luni, 21 octombrie 2019

Confesiuni și jurnale




Arta plastică contemporană românească 


Corneliu Baba 


Muzeul Național de Artă al României, București 


25 octombrie 2019 - 29 martie 2020





    Muzeul Național de Artă al României vă invită, din 25 octombrie 2019, la o expoziție – confesiune avându-l, din nou, ca protagonist pe Corneliu Baba.
    Expoziția include atât lucrări provenind din patrimoniul MNAR și din colecția artistului, cât și documente personale din perioada 1965 – 1977.
    Demersul curatorial se sprijină pe însemnările și reflecțiile artistului din acest interval cronologic și fac obiectul celui de al doilea volum din seria Corneliu Baba.
    Parcurgând însemnările din jurnalul său, îl regăsim pe artist din ce în ce mai retras în liniștea atelierului din strada Pangratti, în fața șevaletului sau a caietului de atelier, frământat de îndoieli și bântuit câteodată de sentimentul neîmplinirii a ceea ce și-a dorit mereu să facă – pictură, și numai pictură. 
    "Când mă urc pe lădița mare și încep să lucrez la personajele compozițiilor mele, mă transform. Nu mă gândesc decât la lucruri care depășesc aceste mărunte griji de-a plăcea. Pictura mea nu trebuie să placă, ci să emoționeze pe valori mari plastice și umane”. 
(Corneliu Baba, Confesiuni și Jurnale (1965 – 1977). 
Curator: Maria Muscalu Albani
Durata expoziției: 25 octombrie 2019 – 29 martie 2020
Galeria Națională (parter)
Program de vizitare: miercuri-duminică, orele 10:00 - 18:00
Ora limită de acces: 17:00

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu