joi, 18 februarie 2016
În mişcare. O viaţă
Oliver Sacks
Libraria Humanitas, Cismigiu, Bucuresti
23 februarie 2016
Editura
Humanitas vă aşteaptă marţi, 23 februarie, ora 19:00, la Librăria Humanitas de
Cişmigiu pentru o seară dedicată lui Oliver Sacks şi emoţionantului său volum
de memorii
În mişcare. O viaţă.
Vlad
Zografi, Bogdan O. Popescu, Vlad Stroescu, Doru Căstăian şi Lidia Bodea vor
vorbi despre vizionarul neurolog şi autor al unor fascinate cărţi care au avut
un mare impact asupra intelectualilor umanişti din toată lumea şi care s-au
bucurat de o uriaşă notorietate internaţională, fiind traduse în 25 de limbi,
în tiraje de milioane de exemplare. Cărţile sale sunt studiate în universităţi
de către neurologi, scriitori, filozofi şi sociologi.
Awakenings a stat la baza filmului cu acelaşi titlu (cu Robert De Niro si Robin Williams,
film nominalizat pentru Premiul Oscar) şi a piesei lui Harold Pinter, A Kind
of Alaska.
Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie (The Man Who
Mistook His Wife for a Hat) a fost de asemenea pusă în scenă, cu mare succes,
în regia lui Peter Brook.
Editura Humanitas a publicat în colecţia Paşi peste
graniţe şapte dintre lucrările sale: Revenirea la viaţă, Un picior de
sprijin, Muzicofilia, Omul care îşi confunda soţia cu o pălărie, Văzând
glasuri, Ochiul minţii şi În mişcare. O viaţă.
Am fost,
mai presus de toate, o fiinţă conştientă, un animal inteligent pe această
frumoasă planetă, iar acest lucru, în sine, a fost un enorm privilegiu şi o
aventură.“
(Oliver Sacks, The New York Times)
***
Abstract 2016
Arta plastica contemporana romaneasca
Liviu Nedelcu
Galeriile de Arta Focsani
18 februarie 2016
Gest și materie
Disputată mereu între un figurativism cu investitură
culturală, de amplă deschidere conotativă și un expresionism abstract la fel de
conștient asumat ca atitudine culturală, în traseul obstinatei căutări/practici
a unei libertăți maxime în raport cu realitățile extraestetice, dar cu atât mai
atentă la exigențele compoziției pur picturale, creația lui Liviu Nedelcu
exploatează fără rezerve, fără prejudecăți, instrumentarul conceptual și
expresiv pus la dispoziția unui artist cu experiență de atelier de specificul
eclectic al postmodernismului. Totuși, libertatea gestului ca expresie a unei
alerte neliniști, a unei energii interioare de natură biologică și, în aceeași
măsură, psihică, prezentă în toate/în majoritatea compozițiilor sale, dincolo
de angajamentele semantice ale ciclurilor ce le includ, dovedesc opțiunea de
fond pentru gestualism, pentru libertatea imperioasă a mișcării în spațiu și
preferința pentru spațiile/compozițiile deschise. Această constanță a prezenței
traseelor gestuale, uneori tinzând spre stagnarea gestului în pată, asigură
omogenitatea stilistică a creației sale angajată în susținerea unor atitudini
sociale, spirituale, culturale și chiar polemic culturale cu exigențele lor
retorice.
Ciclul de picturi recent realizate, și care fac obiectul
actualei expoziții, explorează filonul acestei abstracții esențial legate de
concret, de materialitatea substanței picturale, cromatice și de suport concret
și, de materialitatea/substanțialitatea psihică. Modernismul istoric pune în
dezbatere relația abstract-concret în cadrul defigurativizării raționaliste, al
reducției tridimensionalității la planeitate și al diversității formale
mimetice la severitatea geometrică. În opoziție cu acest program auster, care
exclude în aceeaşi măsură proliferarea/descriptivitatea formală analitică și
substanțialitatea cromatică, expresionismul abstract la fel de ostil
reprezentării, debutează la sfârșitul celui de-al doilea război mondial, sub
semnul protestului politic, la fel de violent ca tensiune a mișcării, ca regim
cromatic, ca și realitatea la care reacționează, transferând-o în limbaj
artistic.
Dacă semanticitatea
abstracționismului conceptual, geometric, este fie de încărcătură metafizică,
fie de referință filozofică, neoplatonică, fie de citare științifică, (până la
totala autoreferențialitate a minimalismului), abstracționismul liber,
expresionist deschis unor angajamente tematice subiective la fel de limitate în
afara primei vehemențe retorice, se asociază explorărilor psihologice care
caută un eu primitiv de dincolo de primele schițe de limbaj, de pe pragul
dintre civilizație și naturalitatea pură, în care „gestul și cuvântul” sunt
încă solidare, dar este și deschis hibridărilor cu discursul figurativ și în
continuitatea complementarității cu discursul vorbit, cu cuvântul, gestul
devine scriitură, semn, text. Acest traseu al depășirii primei investituri
protestatare, de anvergură politică a gestualismului i se încadrează creația
lui Liviu Nedelcu, uneori de un gestualism pur, total liber de sarcina
figurativă, deși alteori foarte coerent integrat, mai precis integrând
discursul figurativ.
Ciclul Abstract,
căruia i-a integrat și lucrări din subciclul Cuiburi aduce în pictura lui Liviu
Nedelcu un plus remarcabil de concretețe materială, o densitate a traseului
cromatic la care participă atât consistența suportului pigmentar, cât și
intensitatea- armonică - a culorii. Raporturile între tonurile de roșu,
tonurile de albastru, secondate de alb, sunt uneori extinse pe suprafețe ample
în economia compoziției, și de trasee de un negru intens, și la care participă
uneori și alte culori verde, orange, galben, brunuri calde. Dinamismul gestual
susține o tramă narativă la fel de consistentă, deși lipsită de suportul
explicit al unei „istorii”, confruntarea, continuitatea dintre mișcarea
energic-deschisă, angajând spațiul, și nuclee care convertesc această mișcare,
uneori curbilinie spre o circularitate aproape închisă, cu tensiuni de
tridimensionalitate (cuiburile, sau simple aluzii la nod sau centru) generând,
un centru spațial și de condensare temporală (Alexandra Titu)
***
Travel in the City
Colectii si Colectionari
Inscrisuri de toate felurile
O carticica (de format jumatate cat un A4) destinata copiilor.
Sa zicem de varsta "ciclului primar".
Din Statele Unite ale Americii.
Editata in cadrul colectiei Little Wonder Book la 1939.
Contine cunostinte generale dintr-o anume tematica.
N-am rezistat tentatiei si-am achizionat-o contra a 25 de centi. Plus taxe, desigur.
Nu de alta, dar contine numeroase fotografii cu mult parfum de epoca.
Am zis ca le putem vedea impreuna.
Copii mergand pe trotuar.
Ei sunt Jean si Buddy. Personajele care "calatoresc" prin oras.
Prin New York, de fapt.
Diferite mijloace de transport pentru copii...
Autobuzul care-i duce la scoala.
Jucarii "concepute" de catre Jean si Buddy.
O strada aglomerata.
Autobuzul cel mare. Si galben.
Zona de siguranta.
Tramvaiul.
Troleibuzul.
Taxiul.
Expozitie de autoturisme.
O macheta a orasului facuta de catre copii la scoala. Din cutii de carton.
Aceste semne ajuta sa fie strazile orasului sigure.
Politisti.
Statia metrolului (trenului) de suprafata.
L Train: Trenul de suprafata.
Statie (subterana) de metrou.
Metroul.
Feribotul.
Tunelul de sub fluviu (Hudson).
Marele Pod (Brooklyn).
Skyport.
Machete de trasura si tramvai prezente in muzeu.
Alte exponate aflate in muzeu.
Desen realizat de catre Buddy.
Titlurile din colectia Little Wonder Books.
Coperta I si IV a brosurii noastre.
Portretistică transilvană de secol XIX în patrimoniul Muzeului de Artă Cluj-Napoca (Colecția Casinei din Cluj)
Muzeul de Arta Cluj - Napoca
24 februarie - 20 martie 2016
Muzeul de Artă Cluj-Napoca (MACN), instituție publică de
interes județean, care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj,
organizează, în perioada 24 februarie – 20 martie 2016, expoziția intitulată
generic Portretistică transilvană de secol XIX în patrimoniul Muzeului de Artă
Cluj-Napoca (Colecția Casinei din Cluj).
Inaugurarea oficială va avea loc miercuri, 24 februarie 2016,
ora 18:00, în prezența domnilor Lucian Nastasă-Kovács, manager al Muzeului de
Artă Cluj-Napoca, Vákár István, vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj,
Vekov Károly, președinte al Casinei din Cluj, precum și a curatorului
expoziției, doamna Pásztor Csenge Bíborka.
Consacrată
genului portretistic, expoziția își propune să prezinte, în premieră, un fond
patrimonial inedit, de certă importanță artistico-documentară, care lărgește
perspectiva asupra producției picturii de șevalet transilvănene din a doua
jumătate a secolului al XIX-lea, el reprezentând, totodată, și o mărturie
valoroasă cu privire la un aspect semnificativ al istoriei orașului, și anume
destinul așa-numitei "Casine din Cluj” și a colecției sale de portrete.
"Casinele”,
introduse de contele Széchenyi István de Sárvár-Felsővidék (1791-1860) în
Ungaria, iar sub influența sa directă și în Transilvania, au deținut o
importanță deosebită atât în viața publică maghiară, cât și în cea românească,
ele jucând rolul unor veritabile focare de cultură frecventate de personalități
de seamă ale vieții politice, sociale și economice ale timpului sau chiar
constituind nucleele unor viitoare societăți științifice. Prima societate
românească de acest fel din Transilvania, Casina română din Brașov, a fost întemeiată
în urbea de sub Tâmpa, în 1835, ca loc de întâlnire culturală pentru negustorii
români, istoria ei fiind indisolubil legată și de marile lupte politice din
vremea revoluției pașoptiste și a Memorandumului din anul 1892.
"Casina din
Cluj” a fost înființată în anul 1833 de către reprezentanții nobilimii
transilvănene, după modelul cluburilor englezeşti de la începutul secolului al
XIX-lea, lucrările de construcţie ale sediului său monoetajat de pe strada Deák
Ferenc (actualul Bulevard al Eroilor nr. 16) fiind încheiate la finele
veacului. Costurile de amenajare a spaţiilor interioare ale noului aşezământ –
mobilier, tablouri, inclusiv porțelanuri – au fost acoperite integral din
donaţiile publice ale membrilor, nefiind însă exclusă nici posibilitatea ca,
după finalizarea înălțării sediului, să fi fost achiziţionate și alte piese de
utilitate.
Cum a
evoluat apoi istoria Casinei, care au fost diversele evenimente istorice ale
secolului XX ce și-au pus pecetea asupra destinului ei şi, nu în ultimul rând,
a colecţiei de portrete, când și în ce împrejurări au fost îndepărtate aceste
tablouri, ce s-a întâmplat ulterior cu respectivele opere de artă etc. – sunt
doar câteva teme pe care şi-a propus să le elucideze cercetarea derulată de
Pásztor Csenge Bíborka, curatorul expoziţiei. Cât privește contextul istoric al
scoaterii portretelor din circuitul public obișnuit, acesta este unul deja
aproape "clasic” pentru Europa centrală și de răsărit, în contextul sfârșitului
celei de-a doua conflagrații mondiale, când Armata Roșie a ocupat țări care –
mai apoi – vor fi incluse în așa-numitul "Bloc comunist”, Uniunea Sovietică
impunând cu forța un regim politic și o ideologie ce vor domina spațiul vreme
de aproape o jumătate de veac.
Ca un
paradox însă, în toată perioada interbelică și până la finele ultimei
conflagrații mondiale, edificiul Casinei din Cluj a funcționat ca sediu al
comandamentelor diferitelor trupe militare, în mod succesiv române, maghiare și
sovietice. Dacă în cazul primelor două corpuri de armată nu există informaţii
privitoare la eventuale distrugeri provocate în interiorul clădirii, invazia
sovietică s-a dovedit a fi cu adevărat fatală pentru sediul Casinei, situație
ce s-a perpetuat în întreaga perioadă de instaurare a regimului comunist în
România, pentru ca mai apoi să se manifeste un dezinteres major în ceea ce
privește protejarea și conservarea monumentelor istorice, mai ales dacă acestea
purtau pecetea culturală a unor grupuri etnice minoritare. Așa se face că multe
dintre palatele și castelele transilvane au devenit sedii de CAP ori SMA, iar
transformarea unora în sedii de școli sau cămine pentru elevi fiind deja un
gest de bunăvoință. În aceste împrejurări, devastările, furturile și indolența
au fost la ordinea zilei, clădirile ruinându-se pe zi ce trecea, în vreme ce
mobilierul, bibliotecile impresionante, galeriile private, porțelanurile etc.
au căzut pradă inițial soldaților, apoi activiștilor de partid și hoților de
rând. Astfel, pierderile acumulate sunt practic incomensurabile, dispărând valori
culturale de nerecuperat.
Începând cu
anul 1946, asistăm treptat la suspendarea comitetului de conducere al Casinei
din Cluj, iar mai apoi la desființarea ei. După dispersarea tablourilor
datorată soldaților sovietici și arderea documentelor, a urmat mutarea a ceea
ce s-a mai putut salva (părți din colecția de pictură și din bibliotecă) la
sediul Societății Muzeului Ardelean, naționalizarea acesteia din urmă,
survenită în 1948, pecetluind, fără nicio urmă de tăgadă, destinul lucrărilor.
Arhivele, respectiv tablourile preluate, au intrat în posesia Academiei Române,
iar în anul 1971, cele zece portrete aflate acum, în premieră, în expunere
publică au fost transferate Muzeului de Artă, fiind introduse, alături de
numeroase alte piese, într-o colecţie cu specific documentar.
Portretele
în cauză, considerate multă vreme pierdute, înfățișează – cu excepția
portretului contelui Széchenyi István, pictat la comandă de Barabás Miklós
(1810-1898) – diferiți membri ai Casinei clujene, mai precis membrii săi
fondatori, având rolul vădit de a-i omagia: Contele Bethlen János de Bethlen
(1791–1852), Contele Kendeffy Ádám de Malmovíz (1795–1834), Bölöni Farkas
Sándor (1795–1842), Baronul Wesselényi Miklós de Hadad (1795–1850), Contele
Mikó Imre de Hidvég (1805–1870), Baronul Kemény Domokos (1807–1885), Baronul
Wesselényi Ferenc cel tânăr de Hadad (1810–1885), Contele Bánffy Dániel de
Losoncz (1812–1888), Contele Lázár Miklós de Szárhegy (1819–1889). Toate
corespund unei tipologii portretistice specifice, și anume portretul de
reprezentare și evocare, întemeiat pe anumite convenții: preponderent întâlnim
„figura trei sferturi”, aproape de aceeași mărime (înregistrându-se diferențe
minore), încadrată de accesorii simbolice care convertesc în plan vizual
importanța și rolul social al celui reprezentat. În abordarea temei, accentul
cade asupra reliefării fidele și minuțioase a particularităților de natură
fizionomică, proprii modelului imortalizat, iar sub raportul limbajului plastic
și al facturii execuției, lucrările rămân puternic cantonate în coordonatele
stilistice ale artei academice.
Curator:
Pásztor Csenge Bíborka
Comisar de
expoziție: Alexandra Sârbu
Restaurarea
unui număr de patru portrete de șevalet dintre cele aflate în expunere a fost
realizată către domnul Ioan Muntean, expert-restaurator acreditat de Ministerul
Culturii.
***
Arcalia și neamul meu
Arta plastica contemporana romaneasca
Vasile Muresan Murivale
Galeria Caminul Artei, Bucuresti
25 februarie - 10 martie 2016
O minune, o minune este întoarcerea în copilărie. Deodată am
auzit o voce care îmi spunea: “Ți-am dat talent, ai lucrat ca un sclav nu zic
ba, însă uite, nu ai pictat familia ta și locul unde te-ai născut. Mult nu mai
este este, grăbește-te”. Astfel de voci interioare te caută rar.
Arcalia și neamul meu este partea a treia a tripticului
început cu Rude divine – Galeria Căminul Artei- 2013. Teme după maeștri.
Ipostaze cristologice - Galeria Orizont 2014, Stejarii din Arcalia - la
Fundația Dignitas și Arcalia - Galeria L’Entrepot Monaco 2015.
La acest potret de familie am lucrat doi ani.
Mama era încă în viață, aș fi vrut să știe la ce lucrez.
Din nefericire, neamul meu nu este iubitor de artă. Religia
lor e ca un opium.
În ani tinereții am fost la peisaj cu șevaletul acolo unde
peisajul mă chema. Pe Valea Tigăului, cea mai dragă inimii mele, la Valea
Sieului, în prunduri și barcuri sau fânețe. Mai târziu am făcut documentația
satului, peste o mie de fotografii în diferite perioade de anotimp ale satului
Arcalia și ale satelor vecine, Șieu Măgheruș, Valea Măgherușului, Sărățel,
Crainimăt, Chintelnic, Chiraleș și Țigău.
Arhiva cu portrete ale celor din neamul meu. Nu am fotografii
cu bunicii mei, doar pe mama “tână”, Marina, o știu în viață, era mama tatălui
meu. Apoi părinții mei, frații, surorile și copiii lor, cumnații, cumnatele,
unchii și mătușile, verișoarele și verișorii, strănepoții și strănepoatele. La
început am făcut schițe de portret în baitz pe hârtie A3 cu fontă, câteva sute,
pe care le-am copiat pe folie de plastic transparent și cu desenul punctat ca
pauzele de la frescări, apoi le-am redesenat pe pânză, constituind astfel o
frescă cu fragmente ale întregului meu neam. Lucrările din această perioadă, în
contrast cu seria Rude divine, sunt în culori terne de pământ, ocru, roșu
oxid, verde, albastru ultramarine și brun. Ele sunt reasamblate într-un
asamblaj pavimentar, care poate fi receptat tridimensional. Seria peisajelor
cuprinde vedute cu satul Arcalia, ulițele, dealurile, parcul dendrologic,
castelul grofului, pădurea, valea cu stejari, prundurile cu sălcii, grădinile
și câmpurile roditoare. Lucrarea se dorește a fi un omagiu adus locului
nașterii mele și neamului meu.
Întregul ansamblu va fi expus în perioada 25
februarie – 10 martie 2016 la Galeria Căminul Artei – CAV. Și, probabil, în
viitor la Castelul din Arcalia.
Toată seria cuprinde peste o mie de lucrări, schițe, uleiuri
pe pânză și cartoane.
O expoziție în care domină sentimental locului și al
chipului omenesc, de la copii, la maturi și vârstnic. Expoziția va fi panotată
precum petalele trandafirilor ori ca amintirile într-un caiet de altădată.
Întru amintirea părinților mei, Axente și Rafila Mureșan.
Vasile Mureșan Murivale
***Uniunea Artiștilor Plastici din România
Salonul de primavara
Arta plastica contemporana romaneasca
Galeriile de Arta Stefan Luchian, Botosani
20 februarie - 10 martie 2016
Comunicat de presă
Muzeul Judeţean Botoşani găzduieşte, în perioada 20
februarie – 10 martie 2016, în spaţiul Galeriilor de Artă Ştefan Luchian Botoşani, Salonul de primavara - Expoziţie de pictură, grafică şi vitralii
Tiffany, în organizarea Uniunii Artiştilor Plastici – Sucursala Botoşani.
În cadrul Salonului s-au reunit 20 de expozanţi, artişti plastici
din ţară: Marcel ALEXA, Aurel AZAMFIREI, Silviu BABII, George BURLACU, Victor
FOCA, Talida GRUNZAC, Gheorghe HUIVAN, Anca LARIONESEI, Lila LUNGULESCU,
Veronica MOCANU, Florin PRODAN, Lizica SANDU, George ŞPAIUC, Aida ŞUŞTER
(Botoşani), Valeriu GORGAN (Dorohoi), Emil CARANICA (Săveni), Eugenia BOTEANU
(Comăneşti-Bacău), Leonard MELISCH (Suceava) şi din străinătate – Daniela
CARAMAN (Italia).
Cele peste 70 de lucrări expuse, realizate în diverse
tehnici: pictură, grafică, tehnică mixtă şi, pentru prima dată, vitralii
realizate în tehnica Tiffany, prezintă genuri diverse: peisajul, portretul,
natura statică, arta decorativă şi arta abstractă.
Expoziţia
este un prilej aparte de reîntâlnire a publicului iubitor de artă cu ultimele
creaţii ale artiştilor membri ai Uniunii Artiştilor Plastici – Sucursala
Botoşani şi ale invitaţilor acestora.
Curatorul
evenimentului este Florin Prodan.
Prezintă
istoricul Gheorghe Median.
Vernisajul
va avea loc sâmbătă, 20 februarie 2016, ora 11:30, la
Galeriile de Artă Ştefan
Luchian Botoşani
(Str. Piaţa Revoluţiei nr. 13, telefon 0231/514197).
Program de
vizitare: zilnic 9:00 – 17:00. Intrarea gratuită.
Întocmit,
Ana-Elisabeta Florescu, muzeograf
Sfarsitul domniei lui Al. I. Cuza. Un nou inceput pentru statul roman modern
Muzeul Casa Cuza Voda
Galati
19 februarie 2016
Muzeul de
Istorie Paul Păltănea Galați în parteneriat cu Liceul Teoretic Sfânta Maria Galaţi vă invită vineri, 19 februarie 2016, ora 13:00 la expunerea cu tema: Sfarsitul domniei lui Al. I. Cuza. Un nou inceput pentru statul roman modern susţinută de muzeograf Maria Magdalena Tuluş.
Activitatea
va releva aspecte importante privind abdicarea lui Cuza pusă la cale de "monstruoasa coaliţie” şi aducerea pe tron a unui prinţ străin. Sub domnia lui
Al. I. Cuza şi apoi sub cea a lui Carol I de Hohenzollern – Sigmaringen,
România a cunoscut importante realizări politice, economice şi culturale care
au transformat-o într-un stat european modern.
Evenimentul
se va desfăşura la Muzeul Casa Cuza Vodă, Galaţi (str. Al. I. Cuza, nr.
80).
Vă aşteptăm!
Lemn-pamant-fier conexiuni primitive
Ziua Brancusi
Biblioteca Judeteana Gheorghe Sincai, Oradea
19 februarie 2016
Banii nu au miro$
Colectii si Colectionari: Numismatica
Ovidiu Oprea
Castelul Karolyi, Carei
18 februarie 2016
Designed: Dragos Georgescu
Brancusi 140
Prezente romanesti peste hotare
The Wild Horses of Sable Island Gallery, New York, S.U.A.
19 - 21 februarie 2016
Institutul Cultural Român din New York (RCINY), în
parteneriat cu The Wild Horses of Sable Island Gallery și cu RA Entertainment,
are plăcerea de a vă invita la un eveniment special, celebrând împlinirea a 140
de ani de la nașterea lui Constantin Brâncuși (n. 19 februarie 1876,
Hobița-Peștișani, Gorj - d. 16 martie 1957, Paris), figură majoră a artei
secolului XX, a cărui operă, prin originalitatea viziunii, a influențat decisiv
evoluția sculpturii moderne.
Sub titlul Brancusi 140, evenimentul va fi găzduit de The
Wild Horses of Sable Island Gallery (64 Grand Street , New
York , NY 10013 ),
vineri, 19 februarie 2016, între orele 18:00 și 20:00.
• Vernisajul expoziției de fotografie a lui Roberto Dutesco (www.dutescoart.com). Născut în România, cetățean
canadian și stabilit la NewYork, Roberto Dutesco este un artist plurivalent: fotograf,
poet și cineast. El a devenit cunoscut internațional prin proiectele sale
artistice cu caii sălbatici de pe Sable Island, de unde și numele galeriei
sale. Acești cai sunt protagoniștii unei adevărate “odisei fotografice”,
începută în 1994 și desfășurată de-a lungul a peste 20 de ani, precum și ai
multi-premiatului film documentar de lung-metraj Pe urmele cailor sălbatici (o
producție CBC/Arcadia, 2007). Dincolo de această temă centrală a artei sale,
Dutesco a dedicat un alt proiect major Coloanei infinite a lui Brâncuși –
componentă a ansamblului sculptural de la Târgu Jiu. În data de 6 iulie 2005,
artistul a fotografiat în continuu, timp de 24 de ore, monumentala coloană,
văzută în diverse ipostaze, adesea în raccourci-uri foarte puternice, care îi
accentuează volumetria geometrică. Rezultatul acestei experiențe personale
unice, un adevărat “performance”, este o serie de 250 de fotografii alb-negru,
dintre care multe vor fi pe simezele actualei expoziții.
• Expoziție de carte, cu volume
provenind din fondul Bibliotecii ICR New York, dedicate operei și
personalității lui Brâncuși, incluzând monografii și studii critice, în
engleză, română și franceză, semnate, între alții, de Sidney Geist, Athena
Tacha Spear, Marielle Tabart, Carmen Gimenez, Matthew Gale, Barbu Brezianu, Ion
Pogorilovschi, Petre Oprea, Catalina Bogdan-Mateescu, A. Petringenaru,
Cristian-Robert Velescu, Vasile G. Paleolog, Ștefan Georgescu-Gorjan, D. Bara. Acestora
li se va adăga propriul album de fotografii cu operele lui Brâncuși, publicat
de Roberto Dutesco în semn de omagiu adus sculptorului.
• Proiecția filmului documentar Brâncuși (1996, 77 min., în română cu subtitrare în engleză), realizat de
regizorul Cornel Mihalache.
*Cele două
expoziții vor rămâne deschise până în data de 21 februarie 2016.
Ce n-a pictat Matisse
Lansare de carte
Ioana Andrada Tudorie
Casa de Cultura a Studentilor, Cluj - Napoca
19 februarie 2016
Mâine, la
Casa de Cultură a Studenților, va avea loc lansarea volumului de poeme Ce n-a
pictat Matisse de Ioana Andrada Tudorie.
Dragostea – opinii, reflecții, ipostaze
Centrul Judetean de Cultura Prahova
Centrul Dramatic Mythos, Ploiesti
25 februarie 2016
De
Dragobete, Centrul
Județean de Cultură Prahova vă invită să participați la Simpozionul Dragostea – opinii, reflecții, ipostaze joi, 25
februarie 2016, ora 17.00, la Centrul
Dramatic Mythos (Palatul Culturii).
Simpozionul,
prin tema abordată și ținuta intelectuală a prezentărilor, se dorește a fi o
alternativă culturală la tendințele actuale de abordare minimalistă a unei teme
generoase din punct de vedere științific și spiritual.
Reclame fara capitalism
Lansare de carte
Studio Eclectico, Bucuresti
24 februarie 2016
De nelipsit din caminul dumneavoastra! Acesta ar fi putut fi titlul cărții Reclame fara capitalism - grafica publicitară românească 1950-1989 la a
cărei întarziată lansare vă invităm pe
24 februarie, ora 19:00, la Studio
Eclectico. Întârziată pentru că, deși cartea se găsește din decembrie în
librării, abia acum am reușit să ne organizam. Dar am făcut-o bine. Pe 24
februarie, încercăm să aflăm de ce Reclame fara capitalism ar trebui să fie,
cum ziceam, de nelipsit din căminul dumneavoastră.
La
evenimentul organizat de Frontline Club Bucharest, vor vorbi graficianul editor
Ciprian Isac, documentaristul Mihai Tudoroiu și directorii de creație Raluca
Feher și Șerban Alexandrescu.
Reclame
fără capitalism este a patra carte editată de Atelierul de Grafică pe tema
graficii românești de dinainte de 1989. Volumul a apărut cu sprijinul
Administratiei Fondului Cultural Național și al MediaPost Hit Mail.
După
discuția cu cei 4 vorbitori, continuăm dezbaterea asupra celui mai nimerit
titlu al cărții. Era oare mai bun Nici o masa fara peste!?
Vă așteptăm
să votăm pe 24 februarie, ora 19:00 la Studio Eclectico, strada General
Constantin Budișteanu nr. 18.
Conținut
Cartea este
rezultatul unei perioade de documentare începută de Atelierul de grafică în 2012.
Cuprinde materiale din diverse publicații, reviste, almanahuri, ziare – o
riguroasă selecție din peste 3000 de imagini.
Echipa
cărții
Documentare
și imagini/ Atelierul de grafică, Mihai Tudoroiu, Cristian Dumitru,
Muzeul
Jucăriilor
Foto/
Ciprian Isac, Mihai Tudoroiu
Texte/
Raluca Feher, Șerban Alexandrescu, Atelierul de grafică
Corectură/ Călin Torsan
Prelucrare foto/ Ciprian Isac
Traducere/ Samuel W. Onn
Concept grafic și editorial/ Ciprian Isac, Carla Duschka
Specificații tehnice
Format/ 16,5 x 23,5 cm
Număr pagini/ 176
Hârtie/ Multi Design Natural 130g/mp
Font/ Decima Pro by TipografiaRamis
Tipar/ offset integral policromie + 1 culoare specială
Coperte/
carton colorat în masă cu cotor pânzat
Folio/ 1
culoare
Legătură/
fascicole cusute
Parteneri
Proiect
editorial co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Cu sprijinul Media Post Hit Mail
***
Ziua Brancusi - Sarbatoare Nationala
Biblioteca Judeteana V. A. Urechia
Galati
1 - 29 februarie 2016
Biblioteca V. A. Urechia marchează 140 de ani de la
nașterea sculptorului Constantin Brâncuși - Ziua Brâncuși, Sărbătoare Națională
(19 februarie) printr-o expoziție de carte din colecțiile Secției Împrumut la
domiciliu pentru adulți, organizată în holul mare al bibliotecii, parter, în
perioada
1-29 februarie 2016.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)