Arta plastica contemporana romaneasca
Elite Art Gallery, Bucuresti
21 august - 3 septembrie 2915
Artiști:
Alex Baciu, Costin Brăteanu, Bianca Ioniță, Silviu
Parascan, Răzvan Radu
Departe de a fi o expoziție manifest, SWEET CONCRETE
ancorează discursurile unor artiști care propun o incursiune în esența
concretului ca și cuantificare relativ-temporală, o critică constructivă în
plan general, precum și care colecționează stări de fapt și de locuri,
gravitând punctual în zona analizei urbane. Ea poate deveni atemporală sau
împământată în exactitatea momentului, poate fi despre pământ sau despre ceea
ce îl acoperă. Este o expoziție care vorbește despre oraș ca operă de artă sau
eșec al mâinii umane, este despre pulberea gri de ciment, despre luciul
inox-cromului sau despre stări de visare în care vechi bijuterii arhitectonice
abandonate devin carcase goale care doar evoca fragmente, devin resturi ale
trecutului, posibile “renăscute” mall-uri în devenire, mix de termopan și
mucegai.
Lucrările artiștilor prezenți dialoghează fin pe aceeași
frecvență, rezonând la același nivel, deși nu a existat un dialog artistic
concret premergător evenimentului. Deși toți tineri (însă cunoscuți deja pieței
de artă românești), provin din spații, locuri, școli și generații diferite și
țintesc spre același mesaj de avertisment, fie el ludico–morfeic, ca cel al lui
Alex Baciu sau plin de gest si vigoare ca al lui Costin Brăteanu, reactivator
al unui alt tip de concret, subtil ironic și documentar, cu ecouri
realist-socialiste care evoca discret un moment-traumă al unei întregi națiuni,
cum este cel al lui Răzvan Radu, contemplativ dar non-melancolic asupra
aglomerării urbane, sau al deformării prin reflexie ca mijloc al auto
reflectivității ca cel al Biancăi Ioniță și nu în ultimul rând al redefinirii
umane raportate la ambient al lui Silviu Parascan.
Cuvântul ciment, în varianta sa anglosaxonă, are un sens
ambivalent, definind în context, atât dragul nostru pavaj, scoarța familiară,
moștenită, care a rezonat cu fidelitate sub pașii atâtor generații, cât și
starea de concret, care redefinește sensul premergător. Indiferent de trecerea
anilor, dulcele nostru concret zace încă, etern latent și pasiv în cofraje de beton.
(Alexandra Baciu)
***EliteArt Galerie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu