duminică, 28 octombrie 2012

Student.Arta.Festival.



Halele TIMCO, Timisoara


29 octombrie - 4 noiembrie 2012




Eveniment realizat cu sprijinul:
 Nicolae Robu, Horia Cristian, Ben Oni Ardelean, Vlad Garboni

Organizator:
Cluburile Studentesti Liberale

Deschidere eveniment:
29 octombrie, ora 18:00
Participa: Lector Univ. Dr. Gabriel Kelemen 
(prezentare despre arta vizuală)

Absenta cu memorie



Arta plastica contemporana romaneasca


Alexandru Chira


U-Art Gallery, Bucuresti


31 octombrie - 2 noiembrie; 7 - 9 noiembrie 2012





   Anul acesta, pe data de 29 octombrie, artistul Alexandru Chira ar fi implinit varsta de 65 de ani. La o zi distanta, pe 30 octombrie, incepand cu ora 19:00, 15 artisti, fosti studenti ai acestuia, ii evoca memoria prin proiectii picturale si obiectuale, adunate in spatiul U-Art Gallery din Bd. Iancu de Hunedoara, nr. 8, sector 1, Bucuresti (cladirea UZINEXPORT)

   Participa: 

Radu Popescu, Oana Popa, Corina Raiciu, Elena Petre, Adela Edu,
Marinela Dumitrescu, Ilinca Oprea Teofana Filip, Andreea Chibrian,
Anca Bentu, Mircea Dragomirescu, Elena Gheorghe, Alexandru Serban,
Fabiana Dima, Ilie Rusu,

Un eveniment Casa Arte si Modernism.ro

Expozitia: Metal



Arta plastica contemporana romaneasca


Galeria de Arta Orizont, Bucuresti


octombrie - noiembrie 2012





Printre artistii participanti:

Bogdan Hojbota, Misha Diaconu, Marian Gheorghe, Matei Ulmeanu, Gheorghe Zaharia, Tibor Kolozsi, Mihai Cosmin Iatesen, Dumitru Tili, Cristian Popa, Dana Marinescu, Daniel Rosca, Silviu Lisaru, Catalin Oancea, Cristian Valentin State, Mihai Marcu jr., Gheorghe Maftei 























   "Sculptura în metal este o formă aparte de artă, cu propriile legi de compoziţie şi procedee specifice, în care nimic nu este ceea ce pare la prima lectură. Lucrul cu oţelul, fonta, cuprul sau diverse aliaje este, dacă nu dificil, cel puţin dur, la propriu vorbind. Rezultatele ţin însă de voinţa artistică, mai degrabă decât cea a materialului. Acesta îşi poate împrumuta atributele estetice unei lucrări, cu condiţia necesară şi nesuficientă ca artistul să pună în acord proprietăţile fizico-chimice cu vectorii vizuali, lumina, formele şi volumele pe care le concepe. Materia îşi spune în(tr-un) final cuvântul în context artistic, prin eludarea formelor de butaforie în favoarea punctelor, liniilor şi suprafeţelor, constituite în discurs. Prin lucrările lor, artiştii “metalişti” prezenţi la (galeria) Orizont sunt aliniaţi cu ceea ce se întâmplă în lume, la nivel de excelenţă, în 2012." (Mihai Plămădeală, critic de artă)

Fotografii interzise si imagini personale.



Prezente romanesti peste hotare


Andrei Pandele


 Viata de zi cu zi in vremea lui Nicolae Ceausescu


Institutul Cultural Roman 


Centrul Cultural Bemowo, Varsovia, Polonia


26 octombrie - 26 noiembrie 2012




     Vernisajul (26 octombrie, lora 19.00) a fost acompaniat de proiecţia filmului Decreţeii, în regia lui Florin Iepan. 
     Fotografiile alb-negru, realizate de catre Andrei Pandele, reprezintă un material inestimabil pentru înţelegerea sistemului comunist din România şi pentru documentarea unei perioade de decadenţă şi degradare. Zecile de clişee prezintă viaţa de zi cu zi sub Nicolae Ceauşescu, Bucureştiul întunecat şi murdar, cozile interminabile, întreg cenuşiul unei existenţe decăzute şi fără speranţă.
 Intrarea este liberă

Si cateva dintre imaginile realizate de catre Andrei Pandele:





Expozitie de sculptura



Arta plastica contemporana romaneasca


Virgil Scripcaru


Galeria Cuhnia, Palatul Mogosoaia


28 octombrie - 30 decembrie 2012





Virgil Scripcariu

Născut în 1974.

Studii:

2003 – 2005 Universitatea Naţională de Arte Bucureşti
Departamentul de studii şi cursuri postuniversitare
Coordonator: Prof.Vasile Gorduz
1998 – 2003 Universitatea de Arte Nicolae Grigorescu – Bucureşti
Facultatea de Arte Plastice – secţia sculptură
clasa Prof.Vasile Gorduz, asistent Adrian Pârvu.
2009 – Finalist al marelui premiu „Prometeus Opera Prima” Fundaţia Anonimul.
2005 – Bursa Uniunii Artiştilor Plastici din România
2004 Nominalizare pentru marele premiu Prometeus Opera prima
Oferit de Fundatia Anonimul
2003 – Bursa Theodor Aman pentru arte plastice acordată de Guvernului României
Decembrie 2003 – aprilie 2004 – stagii de documentare în străinătate
(Franţa, Italia, Siria) în cadrul bursei Theodor Aman.

Lucrări de for public:

2010 Divan, sculptură în piatră, Parcul IOR, Bucureşti
2010 Ansamblu sculptural decorativ, metal, P&G Urlaţi, jud.Prahova
2009 Bustul arhitectului Paul Smarandescu, Bucureşti, str.Romulus
2008 Maternitate, sculptură metal, Hilltown House, Irlanda
2008 Fântâna cu sculptură Maternitate, str.Arthur Verona, Bucureşti
2007 Bustul Generalului Comşa, sat Mândra, jud.Făgăraş

***Informatie preluata de pe modernism.ro

Coordonate ca tu sa visezi



Arta plastica contemporana romaneasca


Ada Muntean


Galeria Art Yourself, Bucuresti


17 octombrie 2102






Adresa:
Galeria Art Yourself, etaj 1, str. Nicolae Ionescu, nr. 11

“Nu. Nu vreau sa te hipnotizez
Eu doar iti dau coordonate sa visezi
Stii ca ai de ales.[...]
Ai simtit ce esti, ai simtit ce sunt
Ai simtit ce leaga omul asta pe pamant,
Intinde-te pe spate, deasupra ta e cerul,
Albastru instelat, se simte efemerul.”

    Fredonând aceste versuri, am conştientizat că de fapt artistul (de orice natură: artist plastic, muzician sau scriitor) oferă prin lucrările sale coordonate ca privitorul (ascultătorul, cititorul) să viseze. Privitorul, bineînţeles, are de ales. M-a incitat alăturarea de termeni "coordonate” –care indică nişte parametri clari şi precişi ,alături de "visare”- Visul nu poate fi determinat cu exactitate când începe şi când se termină şi prin excelenţă indică o stare ce transcede realitatea.    Psihicul uman porneşte de la frânturi de realitate şi le metamorfozeaza intr-o formulă unică, particulară, individuală.
    Dacă până acum doream să ilustrez realitatea în lucrările mele-sau oricum o lume ce ar putea fi posibilă în realitatea pe care noi o cunoaştem, in prima mea expozitie personala vreau sa explorez ideea de vis, visare.  Pornesc de la ilustrarea corporalităţii umane în timpul visării sau al unei stări apropiate de visare şi  ajung la succesiunea de imagini mentale care apare în vise.
   Lucrările devin  la rândul lor-puncte de pornire ca privitorul să viseze. E ceea ce de fapt spunea Paul Klee: “Arta nu reproduce vizibilul, ci face vizibilul.”
   Tehnica pe care o utilizez în acest proiect este desenul în cărbune, iar pentru titlurile lucrărilor am ales versuri de Lucian Blaga. Sursele de inspirație vizuale și conceptuale pornesc din curentele artistice: Romantism, Simbolism, Suprarealism și din studiile teoretice ale lui Freud și Jung despre vis.
    Justificarea demersului meu poate fi privit ca fiind naiv. Sunt tânără şi vreau să visez. Da, e şi acest lucru, dar mai mult de atât. Am văzut de atâtea ori proiecte româneşti promovate în străinătate şi în ţară cu puternic mesaj socio-politic, care dezvăluie o ţară fostă comunistă cu diverse reminiscenţe şi cutume.
   Pentru mine problemele sociale nu sunt singura sursă de explorare plastică în ce priveşte redarea substanţei zonei în care trăim. Nu vreau să dau exemplul clişeic cu esenţa spiritului românesc-evidentă în atitudinea ciobanului din Mioriţa, aceea de contemplare şi refuzare a realităţii. Ci vreau să cred că se pot găsi aspecte incitante şi de ce nu, relevante- de explorare şi prin evadarea din realitatea care ne consacră tot timpul–aceea de cruzime, şoc, cenuşiu, nedreptate, etc. 
   În articole de specialitate citite recent, se vehiculează tot mai mult ideea că arta autoreferențială este o abordare de proastă calitate în contextul socio-politic actual, pentru că ea trebuie să se inspire și să acționeze conceptual în această sferă. Cu primul meu proiect risc din acest punct de vedere și abordez o zonă de preocupare în definitiv autoreferențială și cu o puternică percepție personală deopotrivă asupra realității și oniricului. (Ada Muntean)





















    "Prima expoziție personală realizată de Ada Muntean explorează universul feminin în cheie simbolic-erotică. Artista își plasează personajele construite realist în ipostaze lascive, o abandonare subtilă care le face imponderabile.
    Corpul uman, construit realist într-un desen concis și puternic își pierde gravitația în vis, personalizându-se într-o atitudine voit suprareală. Mergând pe firul subliminal al inconștientului freudian, visul erotic transcris de Ada conturează o imagine a femeii văzută prin filtrul  unei sexualități delicate, unde evidența rămâne la un stadiu intuitiv, incipient, fără să alunece în pornografie. Firul narativ al expoziției ipostaziază corpul uman ca subiect de contemplare și pretext pentru o incursiune în imaginarul simbolic al visului erotic. Redus la senzorial din această perspectivă, corpul este eliberat de orice formă a normei impuse și se manifestă liber în inconștientul visului, în acea libertate infinită protejată de intimitatea subconștientului.’’  (Valentina Iancu, curator)

***Informatii si imagini preluate de pe modernism.ro

Ecosisteme



Arta plastica contemporana romaneasca


Lavinia Musat


Galeria Orizont, Bucuresti


19 noiembrie - 2 decembrie 2012




Concept:

   "Acest proiect este o forma de a intoarce naturii ceea ce mi-a dat. In realizarea lui am pornit de la ideea ca exista un sens al lucrurilor. Imi imaginez un lant desfasurat de evenimente caracteristice lumii noastre si anume faptul ca orice forma de viata se naste,se dezvolta, se perpetueaza si moare.
    Ceea ce ma obliga in acest proiect sa gandesc o natura dubla,contradictorie, facuta dintr-o combinatie paradoxala intre acelasi si altul a fost imaginea unui Ecosistem Acvatic. Am pornit in intelegerea si descifrarea lui de la locurile natale –malurile Dunarii, acolo unde totul e facere si desfacere de elemente, nastere si moarte intre lunci si balti –permanenta devenire- de fiecare data totul are puterea “sa renasca din propria cenusa” . El se comporta aici ca un model ideal dupa care am realizat o copie in lumea fizica prin imagini directe sau reprezentari sugerate pe care sufletul este invitat sa le parcurga.
    Flosindu-ma de elementele luate din natura sau cele care deja au suferit o interventie umana, voi initia o transformare a lor, o re-formare catre o alta idee si anume aceea ca fiecare privitor isi poate regasi propria existenta de viata." (Lavinia Musat)

Tehnica: tempera pe carton, papier mancher, tehnici mixte.
Curator: Rodica Sultana