Muzeul Național al Literaturii Române
București
2 iulie - 2 august 2018
O multitudine de abordări și referințe - de la pictura
renascentistă la reflectări personale asupra momentului și locului în care
trăim - ce explorează resursele semantice ale imaginii fotografice în contextul
vizual contemporan sunt însumate în expoziția de final de studii (master și
licență), propusă de studenții departamenului Fotografie și Imagine Dinamica
din cadrul Universității Naționale de Arte, București.
Diversitatea de discursuri artistice propune traversarea
unor experiențe creative ce introduc privitorul într-un parcurs deopotrivă emoțional,
ludic și surprinzător.
Perspectivele care se întâlnesc în spațiul expoziției sunt:
co-creație și apropriere prin prelucrarea unor detalii din materiale
publicitare (Ioana Măcinic) sau însușirea unor imagini fotografice iconice
(Cătălina Cosma), invizibilul vizibil – exercițiu de accesibilizare a imaginii
fotografice pentru a putea fi înțeleasă de o persoană cu deficiențe de vedere
(Andreea Călărașu), revizitarea tehnicilor vechi fotografice prin instalație
sau carte de artist (Dragoș Andriana), construcția cuplului tradusă prin
elemente grafice (Andrei Baranovschi), corpul uman revelat tactil-vizual prin
straturi translucide (Emilia Timofte), relația cu istoria recentă – revizitarea
Revoluției din 1989 (Andrei Tomescu) sau re-conturarea istoriei colective prin
istoria personal (Doina Domenica Cojocaru-Thanasiadis), activar ea arhivei
personale ca sursă de inspirație – intervenții pe fotografii (Ana Negoiță),
realitate și iluzie (George Mocanu), construirea poetică a imaginii –
traducerea vizuală a unor poeme (Alexandra Tomescu), imaginea=aur –
fragilitatea lumii vizuale (Sorin Moisescu), supravegherea dezvoltării urbane
(Nicolae Coșniceru), natura/spațiu urban - copaci supraviețuind mediului urban
invaziv (Vlad Brăteanu) sau ritualul păgân de aducere a ploii (Călin Ovidiu).