România de-altădată
Ansamblul Artistic al Uniunii Generale a Sindicatelor
1947 - 1967
"Poporului, adevăratul făuritor al tuturor bogățiilor patriei, trebuie să-i închine oamenii de artă și cultură ceea ce pot face mai frumos și mai bun.
...alegeți tot ceea ce credeți că este mai frumos în culoare, mai expresiv în grai, redați realitatea cît mai variat în proză, poezie, în pictură, sculptură și muzică, cîntați patria și poporul nostru minunat, pe cei ce și-au închinat întreaga viață înfloririi României".
Nicolae Ceaușescu
din raportul la cel de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român
Cântecul muncii.
"....primul spectacol....a avut loc în ziua de 12 noiembrie 1947, in fața delegaților la Congresul sindicatelor din România."
Ansamblul la demonstrația oamenilor muncii din 1 Mai 1948.
La Olimpiada de la Helsinki, directorul Sandu Eliad, solistul Nicolae Herlea și
un grup de dansatori.
"În pofida greutăților economice inerente ale timpului, s-au găsit resurse materiale pentru a se ridica (pe Lipscani, n.a.), începind cu 17 septembrie 1946, un teatru specific năzuințelor spre frumos ale clasei muncitoare".
Sala corului.
Sala de spectacole.
Sala de balet.
Programul de sală al spectacolului Cântec de viața nouă (cel de-al doilea spectacol,
cu premiera pe 26 noiembrie 1948).
Corul Ansamblului.
La cules de cucuruz. Fantezie concertantă pentru doua țambale și contrabas de
Dumitru Marinescu-Ciuciu.
Cântă țara mea.
Dirijorul Victor Popescu și solistul Constantin Cocriș.
O navă pleacă departe, operetă într-un act.
Pentru tot ce-mi este drag.
Pe trepte de lumină !
Balada patriei tabloul I: Se strîng mînioși breslașii.
Balada patriei tabloul II: Se aprinde din nou răscoala.
Balada patriei tabloul III: Grivița luptătoare.
Balada patriei tabloul IV: Trăiască Republica. "Premiera a fost prezentată în cinstea celui de-al VIII-lea Congres al Partidului Comunist Român".
Afiș de spectacol (1963).
Împreună cu celelalte ansambluri la spectacolul
În cinstea încheierii colectivizării agriculturii.
Orchestra de muzică ușoară a Ansamblului dirijor Nicolae Cocoș,
solistă Florina Varlam.
Cu picioarele pe pământ.
Mereu mai sus.
Cu picioarele pe pământ.
Când strugurii se coc.
Slavă partidului nostru.
Sărbătoarea primăverii.
Construim.
Ritm.
Pe magistrală.
Nae Lăzărescu și...Servieta cu argumente.
Despre secvențele satirice: "În această direcție nu se pot cita însă prea multe reușite. Cu toate încercările făcute de a selecționa numai materiale cu un bogat conținut de idei și cu o formă cît mai atrăgătoare, s-au mai strecurat unele cu o problematică minoră și cu o formă de exprimare plată, lipsită de haz sau cu un umor îndoielnic".
Trebuia ca volumul să conțină și o notă autocritică, altfel nu se putea (n.a.)
Dirijorul Paraschiv Oprea și solista Ștefania Bolozan în spectacolul
Pentru tot ce-mi este drag.
Sextetul vocal Viers de bucurie.
Pentru tot ce-mi este drag.
Corul Ansamblului pe scena Teatrului de vară din Timișoara.
Bucureștiul cîntă...Cîntă țara-ntreagă.
Florian Parascan.
Laureat al Festivalului Mondial al Tineretului și Studenților de la București (1953)
În timpul campaniei electorale pe o scenă improvizată la un centru de votare. Nu știu cu exactitate despre ce campanie electorală putea fi vorba; judecând după "decor" cred că era legată și de perioada "convingerii" țărănimii să treacă la colectivizare...
Corul pe scena Sălii Coloanelor din Moscova.
Întâlnire cu Ansamblul Piatnitki.
În fața Palatului de justiție din Budapesta
cu prilejul participării la concursul internațional de coruri din anul 1948.
Ansamblul a fost primit de Jawaharlal Neru (India).
Schimb de experiență.
Sarita Montiel în mijlocul colectivului de dansatori ai Ansamblului.
În vizită la studiourile cinematografice cu Raj Kapor (India).
Concertul corului Ansamblului la Musikvereinhaus - Viena.
Pe scena Casei Sindicatelor din Jugoslavia - Belgrad. Probabil că spectacolul era închinat cooperarii dintre cele doua popoare pentru construcția Hidrocentralei de la Porțile de Fier.
Scena din suita de miniaturi coregrafice Ceasul năzdrăvan. Aceste miniaturi "combăteau cu deosebită expresivitate și eficiență deprinderi învechite sau mentalități retrograde."
O clasă de balet a elevilor școlilor profesionale și soliștii Ansamblului
Petru Moldovan și Traian Niculescu.
Volumul, apărut cel mai probabil către sfârșitul anului 1967,
nu conține vreo referire la editură, autorii textelor sau fotografiilor.
Consemnare publicată în Revista Teatru și Muzică, Nr. 2 - 3. Februarie - martie 1954.
Adela Ștefanovici și Alexandru Stamatiu.
Marin Mireanu și Constantin Crețu.
Dansul În zăvoi.
Articol publicat în Revista Teatru și Muzică, Nr. 5.
1955.
Consemnare publicată în Revista Scena și Ecranul, Nr. 24. Decembrie 1957.
Consemnare publicată în Revista Flacăra, Nr. 28. 14 iulie 1962.
Consemnare publicată în Revista Teatrul, nr. 3. Martie 1970.