marți, 5 noiembrie 2013

Conferințele Mircea Vulcănescu




Muzeul Național al Țăranului Român


Nae Ionescu și discipolii săi în arhiva Securității


Volumul V: Mircea Vulcănescu


București


7 noiembrie 2013






   Muzeul Național al Țăranului Român și Editura Eikon vă invită joi, 7 noiembrie 2013, de la ora 18.00, la lansarea volumului 5 din seria Nae Ionescu și discipolii săi în arhiva Securității, volum dedicat lui Mircea Vulcănescu și îngrijit de Dora Mezdrea.

  Vor vorbi: 
Măriuca Vulcănescu, Dora Mezdrea, Ion Papuc, 
Marin Diaconu, Marius Vasileanu.

  Moderator: Mihai Gheorghiu.

   Pe o carte poștală expediată din închisoarea de la Aiud în 1947 putem citi câteva gânduri care transmit ceva din frământarea sufletească și spirituală pe care a trăit-o Mircea Vulcănescu în închisoare. "Inceputul a fost greu. Ca la judecata dintâi, când te înfățișezi gol dinaintea lui Dumnezeu, între îngeri și draci. A fost pe urmă un (alt) ceas greu. M-am temut de singurătate... Păream pierdut în fundul lumii și purtat pe o aripă. Am plâns, dar nu de necaz. Ci la gândul ce trist trebuie să fi fost Ghețemanii sau Golgota... Am rămas în sfârșit cu mine însumi... Am stat de vorbă cu mine despre evidență, despre mine, despre natură, despre Dumnezeu... M-am simțit tulburător de lucid; dar spăimântător de liber...”
  O experiență carcerală crudă, nedreaptă care nu ne face cinste nici nouă, celor de astăzi, câtă vreme nu vom șterge acuza pe care i-au inventat-o comuniștii, aceea de "criminal de război”.
  "Nu vreau să vorbesc aici despre lipsa de disponibilitate, în general, a societăţii româneşti faţă de elitele sale exterminate. Ci vreau să mă adresez conştiinţelor pe care, nu mă îndoiesc, le avem încă, în justiţia românească. Şi aş vrea să întreb: nu s-a găsit nici una, dintre aceste conştiinţe, care să-şi asume, fără gândul nici unui profit personal, sarcina, înaltă şi dureroasă, în acelaşi timp, de a înlătura de pe fruntea acestui ins de elită al spiritualităţii româneşti formula: « Deţinutul criminal de război Vulcănescu Mircea? » Nu vă îngrijorează, nu vă cutremură această alăturare de cuvinte?” Nu se va găsi nici de aici înainte? (Dora Mezdrea)

Intrarea este liberă.

Conferinta si expozitie foto




Speologie in Lacasul Norilor


Muzeul Memorial Aurel Lazar, Oradea


7 noiembrie 2013




***via Erika Posmosanu

Targ de Sfintii Mihail si Gavril




Muzeul National al Taranului Roman, Bucuresti


8 - 10 noiembrie 2013





   Piata Taraneasca si Mester(Esti)! va invita weekendul acesta, de vineri pana duminica, la un nou targ in curtea interioara a Muzeului National al Taranului Roman. Targul este organizat cu ocazia sarbatorii Sfintilor Mihail si Gavril, programul este 10, 00 - 18, 00, intrarea fiind libera.
  Daca doriti sa sarbatoriti intr-o atmosfera traditionala, va asteptam din 8 pana pe 10 noiembrie in locul cunoscut, in curtea interioara a Muzeului National al Taranului Roman, alaturi de producatori traditionali, mesteri populari, artizani handmade si colectionari.
  Vor fi prezenti cu bunatati de toate felurile, icoane, ilice, podoabe, masti, sapunuri naturale, plante de leac, lazi de zestre, mobilier taranesc, linguri, blide, ceramica, costume traditionale mai vechi si mai noi, portelanuri, sfesnice si numeroase obiecte de colectie.
  Puteti degusta, cum cere traditia la Piata Taraneasca: afumaturi din carne de porc, oaie, vanat, curcan de la Zimbria (jud. Galati), branzeturi de oaie si vaca din Arges, de la Nea Mihai, siropuri, zacusti, dulceturi de la Poiana Fermecata, specialitati cu ciuperci din Bucovina, de la Magenta, palinci si tuici.
  De-ndulcit avem: Cozonac Bujor si Cozonac Domnesc, turta dulce, serbet, ciocolata de casa si dulciuri banatene, prajituri traditionale din Maramures, placinta intinsa de Turnu, poale-n brau si gogosi, placinte si baclavale.
  Din meniu: sarmalute la ceaun, fasole cu afumatura, paprikas de pui, mamaliguta si lipie damboviteana, vin fiert, pastrama si alte bunatati, de toate si pentru toate gusturile, de vineri pana duminica la Muzeul National al Taranului Roman ! 

Obiceiuri culinare in Apulum-ul antic




Muzeul National al Unirii


De Gustibus Taberna Romana


Palatul Apor, Alba Iulia


7 noiembrie 2013 - 30 ianuarie 2014





   Joi, 7 noiembrie, ora 16:00, proiectul DE GUSTIBUS – Bucătăria romană și obiceiurile culinare în Apulum-ul antic lansează evenimentul DE GUSTIBUS TABERNA ROMANA -  vernisaj cu degustare de mâncăruri şi băuturi romane, organizat în spaţiul expoziţional al Palatului Apor, str. Gabriel Bethlen, nr. 5, Alba Iulia. 
  Vă poftim să treceți pragul tabernei noastre pentru a trăi experiența inedită a unui convivium roman – adică să luăm masa împreună -  și a unui symposium – să degustăm tot împreună, într-o ambianţă autentică, savoarea băuturilor romane. Bucatele alese și variate, dansul, muzica, sunt doar o parte dintre surprizele care îi așteaptă pe cei care vor poposi în  taberna romane. 
   Într-o atmosferă de petrecere şi voie bună vă veţi întâlni cu soldații din Garda romană de la Apulum, gladiatorii Ovidius, Darius şi Hadrianus dar şi cu negustorii şi meşteşugarii daci, romani petrecăreţi  şi fete frumoase. 
  Proiectul a fost declarat câștigător de către Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN) în urma sesiunii de finanțare a proiectelor culturale, etapa a II-a/2013 la aria Activități Muzeale. Instituția organizatoare a proiectului  DE GUSTIBUS : Bucătăria romană și obiceiurile culinare în Apulum-ul antic este Muzeul Național al Unirii Alba Iulia aflat de această dată într-o binevenită colaborare cu Institutul de Arheologie Sistemică Iuliu Paul din cadrul Universității 1 Decembrie 1918 Alba Iulia. Proiectul menține aceeași direcție a programelor de reenactment istoric cu finanțare AFCN, organizate și promovate de Muzeul Național al Unirii Alba Iulia ( Ţinutele Istoriei, Ţinutele Istoriei II – Garda Romană de la Apulum și Ţinutele Istoriei III –  Războinicii Daci)  între 2010 şi 2013. Prezentând o abordare nouă a activităților și manifestărilor de reenactment, venim în completarea acțiunilor de reconstituire istorică organizate până în prezent prin valorificarea şi promovarea moştenirii culturale din viața cotidiană antică: obiceiurile și  alimentația la romani. 
***http://proalba.ro

Expozitii foto dedicate lui Nichita Stanescu




Mihai Vasile: Cartile ascunse


Clubul de arte vizuale Orion: Nichitiana


Centrul Cultural Carmen Sylva, Sinaia


4 noiembrie 2013







   Ca rezultat al frumoasei colaborări cu Centrul Cultural Carmen Sylva din Sinaia, de pe data de 4 noiembrie 2013 vă invităm la expozițiile de fotografii aflate pe simezele sălii G. Enescu cu tematica Nichita Stănescu: CĂRȚILE ASCUNSE o proiecție imaginară pe ecranul memoriei – autor domnul Mihai Vasile și Expoziția de eseu fotografic NICHITIANA – eseuri fotografice care au în compoziția lor facsimile ale unor versuri ale marelui poet – expun membrii Clubului de arte vizuale Orion Ploiești.
***Centrul De Cultura Prahova

Expozitie comemorativa


Muzeul National de Arta al Moldovei


Mihail Grecu


Chisinau, Republica Moldova


7 noiembrie - 8 decembrie 2013




Cult si Cultura




Orastia Culturala


Moara Cetatii, Orastie


6 - 11 noiembrie 2013






LA SALA EXPOZIȚIONALĂ de la MOARA CETĂȚII,
PE PARCURSUL A CINCI ZILE, 6-10 noiembrie 2013
VĂ INVITĂM SĂ PARTICIPAȚI LA O SUITĂ DE MANIFESTĂRI CULTURALE:

-06.11. VERNISAJUL expoziției CULORILE TOAMNEI, semnată de 
JESSI FILIP, începând cu ora 17.00;

-07.11. FRUMOSUL ÎN ARTĂ, conferință a maestrului A. NEDEL, 
LANSARE DE CARTE, începând cu ora 17.00;

-08.11. Fiind zi de Hram și sărbătoarea Catedralei, 
PROTOPOPIATUL ORTODOX ORĂȘTIE marchează această zi prin: 
PREZENTARE PUBLICĂ DE ICOANE ȘI CARTE VECHE BISERICEASCĂ, 
cu începere de la ora 13:00;
DE VORBĂ DESPRE CULT ȘI CULTURĂ 
șuetă, schimb de impresii despre artă, schimb de carte CITITĂ, 
audiție muzicală, ora 18:00;

-09.11. ORĂȘTIA VĂZUTĂ DE ORĂȘTIENI- 
burgul așa cum îl vedem noi -, schimb de carte, ora 17:00

-10.11. TINERE CONDEIE 
întâlnire de cenaclu cu tineri scriitori și interpreți din Orăștie și nu numai, 
ora 16:00

ÎNTREAGA SUITĂ DE MANIFESTĂRI ESTE PUSĂ SUB SEMNUL
ORĂȘTIEI CULTURALE

PROMOTORI : 
MAESTRA DE PENEL ȘI CULOARE, JESSI FILIP, 
PROTOPOPIATUL ORTODOX, 
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ORASTIE, 
SCRIITORUL DAN ORGHICI

Lansare de carte




Muzeul National al Satului Dimitrie Gusti


Paula Popoiu: Sarbatorile romanilor - 

 Pastele si Craciunul in icoane si cuvinte


Bucuresti


6 noiembrie 2013




Salonul National de Arta Decorativa




Arta plastica contemporana romaneasca


Muzeul National Cotroceni, Bucuresti


editia a XIV-a, 7 noiembrie 2013







Jurnalistica moderna Federatia Asociatiilor de Romani din Spania




Diaspora romana


 Federatia Asociatiilor de Romani din Spania


Biblioteca Lucian Blaga, Madrid


9 - 10 noiembrie 2013








  Fedrom, prin proiectul Biblioteca Lucian Blaga - Madrid Receptacul de sinergii creatoare și culturale românești pe teritoriul spaniol, vă invită la un alt eveniment de excepție organizat la Biblioteca Lucian Blaga din Madrid.
  Protagoniști: ADRIAN MAC LIMAN și GELU VLAȘIN
  Evenimentul este format din două părți; prima parte are loc sâmbătă 9 noiembrie 2013 la ora 18:30 iar a doua parte duminică 10 noiembrie de la ora 18:30.
Intrarea liberă.

De Sf. Mihail si Gavrila




Libraria Predania


Teodora Rosca, Teodor Bindea, Oana Musceleanu


Expozitia: La soborul Sfintilor Arhangheli


Bucuresti


8 - 15 noiembrie 2013







   Vineri, 8 noiembrie 2013, de la ora 19:00, la Libraria Predania va avea loc vernisajul LA SOBORUL SFINȚILOR ARHANGHELI. Evenimentul se va desfășursa în prezența autorilor Teodora Rosca, Teodor Bindea și Oana Musceleanu.


La Antipa, în spatele ușilor închise




Muzeul Național de Istorie Naturală Grigore Antipa


Șerpi uriași


București


9 noiembrie 2013





Conferința: Şerpi uriaşi
Prezintă: dr. Alexandru IFTIME
9 noiembrie 2013, ora 12.30
Detalii: http://www.antipa.ro/ro/categories/22/pages/384

Pe simezele vâlcenr




Arta plastică contemporană românească


Angela Tomaselli


Muzeul de Artă Casa Simian, Râmnicu Vâlcea


8 noiembrie 2013







Fructe si Seminte, Roadele Pamantului




Complexul Muzeal de Stiintele Naturii Rasvan Angheluta


Galati


editia a VIII-a, 8 - 10 noiembrie 2013 







  Vineri, 8 noiembrie 2013, ora 11.30, la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii Răsvan Angheluţă Galaţi va avea loc vernisajul celei de a opta ediţii a expoziţiei temporare Fructe şi Seminţe, Roadele Pământului, în organizarea secţiei Grădina Botanică aparţinând instituţiei muzeale gălăţene şi în colaborare cu Şcoala de Arte din cadrul Centrului Cultural Dunărea de Jos Galaţi. 
  "Prin modul de organizare şi prin colecţiile vegetale pe care le are, Grădina Botanică din Galaţi se constituie ca un important obiectiv ştiinţific, cultural-educativ şi de agrement, bază didactică pentru elevi şi studenţi, un obiectiv cu deschidere spre publicul larg. Expoziţia, care va fi vernisată vineri, pune în valoare tipurile de fructe şi seminţe recoltate din patrimoniul propriu, alături de lucrări inedite create de cei mai talentaţi elevi şi meşteri artizani” a declarat Paul Lupoae, şeful secţiei Grădina Botanică. 
   Ediţia din acest an va reuni frumuseţea şi naturaleţea exponatelor de fructe şi seminţe, aparţinând celor 15 expozanţi care vor fi prezenţi la manifestare, cu măiestria şi originalitatea exprimate de colajele realizate de elevii de la Şcoala de Arte din cadrul Centrului Cultural Dunărea de Jos Galaţi şi de la şcolile gimnaziale nr. 2 şi nr. 3 din Galaţi. Cei care vor dori să cumpere un suvenir de toamnă vor putea face acest lucru vizitând standurile din cadrul expoziţiei.
  La vernisaj, publicul va avea parte de o surpriză artistică pregătită de elevii Şcolii de Arte a Centrului Cultural Dunărea de Jos Galaţi, care vor prezenta un spectacol de muzică, dans popular şi actorie ! 
  Vizitatorii vor avea ocazia să descopere că plantele au frumuseţea lor aparte chiar şi toamna. Fructele şi seminţele sunt dovada vie a simplităţii şi frumuseţii naturii, caracteristici care vor ajunge, credem noi, la sufelete celor care vor veni la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii Răsvan Angheluţă Galaţi pentru a vedea… roadele Pământului. 
  Expoziţia va putea fi vizitată în perioada 8 – 10 noiembrie 2013, între orele 9.00 – 17.00.

Esențele realității




Muzeul Național Brukenthal


Arta plastică contemporană 


Sibiu


8 noiembrie 2013 - 8 ianuarie 2014




  The Essences of Reality este un proiect expoziţional iniţiat în 2012 de galeriile private Várfok Galleria (Budapesta, Ungaria) şi Nasui Collection & Gallery (Bucureşti, România) având ca scop prezentarea a varii abordări artistice contemporane pe scenele actuale din Europa Centrală şi de Est. Proiectul a pornit de la prezentarea a 4 artişti români şi 3 unguri, prezenţe care au reflectat tendinţa artistică specifică din regiune, atât din punct de vedere tradiţional, cât şi contemporan.
  Structura expoziţiei oferă oportunitatea mai multor interpretări ale realităţii, folosind diverse materii şi medii, fiecare abordare devenind o formulare vizuală a unor problematici esenţiale, a unor atitudini despre trecut şi identitate.
  Esenţă, esenţial, substanţial: cum poate cineva simţi realitatea? Dintre numeroasele segmente de realitate, câte şi cum poate cineva să le interpreteze? Sau poate vorbim de un singur tip de realitate?
  Elementul determinativ din lucrările lui Radu Belcin (1978, Braşov / RO) este jocul dintre lumini şi umbre, acel chiaroscuro în care artistul plasează figurile şi obiectele, astfel dându-le noi şi neaşteptate semnificaţii. Identitatea picturală a personajelor sale, care nu au nici personalitate nici trăsături, rămâne o dilemă. Dar tocmai această dilemă indică o căutare continuă, o trăsătură esenţială a noilor realităţi.
  Una din cele mai noi serii ale lui Francisc Chiuariu (1966, Sibiu / RO) surprinde individul într-un spaţiu comun, colectiv, unde acesta este captiv prin propria rutină şi unde „consumă” spaţiul din jurul său. Artistul foloseşte cerneală tipografică şi ulei pe un material special numit backlit, iar aceste materiale şi suporturi permit realităţii să se „descompună” în mai multe layere, astfel sugerând dezintegrarea sau disoluţia individului şi individualităţii într-o realitate colectivă.
   Corpul uman nu poate lipsi din lucrările lui László Győrffy (1976, Budapesta / HU): acestea prezintă de obicei fragmente dintr-un trup uman mutant, plasate în scenete groteşti, care au o viaţă de sine stătătoare. În sculptură, capetele care se auto-digeră şi se descompun reprezintă una dintre acele secvenţe de realitate a lui Győrffy, în timp ce în desene părţi de corp levitează într-un „nimic” care ne face să punem întrebări asupra existenţei noastre şi a înţelesului ei.
Motivele determinante ale unora dintre recentele serii ale lui Levente Herman (1976, Târgu Mureş / RO) prezintă un tip de inconografie personală a artistului. Lucrările sale nu aspiră să fie o reprezentare realistă a realităţii, ci oferă o viziune a unei alte lumi, impregnată cu memorii. Iar dacă personajele sale iau o formă umană, privitorul picturilor sale va întâlni doar haine plutind ca nişte fantome, emanând o forţă neaşteptată de pe suprafeţele monocrome care permit devoalarea unei esenţe ascunse.
  Un element de bază în fotografiile lui Mátyás Misetics (1982, Budapest / HU) este lumina, lumina artificială. Lucrările lui pornesc de la întuneric şi doar sursele de lumină agreate de artist vor pune în evidenţă anumite figuri sau scene. Deşi alienarea omului şi calitatea relaţiilor sale sunt topice recurente în lucrările lui Misetics, esențială pentru artist apare investigarea unor noi posibilități de modelare a luminii – „photo-graphing” –, pentru că doar prin iluminări speciale şi neaşteptate se pot revela noi layere ale realității.
   Lucrările Flaviei Pitiş (1978, Făgăraş / RO) nu prezintă realitatea, ci urmăresc să transplanteze în prezent ceea ce lipseşte din realitate. Pitiş îşi prezintă subiectele în mod izolat, astfel obligându-le să se confrunte cu propria solitudine. Întunecimea din lucrările sale poate fi interpretată ca un echivalent al imaterialului, în timp ce umbrele abia schiţate sugerează ceva indefinit, poate o prezenţă misterioasă. Picturile sale transmit linişte şi sensibilitate, deşi sunt angrenate active în căutarea identităţii generaţiilor viitoare.
   Bogdan Raţa (1984, Baia Mare / RO) explorează un post-umanism inovativ, cu ajutorul unor forme genetice preluate din anatomia umană. Raţa recreează şi multiplică aceste forme şi le oferă noi vieţi în noi „corpuri”, care apar astfel ca fiind ieşite din laboratoare experimentale. Elaborarea industrială a sculpturilor sale se referă la o infirmitate contemporană, i.e. la estomparea individualului (şi a personalităţii), iar culorile vii şi puternice sugerează folosirea contemporană a corpului ca pe un obiect de jucărie.
   Expoziţia iniţiată la Budapesta, prezentă acum la Muzeul Brukenthal din Sibiu, va continua în Europa Centrală şi de Est în perioada 2014-2015, cu includerea şi a unor artişti polonezi şi cehi. Institutele Polonez şi Ceh din România susţin deja acest proiect.
Text oferit de curatorii Borbála Kálmán şi Cosmin Năsui

Povestea Ioanei




Libraria Carturesti


Aurora Liiceanu: Legaturi de sange


Bucuresti


7 noiembrie 2013







  Ioana, zisa Biba, are o poveste cutremuratoare: in urma cu mai multi ani, si-a ucis in bataie fratele. Ce anume a impins-o la acest gest? A fost ceva legat de firea ei sau urmarea unei copilarii marcate de abuzuri? 
  O incercare de a raspunde la aceste intrebari, dar si un tablou realist al vietii in inchisoare, in volumul Legaturi de singe. Povestea Ioanei (Polirom, 2013), de Aurora Liiceanu, in dezbatere la Libraria Carturesti Verona: joi, 7 noiembrie, ora 18.00.
  Participa, alaturi de autoare: Mihai Ioan Micle, doctor in psihologie, contributor la documentarea cartii, Dan Antonescu, specialist criminolog, Iuliana Alexa, redactor-sef al revistei Psychologies.
***BookMag

Instrumentul lui Hans Reichel




Centrul de Cultura Arcus


Povestea Daxophonului


Galeria din Grajd


8 noiembrie 2013






   Centrul de Cultură Arcuș aduce pentru prima dată față in față Daxophonul 
cu pictura într-un eveniment live.
Expoziție: 

Povestea DAXOPHONULUI – instrumentul lui Hans Reichel

Vernisaj: 8 noiembrie 2013, ora 18:00, Galeria din Grajd
Curator: Anca Schütze – Germania
Concert: 

Kazuhisa Uchihashi – Japonia (daxophon și chitară)
Happening: Ramon Grosos – pictură 
8 noiembrie 2013, ora 19, Castelul Szentkereszty
Autobuz: 17.30 din fața Teatrului, intrare liberă


  Hans Reichel s-a născut la 10 mai 1949 în Hagen-Germania. Încă din copilărie și-a manifestat interesul pentru muzică, studiind vioara și cântând în orchestra școlii. La 15 ani, influențat de curentul rock al anilor 60 a schimbat instrumetul, învătând singur să cânte la chitara. Câțiva ani mai târziu il intalnește pe Eroc, cu care va avea o colaborare de durată. Primul album Wichlighauser Blues este înregistrat în studioul improvizat al lui Eroc in primavara anului 1973, fiind scos pe piață în toamna aceluiași an de FMP Berlin. Un an mai târziu ia nastere primul și singurul său disc de vinilin cu piesele Old Tune și Heimkehr der Holzböcke.


     Numele lui se face din ce in ce mai des auzit în lumea muzicală a Wuppertalului și nu numai.   Concerteaza cu diverși artiști consacrați, printre care și Rudiger Carl cu care va scoate pe piață în 1978 albumul Buben, de data aceasta Reichel la vioara. Ceea ce stârnește interesul este și inventivitatea lui Reichel. La inceputul anilor 70, situația materială nu îi permitea să își achiziționeze o chitară performantă, dar demontează și transformă o chitară obișnuită, uitată de un prieten în locuința lui. Se foloseste și de obiecte casnice pentru o obține sunetele dorite: perii, linguri și chiar și un aparat de ras. Pe parcursul anilor, intenția lui nu este să modifice chitara în așa fel încât să-i pună în evidență sunetul obișnuit, ci să o transforme în ceva nou și sunetul să fie imprevizibil. Instrumentele lui transportă în toate caracteristicile lor identitatea celui care o 'cântă'. Nu putem face o paralelă intre evolutia muzicală a lui Reichel și cea a instrumentelor lui. Într-adevăr chitarele  lui s-au transformat de-a lungul timpului, oferindu-i posibilitatea să se exprime mai divers, însa vocabularul muzical rezultă din calitatea sunetului, care a fost dinainte stabilită. Giuseppe Coli scria în 1998 : " Muzica lui Reichel este bogată, adâncă si misterioasă, este diversă și complexă; fără a fi 'grea'; este frumoasă, fără ca vreodată să fie 'drăguță'. Printre altele e plină de umor, ca apoi să fie plină de tristețe. Ea este ca viața. Sunetul ei este fără îndoială unic. Dar inainte de toate este melodică..."


  Reichel își lasă timp între albume, uimind însă de fiecare dată cu originalitate, calitate și lipsa compromisurilor. Cea mai mare aventură muzicală a lui Hans și Eroc este munca la albumul Kino. Numele vine din japoneză și înseamnă  "ieri".  Au fost câteva luni intense, de nopți nedormite, certuri și o mulțime de idei. Într-una din dimineți, după o noapte petrecută în studio, la micul dejun Hans "maltrata" o bucată de placaj (pusă pe marginea mesei) cu arcușul viorii, încântat de sunetele obținute. Această întâmplare a stat, de fapt, la baza invenției daxophonului.
  Primul CD înregistrat exclusiv cu Daxophonul  a fost Shanghaied on Tor Road. Rubberneck scria în 1993 (S on TR) is a crowning achievent for the german guitarist, luthier, improviser: stylistically varied, sonically outrageos(...) A record destined to be a classic. Every home schould have two.“

Marturii arheologice




Muzeul de Istorie Paul Paltanea Galati


Expozitia: Marturii arheologice - Cavadinesti 2013


Scoala Gimnaziala nr. 1, Cavadinesti


6 noiembrie 2013








   Muzeul de Istorie Paul Păltănea Galaţi a efectuat, în vara acestui an, o cercetare arheologică preventivă în situl Râpa Glodului din localitatea Cavadineşti, sit cercetat pentru prima dată, la mijlocul secolului trecut, de către arheologul Ion T. Dragomir. 
   Atunci, au fost descoperite mărturii de locuire din epoca bronzului (cultura Noua), datate spre finalul mileniului II a. Chr. şi din primul mileniu p. Chr. Pe acelaşi platou, de lângă apa Glodului, situat la 4 km sud-vest de satul Cavadineşti, au fost descoperite şi în acest an bunuri arheologice ce demonstrează o intensă locuire a acestui spaţiu, din preistorie până spre finele mileniului I p. Chr.
  Parte din aceste mărturii arheologice vor fi expuse în cadrul unei expoziţii Mărturii arheologice – Cavadineşti 2013 ce va fi vernisată miercuri, 6 noiembrie 2013, ora 11.00, la Şcoala Gimnazială nr. 1 din Cavadineşti. Expoziţia se înscrie în Programul de valorificare a patrimoniului cultural naţional al Muzeului de Istorie Paul Păltănea Galaţi.
   Prin acest demers expoziţional, Muzeul de Istorie Paul Păltănea Galaţi doreşte să facă cunoscut comunităţii locale importanţa mărturiilor arheologice existente pe teritoriul localităţii şi să aducă mulţumiri autorităţilor locale pentru sprijinul acordat în organizarea şi desfăşurarea cercetării arheologice din acest an.
Organizator expoziţie: muzeograf Costel Ilie.

Raftul Denisei




Libraria Humanitas


Jai Parini: Ratacirile lui Herman Melville


Cismigiu, Bucuresti


5 noiembrie 2013








   Marţi, 5 noiembrie, ora 19.00 vă aşteptăm în Librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr. 38) la o discuţie despre scriitorul american Herman Melville, pornind de la romanul lui Jay Parini Rătăcirile lui Herman Melville recent publicat la editura Humanitas în colecţia Raftul Denisei, colecţie coordonată de Denisa Comănescu. 
   Invitaţii acestei seri sunt Dan C. Mihăilescu, Vlad Russo şi Andreea Răsuceanu. 
   Moderatorul întâlnirii este Denisa Comănescu, director editorial Humanitas Fiction.

  În romanul lui Jay Parini, aflat în curs de ecranizare, Herman Melville, personalitate vulcanică, saturniană, e deopotrivă figura paternă autoritară de care fiii săi nu reuşesc niciodată să se apropie, dar şi un partener de viaţă introvertit şi uneori agresiv, care sfârşeşte prin a transforma afecţiunea soţiei sale, Lizzie, şi fascinaţia resimţită de aceasta în tinereţe faţă de viaţa lui aventuroasă în compasiune amestecată cu teamă. Însă dincolo de nebuloasa unei existenţe cotidiene frământate şi înnegurate se conturează opera impresionantă a unuia dintre cei mai importanţi scriitori ai secolului al XIX-lea.