duminică, 28 martie 2021

Coffee & Culture

 


Revista Familia 


Ristretto, Oradea


30 martie 2021



Moon Impact. O poveste geologică

 


Muzeul de Artă Brașov 


19 martie - 30 iunie 2021





   Expoziția este organizată de Centre National de la Recherche Scientifique (Franța), cu finanțare de la European Research Council (grantul Impact), în parteneriat cu Facultatea de Geologie și Geofizică, Universitatea București.



   Curatorul expoziției este brașoveanul dr. Răzvan Caracaș, activ la Lyon în calitate de cercetător principal la Centre National de la Recherche Scientifique, Ecole Normale Supérieure, Laboratoire de Géologie, Centre Blaise Pascal și profesor adjunct la Universitatea din Oslo, Center for Earth Evolution and Dynamics.

    Producător al expoziției este muzeograf Léna Martin, Centre National de la Recherche Scientifique, Laboratoire de Géologie Lyon.



    Expoziția este realizată de o echipă internațională coordonată de cei doi: Natalia Solomatova (S.U.A), Mandy Bethkenhagen (Germania), Timoteüs Bögels (Olanda), Zhi Li (China) şi Renata Brandelli Schaan (Italia).


"fotbaliștii însă au nevoie de dulceață și tandrețe"

 


România de-altădată (?!) 


Întâmplări adevărate





Jean Pădureanu.








***Aericol publicat în Revista Flacăra, Nr. 18. 27 aprilie 1974.

Pe simezele clujene - Perenitate fragilă

 


Arta plastică contemporană românească


Dacian Andoni


Muzeul de Artă Cluj-Napoca


31 martie - 18 aprilie 2021




    Dacian Andoni s-a născut în anul 1962 la Arad. A simțit de timpuriu chemarea spre artă, imbold care l-a călăuzit pe tot parcursul vieții. Pregătirea universitară a urmat-o la Iași, în cadrul Academiei de Artă George Enescu, secția pictură, promoția 1993, la clasa profesorului Adrian Podoleanu. Este membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România. Urmând cariera didactică, în prezent este profesor universitar la Universitatea de Vest din Timișoara, catedra pictură.

     O activitate prolifică de atelier și un susținut efort creativ i-au permis să expună bogata sa producție artistică pe simeze aflate în muzee și galerii de artă din țară și străinătate. Astfel, din bogatul său palmares notăm expozițiile personale deschise de-a lungul a trei decenii la Palatele Brâncovenești Mogoșoaia, Galeria Dialog București, Muzeul de Artă Timișoara, Mânăstirea Putna, Muzeul de Artă Cluj-Napoca, Galeria Kriterion Miercurea Ciuc, Muzeul de Artă Baia Mare, Maison de l‘Europe Paris, Institutul Român de Studii Umaniste Veneția ș.a.

    De asemenea, nume importante ale criticii de artă i-au urmărit cu interes devenirea, au curatoriat și au scris despre creația artistului timișorean: Dan Hăulică, Paul Barbăneagră sau Doina Mândru, din ale cărei considerații redăm următoarele gânduri:

     "Sub aparența paradoxului, titlul actualei selecții din pictura și desenele lui Dacian Andoni semnalează câteva coordonate ale operei descifrate de lectura contemporană. Succint enumerate, acestea definesc natura conceptuală a practicii sale artistice, orizontul la care autorul se raportează și etosul operei. Pictura sa, de factură neoexpresionistă, concentrată pe surdina cromatică, abordează cu fervoare patetică tema materialităților și a constructivității, în vreme ce desenele de mari dimensiuni sugerează o altitudine și serenitate a contemplației, cele mai recente desfășurând privirii perspective ample, în compuneri inedite, dinamic echilibrate, puternic sesizante. Austeră cromatic dar bogată în expresivitate, prin puține motive, peisaj, fragmentul arhitectural și chirpicul ancestral pictura lui Dacian Andoni propune o meditație dintre cele mai tulburătoare asupra trecătoarei condiții umane. Prezență bănuită, ca autor al constructelor rămase din lumi dispărute, omul este deja parte a unei memorii crepusculare despre care pictura depune acum o melancolică mărturie."

Expoziția poate fi vizitată în perioada 31 martie – 18 aprilie 2021, 

în intervalul orar 10:00 – 17:00, de miercuri până duminică inclusiv.

"Vă scriu pentru Roșu Mihai"

 


România de-altădată (?!) 


Întâmplări adevărate












Articol publicat în Revista Flacăra, Nr. 52. 21 decembrie 1974.