luni, 25 mai 2015

O firma serioasa




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari 


Cartofilie




Carte postala expediata in Capitala. Pe 5 octombrie 1913.
Destinatar: C. Smantanescu.
Subdirectorul Sigurantei din cadrul Ministerului de Interne.


Din corespondenta eu inteleg ca dl. Smantanescu avea o vila.
La Carmen Silva (statiune denumita dupa '48 Vasile Roaita si, 
de la inceputul anilor '60, Eforie Sud).
Nu-mi este clar daca vila era in proprietate sau in folosinta. 
Inclin sa cred ca prima varianta este mai plauzibila 
 - a se vedea si "fonctia" ocupata -
Mai inteleg ca vila ii este "in buna stare"
fiind aerisita pe 18 si 27 septembrie (1913).
Firma care se ocupa cu "supravegherea" acesteia percepea 40 de lei anual,
"ca si anii trecuti".
Platibili in doua transe egale, in lunile octombrie, respectiv ianuarie.
Asa se explica si data corespondentei  


Eu cred ca este o colaborare avantajoasa; 
in definitiv, ce mai inseamna astazi 40 de lei...
Vila n-am dar, parca, parca l-as contacta pe dl. Musica.
Mi se pare un om de incredere...

***
Cititorilor constanti ai acestui blog le sugerez sa retina numele
de Smantanescu.
Ne vom mai intalni cu el; de fapt, am si facut-o, prin intermediul
Athenei Constandache!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu