România de-altădată
Târgul Internațional București
prima ediție, 13 octombrie 1970
F.M.U.A.B. - strung carusel pentru diametrul 1 250 mm.
Lucrări de construcție la hale noi pe terenurile viitoarei expoziții.
Timpuri noi - motocompresor M.C. - 5.
Uzinele Semănătoarea, combina autopropulsată C-2 Gloria,
în primj-plan, dispozitiv de recoltat păioase.
Timpuri noi - electrocompresor 2 E. C. - 10.
Articole publicate în Revista Flacăra, Nr. 35. 29 august 1970.
În loc de a da cifre despre simensiunile tîrgului vă repet o replică a unui vizitator:
"Dacă știam cum stau lucrurile, veneam cu hrană rece".
Exponatele noastre - exponatele unei economii mature, ale unei industrii cu prestigiu
cîștigat, ale unei industrii cu o producție capabilă să asigure un export intens și de calitate.
În fața surprizelor mașinilor, a tehnicii, oamenii "mari" au redevenit copii:
curioși, sfioși, naivi de bunăvoie și chiar cu bucurie. E firesc "jucăriile" acestea,
de o factură cu totul specială, le vor îmbunătăți viața.
În 1970, Jules Verne, dacă ar trăi, ar fi obligat să se socotească un om realizat
la propriu. Universul lui științifico-fantastic a devenit palpabil.
Organizînd tîrgul, românii s-au dovedit propagandiști ai revoluției
științifico-tehnice, propagandiști ai colaborarii pentru progres, pentru relații pașnice.
Dialogul om-tehnică a fost purtat cu mii de reprezentanți și dintr-o parte și
din cealaltă. Tîrgul a avut, ceea ce se cheamă priză la mase.
Discuții animate, cu dicționarul poliglot și cu ciorna contractului pe masă.
Separeurile cu măsuțe joase și scaune comode au făcut ca tîrgul să nu fie
doar un loc de expoziție, ci și un loc de activitate, de muncă.
În București, în octombrie, au fost "zile de tîrg". Imaginea aceasta ca și celelalte
vi le oferim pentru amintiew.
Articol (Mașina, negustorul și noi), semnat de Nelu ionescu, fotografii Elena Ghera,
publicat în Almanah Flacăra '71. Decembrie 1970.