vineri, 4 octombrie 2019

Pisica în noaptea Anului Nou




De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul Național I. L. Caragiale





Victor Moldovan, Nina Cozorici (sufleur), Traian Stănescu,
Alexandru Drăgan și Ileana Stana Ionescu.


Mihai Fotino și Victor Rebengiuc.



Irina Răchițeanu-Șirianu.



Consemnare și fotografii (din timpul repetițiilor) publicate în
Caiet-program nr. 8, stagiunea 1970 - 1971.
Teatrul Național I. L. Caragiale, București.


Irina Răchițeanu-Șirianu, Ileana Stana Ionescu, Catița Ispas, Draga Olteanu,
Valeria Seciu, Victor Moldovan, Traian Stănescu, Mihai Fotino, Alexandru Drăgan.
Pisica în noaptea Anului Nou de D. R. Popescu.
Premieră: 14 aprilie 1971. 


Irina Răchițeanu-Șirianu, Colea Răutu.


Victor Rebengiuc.


Fotografii publicate în Caiet program nr. 10, stagiunea 1970 - 1971.
Teatrul Național I. L. Caragiale, București.


Irina Răchițeanu și Colea Răutu.

Cu o "sensibilitate nuanțată de un lirism poetic"




Arta plastică contemporană românească 


Tania Baillayre (1916 - 1991)





Pliant - catalog expozițional.
Galeriile de Artă, Calea Victoriei, Nr. 132, București. 1964.








***Mai multe despre această artistă puteți afla și de aici:  Wikipedia


Salonului Literar Axis Libri




Lansare de carte 


Biblioteca Județeană V. A. Urechia, Galați 


5 octombrie 2019






Varietăți la gura sobei?




România de-altădată 


De pe scenele Capitalei




Program. 1976 (probabil).


















Coperta a IV-a.


Croitorul de cărți




Lansare de carte 


Monica Pillat 


Librăria Humanitas, Cișmigiu, București 


12 octombrie 2019 




   Editura Baroque Books & Arts vă invită sâmbătă, 12 octombrie, de la ora 17:00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu, la lansarea volumului Croitorul de cărți de Monica Pillat. 
   Invitați, alături de autoare: Ioana Pârvulescu, Liliana Rsu, George Ardeleanu. Lansarea va fi urmată de o sesiune de autografe.
   "Cititorii Monicăi Pillat vor fi surprinși, cred, de aceste fantezii onirice pline de prospețime. Trei proze între care există coridoare secrete și o singură idee călăuzitoare: oricare dintre noi poate deveni personaj, viața ni se poate transforma pe neașteptate în ficțiune, iar revenirea deplină la ce-am fost nu mai e posibilă. Cărțile sunt viață, viața este ca o carte și, la un moment dat, e greu să le mai distingi.
    Un triptic ludic, cu ecouri din romanul-foileton de secol 19. Un joc cu noi, cititorii de azi. Un pahar plin de spumă, ca șampania. Dar să nu ne lăsăm înșelați de aparențe: între capcanele întinse cititorului la fiecare cotitură a narațiunii, cea mai primejdioasă este plasa deasă a melancoliei.
    Cel mai mult mi-a plăcut Jocul lui Sebastian Onir, miezul volumului, în care am văzut ecouri din Jocul de-a vacanța de Mihail Sebastian, din Pirandello, din Borges și din postmo­derniști. E dramatică (ar putea fi chiar dramatizată!) și are vrajă. Alunecarea din realitate în ficțiune și înapoi e făcută cu măiestrie și, în ciuda afinităților cu cei pomeniți, proza e vădit originală. Deghizări dezvoltă triunghiul amoros clasic, dar pendularea personajului Flavia între cele două lumi – una reală și una inventată – este, din nou, scutul contra banalității. Ca și cum încheie simbolic întreaga construcție (scrisul este un ca și cum), accentuând umbrele personajelor.“ -  Ioana Pârvulescu,

Iona



De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Studioul I.A.T.C. I. L. Caragiale




Broșură-program. Stagiunea 1981 - 1982.

Iona



Iona sau Distrugerea vizibilă a ordinei


















Coperta a IV-a.