Teatrul InDart
Teatrul Arca, Club La Scena, București
noiembrie 2012
PROGRAMUL reprezentatiilor piesei EXTREM de W.
Mastrosimone
loca: Teatrul Arca - club La SCENA - rezervari la
nr: 0727.795.380
10, 20 si 28 Noiembrie 2012, ora 20:00
DISTRIBUŢIA:
Alecsandra Timofte.........Marjorie
Cătălin Stelian.................Raul
Silvia Gagu .....................Terry
Beatrice Peter.................Patricia
Scenografia – Răzvan Plăiaşu
Costume – Cătălina Tăbăcaru
Aranjamente muzicale – Dan Simion
Machiaj – Raluca Crăciun
Foto si video – Ştefan Cociorvei
un spectacol de Bogdan Gagu
Piesa Extremities (titlul original) a fost scrisă de către William Matrosimone în anii ‘80, având
o carieră fulminantă off-Broadway. În Extrem, Mastrosimone tratează problema
violului, a agresiunii împotriva femeilor şi a victimelor care, deseori, nu au
câştig de cauză în faţa legii, din pricina lipsei dovezilor. Extrem este povestea unei femei, atacată în propria sa casă de către un violator. Ea
reuşeşte să facă faţă atacului, chiar să răstoarne situaţia, victima preluând
controlul asupra călăului. Dilema ei însă, de-abia acum începe: să-l elibereze
pe agresor riscând astfel un nou atac, să declare totul poliţiei în ciuda
faptului că, din lipsă de dovezi, ar putea să fie socotită drept mincinoasă,
sau să îl ucidă pe atacator, devenind astfel o criminală ca şi el ?
“Am pariat pe
umanitatea care se ascunde în spatele oricărui individ şi prezint publicului
duplicitatea fiinţei umane. Psihologia personajelor conduce spectatorul
întrun joc al alegerii şi al determinării, al riscului şi al deciziilor umane
sau animalice, instinctive. Nu am vrut să pun în prim plan violul sau posibilul
viol. Nu mă fascinează violenţa. Violul e doar scânteia pentru reacţii şi
slăbiciuni. Am ales să descompun personajele psihologic şi să înţeleg prietenia
dintre oameni, sacrificiile pe care suntem dispuşi să le facem şi până unde
duce răzbunarea.
După ce vedeţi spectacolul să vă întrebaţi:
1. Câtă încredere aveţi în prieteni în cazuri extreme?
2. Aveţi într-adevăr puterea de „a ierta” orice?
3. Oamenii se pot schimba cu adevărat când ajung în
situaţii extreme?" Bogdan Gagu
Extrase de presă
Catia Maxim: “... reafirm că teatrul, promovat la
InDArt, combină clasic şi modern întro alchimie, aş zice aşa de naturală, încât
bucuria spectatorului reprezintă cel mai sigur câştig… Prin urmare, avem de-a
face cu un pretext ce dezvăluie - fără menajament, delicat totuşi, cu o anume
grijă - nestăvilita natură umană, cu lumini şi umbre, inocentă, dar şi profund
păcătoasă. Simultan! De la prima, până la ultima replică, am avut impresia că
particip la jocul Trenul Morţii, pe care am fost, invitată ca spectator, să-l
conduc cu grijă, ferindu-mă de obstacole. Găselniţă regizorală sau nu, cert e
că nu am fost sigură de nimic: asistam la tragedie, comedie sau dramă? Ei bine,
nesiguranţa inoculată mi-a părut Extrem de elaborată şi am deschis, cu grijă
ochii şi sufletul, să văd şi să pricep din psihologia deciziilor umane sau
animalice.” (sursa: www.catiamaxim.wordpress.com)
Delia Marc: “O piesă puternică şi pot să spun că şi
viziunea regizorului a fost pe măsură. Regizorul a ştiut să imprime tensiune
curgerii intrigii, până la punctul culminant, nebănuit de spectator. O tensiune
în care evoluţia actorilor a fost relevantă.” (sursa: www.filme-carti.ro)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu