luni, 28 august 2017

Să ne cunoaștem artiștii




De pe scenele teatrului românesc de-odinioară 


Mircea Andreescu




Să nu faci teatru în general, ci unul precis, la obiect, studiat.
Nici o privire, nici un gest, la întâmplare. E o chestiune care mă obsedează...



După Chitlaru din Opinia publică acum îl joc pe Mihai Dan din Travesti.
Nu știu dacă și colega mea Virginia Marcu e de părere, ca și mine, că am fi
cuplul ideal visat de Baranga. Oricum, se vede, cred, că facem eforturi...


mică socoteală: 28 de spectacole într-o lună; vreo 70,într-un trimestru.
Din acestea vreo 30 în deplasări.


Am absolvit cu Bufonul din Cum vă place. Visam în continuare la ceilalți bufoni
din Shakespeare. Pînă să vină...rolul, încerc costume.


Ca orice creator, tind spre...culmi.


Eșecul nu mă sperie!


 Uite! Uite!  Doar Horia să mai creadă că e ceva...(de treabă fecior la 8 luni!)


Băutura cea mai bună este apa de izvor...(Oare?)


Să te deprinzi să lucrezi și singur, căci n-ai întotdeauna un îndrumător care
să gîndească pentru tine. Învăț și cînd repetă alții...


Nu, acum nu studiez nici un rol; visez cu ochii pe hartă noul:
Japonia și No-ul - ei.


La bufet, relaxare după repetiție...


Salariu mărit, locuință confortabilă obținută. Ce oare să-i mai cer directorului?
Să fac film (poate în Japonia).


Articol publicat în Revista Teatrul.
Nr. 1, ianuarie 1970.



Gong '82, Almanahul Revistei Teatrul. Decembrie 1981.


***Mai multe despre acest actor puteți afla și de aici:

Actorul Mircea Andreescu împlinește 74 de ani. "Eşti obligat să stai ...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu