Arta plastică contemporană româneasca
Emil Pașcalău
Muzeul Național Brukenthal, Sibiu
6 - 30 martie 2014
Pictor şi
sculptor, Emil Paşcalău este membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România,
filiala Craiova.
Printre
cele mai reprezentative manifestări expoziţionale la care a participat,
menţionăm: Salonul Municipal al Artiştilor Plastici din Craiova (2012-2013),
Salonul Interjudeţean Natură statică la Galeria Artex din Rm. Vâlcea (2011);
expoziţii personale: itinerantă la
Sighişoara, Budapesta, Bruxelles, Bucureşti (2001), Fragmentarium, la Muzeul de
Artă Tg. Jiu (2009), Fragmentarium 2, la Galeria Arta din Craiova (2009), Poveşti
din Ţara Crişurilor, la Muzeul de Artă Tg. Jiu (2010), Univers dual la Muzeul
Judeţean Teleorman (2011) etc.
Expoziţia
organizată la Muzeul Naţional Brukenthal cuprinde 30 de lucrări în ulei
(compoziţii şi peisaje).
...
Într-o
lume hedonistă fiinţa umană îşi trăieşte existenţa luptând cu încăpăţânare în
a-şi duce dorinţa de perenitate în tărâmul eternităţii. Refuzul Jertfei
Cristice o face victimă sigură într-un labirint imaginar.” – este statementul
sub care Emil Paşcalău îşi plasează demersul expoziţional de la Sibiu.
…
Reiterând
complexitatea şi conţinutul pregnant subiectiv al conceptului artei realiste,
figurative, pictura lui Emil Paşcalău se subscrie puternicei tendinţe
contemporane de revalorificare şi redescoperire a virtuţilor acestei arte
(realiste), într-o re-înţelegere a acesteia, într-o abordare ce include
elemente care provin din mai multe dintre tipurile de neorealism, de la o
manieră înrudită cu naturalismul, la hiperrealism, realismul oniric şi
suprarealism. Artistul caută o formulă în cadrul căreia încearcă să afle noi şi
inedite căi de abstractizare, sau de spiritualizare a mesajului din imaginea
figurativă, creând o lume în care, într-un cadru aparent familiar, realul cu
fantasticul se împletesc şi se completează, în care se amestecă obiectul în
sine cu obiectul simbol, materialul cu abstractul, naraţia cu metafora,
aparenţa cu esenţele, toate intercondiţionându-se şi definindu-se reciproc cu
mai multă pregnanţă.
Acest tip
de pictură are mare audienţă la public, vizualul „convenţional” generând,
dincolo de concret, interogaţii şi stupori incitante.
Expoziţia
de la Muzeul Naţional Brukenthal intitulată Călători spre nicăieri… iniţiază de
fapt calea spre un fals nicăieri şi/sau oriunde, trimiţând în final spre locul
cel mai adânc, aflat în fiecare dintre noi, loc geometric în care sinele se
identifică cu dimensiunea divină, astfel revelându-se sieşi.
Text oferit de curatorul expoziţiei Dr. Iulia Mesea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu