duminică, 24 mai 2020

Un deceniu de film artistic românesc (1960 - 1970)




De pe ecranele cinematografelor de-odinioară








Setea - carte primită călduros de publicul nostru - a asigurat succesul filmului.





Valurile Dunării - moment de afirmare a cinematografiei românești.



Un film ce dovedea virtuțile narative ale rgizorului Manole Marcus:
Cartierul veseliei.





Pasiunea investigației interioare - materia primă a regizorului
Virgil Calotescu în Subteranul.


Debutul lui Lucian Pintilie, Duminică la ora 6, a întărit prestigiul filmului românesc.





Dintr-o amintire dureroasă a războiului s-au născut filmele lui 
Francisc Munteanu (în fotografie o scenă din Cerul începe la etajul III).


Trecutul nostru îndepărtat retrăiește în Dacii.





Filmul nostru polițist nu s-a maturizat prea mult în anii din urmă.
Maiorul și moartea, al lui Alexandru Boiangiu, propunea însă un 
drum curățat de poncife.



Seria Haiducilor - un autentic succes, o autentică înțelegere a filmului de aventuri.



Un debut plin de certitudini: 
Radu Gabrea cu Prea mic pentru un război atît de mare.



Contemporanii noștri văzuți de un rgizor neliniștit:
Andrei Blaier (fotografia este desprinsă din filmul Apoi s-a născut legenda).




Pădurea spînzuraților, realizare remarcabilă, distinsă cu 
Premiul pentru regie la Cannes, în 1965.




Filmul Tudor al lui Lucian Bratu deschide o serie de succes a filmului de evocare istorică.


Articol (semnat de Mihail Lupu) publicat în Almanah Flacăra 71. Decembrie 1970.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu