marți, 1 martie 2022

Eficiența etică a satirei

 


Din istoria caricaturii românești 


Salonul Național al Umorului 


Brăila 


ediția a IV-a, 1981











Articol publicat în Ziarul Scînteia de sîmbătă, 18 iulie 1981.

Zilele muzicale tîrgmureșene

 


Târgu Mureș 


ediția a XI-a, 1981




Ilustrată din colecția personală.






Articol publicat în Ziarul Scînteia de joi, 16 iulie 1981.

Alo, aterizează străbunica!...

 


De pe ecranele cinematografelor de-odinioară 


Cinemateca






Consemnare publicată în Ziarul Scînteia de miercuri, 24 iunie 1981.











Articol publicat în Ziarul Scînteia de joi, 16 iulie 1981.

Festivalul de balet contemporan

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Focșani 


prima ediție, 1981




Ilustrată din colecția personală.










Articol publicat în Ziarul Scînteia de miercuri, 15 iulie 1981.

Surimono - Frumuseți ascunse

 


Muzeul Județean Buzău 


3 martie - 5 iunie 2022





    Proiectul expozițional cuprinde 51 de lucrări de grafică, capodopere ale artei japoneze Surimono, realizate de mari maeștri, precum: Katsushika Hokusai, Totoya Hokkei, Kubo Shunman, Yashima Gakutei, Yanagawa Shigenobu, Ryûryûkyo Shinsai, Katsushika Hokuun, Matora Ōishi, Kitagawa Utamaro, Utagawa Toyohiro și Utagawa Kuninao. De asemenea, sunt prezente două lucrări ale impresioniștilor, deținute de Arsène Alexandre.

    Expoziția, organizată în parteneriat cu Art Expo SIA (Letonia), este curatoriată de Chesauri Vasilii și Alexandru Anghel.


Vlaicu Vodă

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul Național Cluj




Silvia Ghelan (Doamna Chiajna), Marin D. Aurelian (Baronul Kaliany)
și George Mottoi (Vlaicu Vodă).








Articol publicat în Revista Teatrul, Nr. 7. Iulie 1966.

O poveste despre nașterea fotografiei

 


Octavian Bâlea 


Palatul Mogoșoaia


5 - 28 martie 2022




    Expoziția prezintă fotografii realizate pe plăci de sticlă și emulsie ortocromatică, precum și o serie de aparatură și tehnică fotografică de epocă.

    Vreau sa spun povestea fotografiei printr-o metamorfoză a picturilor, o distorsionare succesivă a realității, urmată de o revelare a fotografiei ca un vis, exact ca în vremea lui Niépce, care a inventat fotografia dintr-o frustrare născută din propria lui inabilitate de-a replica în mod fidel realitatea prin intermediul picturii. (Octavian Bâlea).

Copiii pămîntului

 


De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul Național I. L. Caragiale




Eugenia Dragomirescu în rolul Ileana Tîrziu.




De la dreapta la stînga, în prim plan: Eugenia Popovici (Maria Moglan),
Nicolae Pereanu (Ionescu) și Ion Henter (Plutonierul Țăruș).




Al. Giugaru (Popa Miron Popescu) și Cristina Bugeanu (Doctorița Eugenia Călinescu).




Articol publicat în Revista Teatrul, Nr. 7. Iulie 1966.