marți, 19 iulie 2016

Note de Preparatiuni Farmaceutice



Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile






Una dintre cele mai frumoase descoperiri din ultima vreme.
Un carnet cu dimensiunile de 8,5 x 13,5 cm.
Greu, copertile fiind din lemn imbracat in piele.



Sunt zeci daca nu sute de retete...N-am sa vi le divulg pe toate.
Poate ar trebui chiar sa le brevetez; daca nu a facut-o altcineva inainte!
Va redau, pentru caligrafie si parfumul de epoca emanat, doar cateva pagini.
Cat sa va faceti o idee.







Din cautarile mele, numele Grintescu are o insemnatate aparte in 
istoria farmaceuticii romanesti.
Numai un exemplu:
George P. Grintescu (1878-1956) 
a fost cel dintai farmacist general al armatei romane.




Un al doilea carnet. Mai "umil".
Cu dimensiunile de 9,5 x 14 cm. Coperta simpla, din piele.


Cu o caligrafie asemanatoare.
Nu stiu inca daca este vorba de acelasi "detinator"...




Ma opresc aici cu exemplificarile.
Din acelasi motiv ca cel reliefat in randurile precedente.

***
Context actualizare

Pe taraba de unde am luat cele doua carnete...
de fapt mai erau trei!
Nu le-am achizitioonat si pe acelea din...prostie, sa o spun direct.
Nu le-am considerat valoroase in lipsa unor etichete sau alte brizbrizuri...
Inca din tramvai, la intoarcerea spre casa, mi-a parut rau de decizia mea.
Peste doua saptamani, cand imi pierdusem speranta, m-am intalnit
cu acelasi vanzator care, printre multe altele, avea si carnetele oropsite
in alegerea mea.
De data asta nu am mai ezitat si le-am luat cu mine.
Ar fi fost pacat sa despart intreg "grupul".
Nu vi le arat decat cu titlu de prezentare.
Imi rezerv, in timp, placerea studiului. Fila cu fila...


Ca si celelalte, carnet imbracat in piele.
Important pentru ca-mi certifica proprietarul.
Ion Grintescu. 1893.






Ca sa stim provenienta carnetului.
 Si urmatorul, tot de aici a fost luat.








Un deviz pentru un cabinet/laborator. Chimic sau, mai degraba farmaceutic.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu