr de un milion de pasageri anual, faţă de doar 180.000 câţi îl tranzitează în prezent.
   La ceremonia de semnare a contractului au fost invitaţi toţi directorii din cadrul Consiliului Judeţean, ca şi cei ai instituţiilor subordonate. Astfel, au fost prezenţi directorii spitalelor din subordinea CJ, ca şi directorul Muzeului Literaturii Române, Dan Lungu sau al Teatrului Luceafărul, Ioan Holban. Au lipsit însă foştii preşedinţi ai Consiliului Judeţean, Constantin Simirad şi Lucian Flaişer, în timpul cărora s-a construit actualul terminal al Aeroportului, a fost obţinut terenul necesar extinderii aerogării şi au fost economisiţi banii care sunt cheltuiţi acum. Au lipsit şi foştii directori ai Aeroportului, nici aceştia nefiind invitaţi. "Dacă făceau ceva pentru Aeroport, îi chemam", a explicat sec Adomniţei.

Cine este Max Boegl

  Lidera asocierii care şi-a adjudecat licitaţia de construcţie a pistei este o companie originară din Germania. Conform precizărilor lui Mathias Kirr, compania are în total 6.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 1,6 miliarde euro anual. În România, cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de 110 milioane euro. În portofoliul Max Boegl se află lucrări la noul aeroport din München, construirea terminalului aeroportului din Stuttgart, a unui terminal la Hamburg, a pistei şi căilor de rulare la aeroportul Berlin - Brandenburg, ca şi a aeroportului din Varna. În România, compania a construit Stadionul Naţional Arena, şoseaua de centură a Sibiului sau autostrada Medgidia-Constanţa. În urmă cu cinci ani, Max Boegl a efectuat lucrări de prelungire a pistei aeroportului din Sibiu, o parte a acesteia surpându-se după numai doi ani. Mathias Kirr a dat asigurări că incidentul de la Sibiu nu se va repeta la Iaşi. "Acolo au fost cu totul alte condiţii. Apa freatică era la suprafaţă, ceea ce era o problemă. Apoi, ca să fiu răutăcios, la Iaşi tot noi facem şi proiectarea, deci ştim pe ce lucrăm. La Sibiu noi am atras în mai multe rânduri atenţia că sunt greşeli de proiectare, dar nu am fost ascultaţi", a spus Kirr.
***ziaruldeiasi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu