miercuri, 6 februarie 2019

Topaze




De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul Armatei




Premieră: 24 mai 1958.






Articol publicat în Revista Scena și Ecranul, nr. 4. Februarie 1958.



În Teatru și Muzică ne e promovarea...




Colecții și Colecționari 


Înscrisuri de toate felurile - Reclame 


Revista Teatru și Muzică






Variantă de culoare.


Ulterior, în variantă mai puțin colorată.






Există și în variantă alb-negru.



Variantă, mai...colorată.




Variantă, mai...colorată.



Cu text greu de descifrat.



Variantă mai...nereușită.




Variantă.


Autopromovare...














Variantă în "oglindă".










Publicitate realizată în perioada decembrie 1953 - toamna anului 1955.

Pe simezele Capitalei - Utopie




Arta plastică contemporană românească 


Galeria Simeza, București 


18 februarie - 2 martie 2019




    Vernisajul expoziției Utopie  va avea loc la Galeria Simeza, în data de 18 februarie 2019,  la ora 19:00.  Expoziția poate fi vizitată în perioada 17 februarie/ 3 martie, între orele 11:00 și 19:00.
    Artiști participanți: Ana Maistru, Andreea Dosinescu, Bianca Ioniță, Bogdana Contraș, Daniela Zbarcea, Eugen Vasile Iovan, Florin Popescu, George Bilan, Matei Avramescu, Sergiu Moise, Vlad Iulian Fodor.
    Utopie este o reflecție asupra explorării  gestului artistic, ca intermediu de ilustrare a unor stări interioare profunde, parcurgând traseul de la concret la  fantezie, de la perceptibil la imaginar, înfăptuit prin semne grafice spontane, pete picturale, forme plastice și culori vii. Procesul de creație este o interogație asupra lumii imediate și dorința de transformare a ei. Abstractizarea este realizată urmărind raportul compozițional al formei și culorii, iar contrastele sunt redate în amănunt până la virgulă, ținta principală fiind armonia.
Percepția este călăuzită de abundența de stimuli ce se derulează, fiind captați senzorial. Prin intermediul unor elemente naturale descoperim noi înțelesuri și ne introducem în variatele posibilități ale lumii, având acces la cunoașterea empirică.
     Ființa umană ca subiect central este surprinsă având diferite stări: de angoasă, izolare, contemplare, meditație, visare sau tensiune, în incursiunile de deslușire a ambientului natural sau artificial, cu sugestii de arhitectură și elemente naturale. Reflectăm asupra disputei  dintre izolare și exuberanță.
     Imaginile sunt reprezentarea unui univers interior ce redau o atmosferă de vis. Ne imaginăm o lume ideală, în care orice este posibil, fiind guvernată de alte legi, decat cele ale lumii concrete. Prin reprezentările artistice, imaginația se concretizează, iar ideile prind viață.