luni, 17 februarie 2014

De prin lume adunate




Jurnal american (4)


Golden State - Orasul Ingerilor


"Poveste" comuna





In cadrul unui complex comercial, 
asa cum puteti vedea pe tot cuprinsul acestei tari-continent...


...frumos, curat si chiar cochet in unele privinte...


...se facea ca figura si un "general store", adica un magazin cu de toate. Cam de marimea unui Mega Image de pe la noi. Il stiam de prin 2010-2011, prafuit, sa nu zic murdar, cu marfuri de slaba calitate. In 2012 are loc o schimbare spectaculoasa prin venirea unui nou "chirias", indian (adica din India) de origine. Vitrine curate, rafturi bine aprovizionate, marfa de o calitate superioara, la preturi modice - "prietenoase" cum zicem noi. In acelasi an, la sfarsit de noiembrie, era o placere sa-i treci pragul, numai si vizatand standul cu produsele, proaspat aduse, pentru sarbatorile de iarna. De aici am luat globuri sub forma de turturi si alte ornamente pe care, poate, le-ati putut vedea in fotografiile cu pomul meu de Craciun...


Angajati permanenti erau doar doi - chiriasul spatiului si sotia lui, 
lucrand sapte zile din sapte...
Rareori, la sfarsit de saptamana, sotia capata un "liber" 
(probabil pentru treburi gospodaresti...)  fiind inlocuita de o alta femeie.


De cateva luni insa spatiul este parasit fiind propus spre (alta) inchiriere. Motivul l-am aflat chiar de la personajul de care v-am povestit (am uitat sa precizez, bland si foarte indatoritor cu toti cei cu care intra in contact)...Chiria i-a fost marita...De la 6000 la 9000 dolarei...pe luna...


Nimic spectaculos in ceea ce v-am "istorisit" pana acum... 
De fapt, nu este vorba decat de unul dintre pacatele capitale ale omenirii. 
Ca unii ii zic "greed", ca altii "lacomie", tot acelasi lucru inseamna.
Si este valabil cam peste tot... 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu