miercuri, 9 martie 2022

Pereche Nepereche

 


Expoziție de fotografie 


Ozolin Dușa 


Ateneul Național, Iași 


7 martie 2022



Pe simezele ieșene - Calea Vieții

 


Arta plastică contemporană românească


Ofelia Huțul


Galeriile de Artă Dan Hatmanu, Iași 


6 - 30 martie 2022



Piața Țărănească de primăvară

 


Muzeul Național al Țăranului Român 


București 


11 - 13 martie 2022




***http://www.muzeultaranuluiroman.ro/

Împărătița lui Machidon

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul de Stat Sibiu




Scenă din actul I.









Articol publicat în Revista Teatrul, Nr. 1. Aprilie 1956.

Pe simezele timișorene - The L.I.G.H.T.

 


Arta plastică contemporană românească


Marinela Ciobanu, Rodica Crîșmaru 


Calpe Gallery, Timișoara 


3 - 29 martie 2022



Ploșnița

 


Teatrul radiofonic




Ion Lucian.












Articol publicat în Revista Teatrul, Nr. 1. Aprilie 1956.

Pe simezele Capitalei - Strike a Pose

 


Arta plastică contemporană românească 


Ioana Cristodorescu


Galeria Occidentului, București


11 martie 2022



Noi am văzut. Arhiva fotografică Minerva

 


Expoziție de fotografie


Muzeul Național al Țăranului Român, București


15 martie - 3 aprilie 2022





   Asociația Culturală Minerva, în parteneriat cu Institutul Liszt - Centrul Cultural Maghiar București și Muzeul Național al Țăranului Român, vă așteaptă marți, 15 martie 2022, de la ora 17:00, la Sala Media, la vernisajul expoziției Noi am văzut. Arhiva fotografică Minerva, infrastructură și atelier (2014-2021).

   Colecția de fotografii de presă Minerva conține clișee realizate de reporterii ziarelor Igazság și Făclia între 1965 și 1993. Arhiva constituită din peste 30 000 de negative 6X6 a fost salvată imediat după cotitura din 1989 de către unul dintre foștii redactori. Aceasta înregistrează diversele moșteniri ale fostului regim, materiale utilizate în cadrul presei locale – documente care, conștient sau inconștient, au fost sortite uitării, fiind adesea identificate cu propaganda. Moșteniri similare fie s-au pierdut, fie se află în latență. Colecția a fost păstrată în centrul de cercetare media al Asociației Culturale Minerva și a fost în mare parte invizibilă, în cele două cotidiene menționate apărând doar puține dintre aceste imagini.

     Începând cu 2014, în atelierul ce a funcționat în cadrul proiectului conset de la Casa Tranzit din Cluj, scanarea negativelor și traducerea lor în pozitive a făcut vizibil acest conglomerat de imagini. Prin atelierul nostru, în care ne-am reunit în diverse situații de producție și expunere am dorit să facem vizibil un câmp de interese instituționale, personale și profesionale provenite din direcții diferite, în vederea creării unei potențiale infrastructuri de cercetare. Distanța de timp față de această colecție ne-a ajutat să depășim iconoclasmul și practicile postcomuniste.    Materialul de studiat e dat, prin această acumulare de piese aparținând comunicării de masă și a genului de fotografie de presă. Am dorit să transmitem imaginile printr-o intervenție lentă, uneori individuală, alteori colectivă. Să le supunem unei analize sau doar să le așezăm lângă diverse interese specifice pentru dezvoltarea unor instrumente de arhivare, ca de pildă în istoria industriei, alteori lângă forța contra-arhivistică ale istoriilor orale. Colecția de față, în care elementele individuale de informație erau menite să servească doar cadrul comunicațional de moment, pune în prim-plan, ca valoare autonomă, subordonarea lor secundară la o arhivă. În construirea arhivei digitale am păstrat integritatea calupurilor de documente din colecția originală. Abia așa a devenit efectiv reală posibilitatea unei recontextualizări permanente a diverselor părți.

    Noi am văzut poate fi înțeles și ca o trimitere la neajutorarea spațiului public nereflectat, la imaginea unui spațiu public din care societatea s-a retras; ceea ce trasează, prin chiar această corelație, și o paralelă cu responsabilitățile sociale vehiculate în domeniul artei sau cu condiționările istorice ale acestora.

    Expoziția va putea fi vizitată la Sala Media, până pe 3 aprilie 2022, de marți până duminică, între orele 10:00 și 18:00. Lunea este închis. Intrarea este liberă.

Artişti:

Bolcsó Bálint, Claudiu Cobilanschi, Cornel Rus, Kedves Csanád,

Miklósi Dénes, Fischer István, Iulia Toma, Răzvan Anton, Miklós Szilárd

Caietele profesorului Ion N. Dianescu

 


Muzeul Brăilei Carol I 


10 martie 2022





    Din data de 10 martie, la sediul Muzeului Brăilei Carol I, poate fi vizitată expoziția Piesele lunii martie 2022. Caietele profesorului Ion N. Dianescu, Donația Eduard Daniel Dianescu.                     

    Ion N. Dianescu (1899-1992) a fost profesor de limba română la Liceul Nicolae Bălcescu între anii 1932 - 1959.

    Interesante din punct de vedere istoric și documentar, caietele cu însemnări și reflecții personale ale profesorului Ion Dianescu, cuprind o perioadă de 28 de ani, 15 august 1916 - 30 august 1944.



   În caietele sale, Ion N. Dianescu, comentează desfășurarea evenimentelor politice din țara noastră și impactul lor asupra vieții sociale din Brăila.

Amenajare expoziție: Ghena Pricop, șef Secția Istorie Modernă și contemporană.

Daniela Adelina Puia, conservator /Secția Istorie Modernă și contemporană.

Echipa tehnică: 

Florentina Snae - supraveghetor, Mirela Lipan- supraveghetor și 

Viorel Tătaru - muncitor (Muzeul Brăilei Carol I).

Foto: Camelia Hristian ( Muzeul Brăilei Carol I).


Scrisoare către un director de teatru

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară




Margareta Bărbuță.












Articol, semnat de Margareta Bărbuță, publicat în Revista Teatrul, Nr. 1. Aprilie 1956.

Pe simezele ialomițene

 


Arta plastică contemporană românească, 


Muzeul Județean Ialomița, Slobozia 


ediția a III-a, 10 martie 2022







Târg de Buna Vestire

 


Muzeul Național al Țăranului Român 


București 


25 - 27 martie 2022



Atipic. Drumul către ceilalți

 


Expoziție de fotografie 


David Stescu 


Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi, Buxurești


11 martie - 8 mai 2022