luni, 23 iulie 2018

Ce-am avut...în construcțiile navale




România de-altădată





Consemnare publicată în Contemporanul, nr. 3. 18 ianuarie 1963.


Peste puțin timp de pe cala Șantierului naval din Galați va aluneca pe apele
bătrînului Danubiu, plin de tinerețe și forță, un nou cargou de 4 500 de tone.
Drum bun pe mări și pe oceane.


Foto: D-tru F. Dumitru. Almanahul femeii 1965. Decembrie 1964.


Se naște o nouă navă.






Vulcan (12 500 tone), al patrulea mineralier construit la Galați,
care la 9 iunie (1971 - n.a.) a și plecat în prima sa cursă: Constanța - Bizerta (Tunisia).


Vechea portavoce a dispărut. Azi comunicarea de pe mal cu cei de pe apă
se face cu mijloace moderne.


Sus, la cota cea mai înaltă a unei nave construite la Galați.


Galați: peisaj obișnuit pe orice mare șantier naval.


Femei în domeniul construcțiilor navale: tînăra ingineră Adriana Stoica
din echipa de dispeceri, care a urmărit în ultimul timp construirea 
marii nave românești Vulcan.


Articol publicat în Revista Flacăra, nr. 25. 19 iunie 1971.









Primul mineralier construit în țară la Șantierul Naval Galați.




Articol publicat în Almanahul Mării (editat de Revista Tomis) '89.

Pe simezele Capitalei - grafică




Arta plastică contemporană românească 


Cristinel Melkonian 


Crowne Plaza Hotel, București 


27 iulie - 5 august 2018




***

Veselia... de Crăciunul anului 1935...




România de-altădată




- Nu-l mai gâdila atâta, că te pomenești că înviează!
















- Închipuește'ți, când am ajuns la Veneția erau inundații;
nu se circula de cât în bărci.





- Mi se pare că anul acesta foaia de viță o să se poarte în papiote.










- La rândul meu, vreu să-ți fac și eu un cadou: stai puțin să te încălzești că e prea frig afară!