marți, 27 noiembrie 2018

Tonitza




Lansare de carte 


Doina Păuleanu 


Galeria de Artă Senso, București 


28 noiembrie 2018



   Galeria de Artă Senso București (Bd. Unirii nr. 15) vă invită miercuri, 28 noiembrie 2018, ora 18:00 la evenimentul de lansare a albumului Tonitza, ediţia a doua, semnat de 
Dr. Doina Păuleanu, istoric și critic de artă.
   Prezintă: Ruxandra Garofeanu, critic de artă, Ana Ivașcu, redactor şef, Editura Monitorul Oficial şi Doina Păuleanu, doctor în istoria artei și critic de artă, director al Muzeului de Artă Constanța.
    Pictura lui Nicolae Tonitza a fost expresia curată a harului şi lucrului său neabătut. Nimic mai mult – nimic mai puţin. Şi este foarte mult, atât.
    Relația mea cu Tonitza a fost cu totul specială, pot spune că l-am iubit…
    Prima ediţie a prestigiosului volum (are peste 200 de pagini) al cărui concept grafic este semnat Roland - Edgar Vasiliu, a fost lansată în anul 2014. Dintre titlurile capitolelor amintim: Începuturile, Primele manifestări și forme asociative, Grupul celor patru, Expozițiile de grup, fapte și întâmplări din anii 1926 – 1933, În grup restrâns, 1934 – 1937 sau Ultima expoziție, alte fapte și întâmplări, 1938 – 1940. Textul este unul consistent, excelent documentat și, alături de fermecătoarele ilustrații cu operele marelui artist, autoarea ne invită la o călătorie fascinantă, unică, de neuitat în lumea culorii și a sensibilității artistice. Ambele volume reprezintă continuarea seriei de albume de artă apărute în 2012 la Editura Monitorului Oficial și semnate tot Dr. Doina Pauleanu: Grupul celor patru (Nicolae Tonitza, Francisc Sirato, Ștefan Dimitrescu, Oscar Han) și Pictori români la Balcic.
    In general, cartea mea este un exercițiu de admirație față de toți cei care m-au precedat în această investigație și am certitudinea că le datorez felul în care relaționez cu artistul. Relația mea cu Tonitza a fost cu totul specială, pot spune că l-am iubit… Pentru că eu îl consider cel mai iubit dintre pictorii pamanteni si se vede treaba ca nu sunt singura în acest demers. Tonitza atinge niște cote fabuloase la toate licitațiile la care lucrările sale sunt prezente și este firesc să fie așa – spunea Doina Păuleanu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu