De pe ecranele cinematografelor de-odinioară
Setea - carte primită călduros de publicul nostru - a asigurat succesul filmului.
Valurile Dunării - moment de afirmare a cinematografiei românești.
Un film ce dovedea virtuțile narative ale rgizorului Manole Marcus:
Cartierul veseliei.
Pasiunea investigației interioare - materia primă a regizorului
Virgil Calotescu în Subteranul.
Debutul lui Lucian Pintilie, Duminică la ora 6, a întărit prestigiul filmului românesc.
Dintr-o amintire dureroasă a războiului s-au născut filmele lui
Francisc Munteanu (în fotografie o scenă din Cerul începe la etajul III).
Trecutul nostru îndepărtat retrăiește în Dacii.
Filmul nostru polițist nu s-a maturizat prea mult în anii din urmă.
Maiorul și moartea, al lui Alexandru Boiangiu, propunea însă un
drum curățat de poncife.
Seria Haiducilor - un autentic succes, o autentică înțelegere a filmului de aventuri.
Un debut plin de certitudini:
Radu Gabrea cu Prea mic pentru un război atît de mare.
Contemporanii noștri văzuți de un rgizor neliniștit:
Andrei Blaier (fotografia este desprinsă din filmul Apoi s-a născut legenda).
Pădurea spînzuraților, realizare remarcabilă, distinsă cu
Premiul pentru regie la Cannes, în 1965.
Filmul Tudor al lui Lucian Bratu deschide o serie de succes a filmului de evocare istorică.
Articol (semnat de Mihail Lupu) publicat în Almanah Flacăra 71. Decembrie 1970.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu