sâmbătă, 19 martie 2022
Ziua Pașaportului Românesc
Muzeul Național de Istorie a României
București
19 - 27 martie 2022
În cadrul expoziției, publicul are ocazia să descopere o
serie de pașapoarte „istorice”, emise în perioada 1912 -1943, din timpul
domniei lui Carol I și Mihai ai României. Alături de acestea, vor fi expuse
bilete de liberă trecere din 1925 și 1935 și alte documente de călătorie din
1951.
O serie de pașapoarte pentru cetățenii români stabiliți în
străinătate, precum și paşapoarte pentru persoane fără cetățenie, eliberate
între 1983 și 1984, se regăsesc, de asemenea, în expoziție.
Proiectul expozițional cuprinde și pașapoarte diplomatice,
temporare, simple sau electronice, apărute după anul 2000.
Expoziția va putea fi vizitată de miercuri până duminică,
între orele 9:00 – 17:00, până pe 27 martie 2022.
Un an în satul de altădată
Lansare de carte
Muzeul Etnografic al Transilvaniei, Cluj - Napoca
23 martie 2022
Ivona, principesa Burgundiei
De pe scenele teatrului românesc de-odinioară
Teatrul Mic
Registrul tragicomic: Leopoldina Bălănuță, Florin Călinescu și Mitică Popescu.
Premieră: 4 noiembrie 1983.
Scenă de tulburătoare frumusețe picturală.
Dreapta, Rodica Negrea și Dan Condurache.
Articol publicat în Revista Teatrul, Nr. 1. Ianuarie 1984.
Leopoldina Bălănuță și Dan Condurache.
Genericul montării: Curtea - personaj colectiv - avansează în pas de paradă...
...începe: Fiesta stranie serbare, coridă, carnaval...
Apariția Ivonei (Rodica Negrea) - clovnul, țapul ispășitor, ținta batjocurii
și veselirii generale, este programată...
Șambelanul (Florin Călinescu), chintesența a șambelanismului...
Măști, roluri și funcții în ceremonialul Formei
(Leopoldina Bălănuță, Dan Condurache, Mitică Popescu).
Spaima devoratoare a Ivonei îi va contamina pe toți.
Cîteva dintre Marionetele Curții
(Marian Rîlea, Sorin Medeleni, Petru Moraru).
Iza (Ioana Pavelescu-Sion) profesionistă a Atracției feminine -
alternativă pentru Prințul Filip (Dan Condurache).
Alte ipostaze relevante ale "Capriciilor":
Leopoldina Bălănuță, întruchiparea Etichetei, Dan Condurache - a Sfidării...
Îndrăgostindu-se de Filip, Ivona își transformă condiția:
obiectul-victimă devine un simbol al demnității învingătoare.
Banchetul final, unde se pregătește sfîrșitul Ivonei:
tăcerea ei a devenit paroxistică...
În crochiu, elemente de recuzită și decor...
Grupaj publicat în Revista Teatrul, Nr. 3. Martie 1984.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)