joi, 21 februarie 2013

Romani apreciati peste hotare


Constanta Abalasei - Donosa


Asakusa, Japonia







Redau, mai jos, postarea postarea Doamnei Constanta Abalasei - Donosa caci mai multe nu sunt de adaugat. Poate doar cateva dintre creatiile dansei...



Și eu am luat premii la Asakusa !

   Scriu din gândurile-mi fericite. Să parafrazez o zicală rămasă de secole: sunt uimită în fața acestui pământ Japonia și al oamenilor ei.
   De-alungul activității mele am obținut foarte multe premii. Voi aminti de cele 9 Premii de Excelență, obținute în diferite orașe din țară, pentru aportul meu adus semenilor prin arta pe care o fac. Nu m-am gândit vreodată la acest premiu: știam că am participat la începutul anului 2012 în urma unei invitații, la acest concurs. Zilele trecute la începutul lui februarie 2013, am primit un plic tocmai din Japonia. Deschizându-l, mi-am văzut un vis întruchipat aievea; un răsărit în arta pe care o fac.
   De ce acum ?! Este o întrebare la care nu pot răspunde fiindcă nu știu și nici nu voi cerceta cauza. În septembrie 2012, am participat la înmânarea acestor premii la una dintre ședințele de cenaclu literar, ce se țin la Biblioteca Metropolitană Mihail Sadoveanu din București. Numele meu, nici nu a fost pomenit spre a fi luat în seamă…Acum îmi dau seama de conjunctură ! Voi îngropa sub tăcere și ignorare din prea bunul meu simț această zi, și voi lăsa să înflorească mai departe toate talentele autentice, pline de valoare artistică .
   Citind și cele câteva rânduri scrise atât de frumos în limba română care au însoțit cele două diplome obținute, am înțeles că Asakusa este un oraș nipon plin de un farmec aparte, căutat de turiștii japonezi și nu numai. Asakusa, păstrează și acum din tradiția vechii capitale Edo-Tokayo de azi.
   Concursul Art & Life din cadrul Japanese Golden Week (săptămâna de aur a Japoniei): domnul Shinya Inoguchi și soția acestuia, doamna Cristina Cărbune-Inoguchi, de origine română; familie cu suflet generos și spiritual luminat spre aprecierea frumosului din artă și tradiție. Dorința acestei familii a fost una cu totul specială: de a pune în același rând frumusețea meleagurilor japoneze cât și cultura română, cunoașterea dintre artiștii japonezi cât și cei români fie ei pictori, graficieni, poeți, prozatori sau artiști fotografi .
  Sincere și cordiale mulțumiri, respect și prețuire familiei Inoguchi și în special doamnei Cristina Cărbune-Inoguchi, fără de care acest concurs nu ar fi avut loc și nici aprecierea artei pe care o fac, răsplătindu-mă cu cele două diplome trimise special, cât și pentru invitația făcută de a deschide în orașul Asakusa o expoziție personală de grafică în peniță și acuarelă .


Photo: Tg.-Mureș - Catedrala / grafică în peniță

Catedrala, Targu Mures (grafica in penita)


Manastirea Dragomirna (grafica in penita)


Biserica, Chisinau (grafica in penita)


Flori de mai (acuarela)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu