duminică, 10 decembrie 2017

Monumental




Arta plastică contemporană românească 


Ștefan Szonyi 


Muzeul de Artă Timișoara 


12 decembrie 2017





    "Ideea acestei expoziții s-a născut din dorința de a readuce în lumină opera tatălui meu, pictorul Ștefan Szönyi, personalitate artistică de anvergură, mulți ani uitat. După numeroase sugestii primite în ultimii ani – mai ales din partea regretatului critic de artă Radu Ionescu –, 
m-am decis să-mi folosesc energia şi diversele cunoştințe despre viața şi opera pictorului pentru editarea unui album care să ateste valorea creației şi personalității sale.
   De curând s-au împlinit 50 de ani de la dispariția lui Ștefan Szönyi şi găsesc oportun să omagiem astfel aportul său în peisajul artistic românesc. (…) Cu toată diversitatea elementelor găsite, am înțeles mai lesne atât personajul cât şi ambianța unei epoci necunoscute mie. Tata a murit când eu eram încă copil. A trăit în epoci zbuciumate, în contexte sugrumate de schimbări istorice majore.       De-abia acum înțeleg cât de greu trebuie să fi fost pentru orice creator să-și găsească, în asemenea vremuri, o coerență artistică rămânând în același timp în armonie cu sine.
   Sper ca această expoziție să reprezinte o ocazie pentru ca publicul iubitor de artă să aprecieze şi să resitueze creația lui Ștefan Szönyi, să redescopere simbioza între perfecțiunea arhitecturii operelor sale – adesea adevărate parabole interesant de descifrat – şi substratul lor filozofic sau social". (Anca Szönyi Thomas, fiica artistului)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu