sâmbătă, 4 iunie 2022
Pe simezele Capitalei - Art in Progress_3
Arta plastică contemporană românească
Combinatul Fondului Plastic, București
9 iunie - 2 iulie 2022
În absența artistului
Prezențe românești peste hotare
Marius Tănăsescu
Veneția, Italia
4 - 18 iunie 2022
Steagul Roșu din...Samara
Remember Florian Pittiș
Flori pentru suflet
Parcul Titan, București
ediția a VIII-a, 4 - 5 iunie 2022
Sâmbătă, 4 iunie
18:03 Marius Matache
18:27 Berti Barbera & Nicu Patoi
19:00 Dinu Olărașu
19:25 Maria Gheorghiu & Radu Grațianu
19:50 Mike Godoroja & Blue Spirit
20:28 Alifantis & ZAN
21:15 Iris - Cristi Minculescu, Valter & Boro
Duminică, 5 iunie
18:03 Paul Tihan & Bogdan Onofrei
18:21 Marius Bațu
18:45 Zoia Alecu
19:08 Ilie Stepan & Horea Crișovan
19:43 Mircea Vintilă & Brambura
20:16 Alina Manole
20:50 Ducu Bertzi & friends ( Irina Furdui &
Constantin Neculae)
21.:5 Mircea Baniciu & Band ( Vlady Cnejevici & Teo Boar)
Pe simezele Capitalei - Nud în 3
Arta plastică contemporană românească
Vali Irina Ciobanu, Bogdan Pietriș, Martina Grigoriță
U Art Gallery, București
6 - 16 iunie 2022
Zilele MNLR
Muzeul Național al Literaturii Române
București
5 iunie 2022
Muzeul Național al Literaturii Române vă invită la sediul
din Strada Nicolae Crețulescu 8, duminică, 5 iunie 2022, de la ora 17:00, să
aflați Cum își aleg scriitorii pseudonimele? și Care este sensul unui
pseudonim? de la scriitorul Paul Cernat.
Critic și istoric literar, conferențiar la Facultatea de
Litere a Universității din București. Cărți: Vase comunicante. (Inter)fețe ale
avangardei românești interbelice (2018), Avangarda românească și complexul
periferiei (2007), Contimporanul: istoria unei reviste de avangardă (2007),
Modernismul retro în romanul interbelic românesc (2009) ș.a
Și o invitație la un concert cu muzică de suflet bossa-nova, stil muzical brazilian,
însoțiți de Valeriy Mayn și Bianca Dumitriu.
Intrarea este liberă. Vă așteptăm cu drag!
Atelier de scenografie II
Gheorghe Mosorescu
Consiliul Județean Ialomița, Slobozia
2 iunie 2022
Gheorghe Mosorescu și-a dedicat întreaga viață scenografiei, din acest punct de vedere conceptele sale scenice, nu numai că susțin vizual spectacolul, fiind adaptate la piesele transpuse, ci sunt creații artistice originale.
Plastica spectacolelor sale,
care unește decorul și costumul, astfel încât să fie și funcțională, și
estetică, aduce în același creuzet de creație, arhitectura și sensibilitatea
plastică. Fiind o sinteză a artelor,
care parcurge un drum complex de la proiectele de execuție și recuzită, până la
transpunerea finală a spectacolului, munca lui Gheorgeh Mosorescu în acest
domeniu scoate la iveală un artist
pluridisciplinar pregătit, cu multiple posibilăți de flexibilitate
ideatică și de armonizare a artelor. Desenul riguros, adnotările care explică
și motivează datele viziunii sale, se alătură unor discursuri vizuale
scenografice foarte moderne, în care descifrăm o solidă cultură a domeniului și
o capacitate de imaginație care depășește puterea de transmitere a lecturii
textelor. Documentele pe care Gheorghe
Mosorescu le expune în cadrul Atelierului de scenografie II, sunt atât
imagini din spectacole, unde se poate observa modul cum elementele scenografiei
se integrează în traspunerea definitivă, dar și schițe premergătoare de costume
și ansambluri perspectivale, detalii, eseuri vizuale, proiecte într-un anumit
stadiu de lucru. Fiind o muncă de
echipă, transpunerea spectacolelor la care Gheorghe Mosorescu a participat prin
amprenta sa scenografică, ne arată disponibilitățile multiple în ceea ce
privește adaptarea la temă prin intermediul unei gândiri creatore cu note
personale. În expoziția de la Sala Europa a Consiliului Județean Ialomița,
publicul va putea să vadă aspecte din activitatea sa de scenograf la texte
literare de referință, dublate de remarcabila sa creație artistică: Azilul de
noapte de Maxim Gorki, Femei, bărbați și viața dintre ei, de
Cehov, Fred și Barney la Revistă, de Margareta Raduna, Martor și
judecător, de Ion Balan, Martorii se suprimă, de Robert Thomas, Moș Teacă după Anton
Bacalbașa, O seară la Union, după I.L. Caragiale, Orașul nostru,
de Thornton Wilder, Povești de familie, de B. Sbrlianovic, Rețeta
fericii, de Aurel Barangă, Roata,
de C. Ifrim, Romeo și Julieta, de William Shakespeare, Sexul femeii ca
un câmp de luptă și Țara lui Gufi, de M. Visniec, Viforul, de Barbu Ștefănescu
Delavrancea, Vinovații fără vină, de A.N. Ostrovschi.
Ana Amelia Dincă
Din vechea Mehadie (4)
România de-altădată
Băile Herculane
Coperta a IV-a.