luni, 7 ianuarie 2019

Vassa Jeleznova




De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul Național I. L. Caragiale




Florina Cercel, George Constantin și Ion Marinescu
în Vassa Jeleznova de Maxim Gorki.
Premieră: 28 decembrie 1988.




Decorul la Vassa Jeleznova: Încăperea ca perimetru al autorității.


***
Fragment (tematic...) din articolul Redescoperirea actorului,
redescoperirea simplicității discursului scenic, semnat de Victor Parhon:





Articole publicate în Revista Teatrul, nr. 3. Martie 1989. 


Mica publicitate pe timp de război




România de-altădată





A se citi în "spiritul" datei și perioadei în care a apărut
publicația din care am spicuit anunțurile de mai jos...











 
Vânzări

















Ziarul Universul, nr. 106. 
Duminică, 16 aprilie 1944.




Laboratorul Memoriei




Arta plastică contemporană românească 


Vlad Basarab 


Muzeul Național al Literaturii Române, București 


15 ianuarie - 15 februarie 2019




    Cu ocazia Zilei Culturii Naționale, artistul Vlad Basarab concepe un laborator al memoriei, un mediu de salvgardare a cărții ca simbol și instrument al cunoașterii.
    Ciclul itinerant, început în 2013 în America, recurge aproape obsesiv la diferite ipostaze ale cărții și fragmente ale ei, îndreptate spre semnalarea pierderii cunoașterii, fie ea colectivă sau individuală. Fiecare pagină devine un strat istoric, iar pierderea lui duce la dispariția întregului.
    Fiind preocupat de efectele negative asupra culturii de-a lungul timpului, ceramistul inițiază o expoziție în continuă schimbare, un work-in-progress în care artistul, în postura de arheolog/restaurator, încearcă să protejeze și să conserve această stare de vie fragilitate. Expoziția invită publicul să revină și să asiste la recuperarea artefactelor.
    Restaurarea cărților din ceramică, purtătoare ale peceții timpului și experienței expunerilor anterioare, invocă vindecarea și readucerea lor la o structură unitară, puternică.
    Lucrările lui Basarab aduc în discuție moduri de transmitere ale memoriei, accentuând nevoia umană de a proteja trecutul și de a conserva adevărul istoric; această necesitate vine tocmai pe fondul fragilității atât a memoriei, cunoașterii, cât și a trecutului. Pentru că lutul poartă informație de la începutul timpului, arderea lui fixează în pagini dimensiunea temporală și insuflă ideea de permanență.
   Vernisajul expoziției și lansarea catalogului Arheologia Memoriei vor avea loc marți, 
15 ianuarie, ora 18:00, la Muzeul Național al Literaturii Române, sediul din Calea Griviței 
nr. 64-66.
Expoziția poate fi vizitată între 15 ianuarie și 15 februarie 2019.

Inventarul de Simboluri




Arta plastică contemporană românească 


Florian Doru Crihană 


Galeria de Artă Nicolae Mantu, Galați 


9 - 26 ianuarie 2019





Prietena mea Pix




De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Teatrul Național Vasile Alecsandri




Ilustrată din colecția personală.



Premieră: 28 iunie 1961.


Cronică publicată în Contemporanul, nr. 28. 14 iulie 1961.

Să ne cunoaștem artiștii - autor al Monumentului aviației...




Arta plastică contemporană românească 


Iosif Fekete (1903 - 1979)




Foto: Sculptura




Articol publicat în Contemporanul, nr. 28. 14 iulie 1961.

***Mai multe despre acest artist puteți găsi aici:  Wikipedia

Cultura în uzine




România de-altădată




Imagine din colecția personală.















Articol publicat în Contemporanul, nr. 28. Vineri, 14 iulie 1961.