joi, 2 iulie 2015

Cate ceva despre Sofia Opricescu




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile





Certificat datat 16 noiembrie 1950.
Emis de catre Scoala Primara din satul Pitigaia, comuna Radesti, Raionul Pitesti.
Rezulta din acesta ca Sofia Opricescu este absolventa a 5 clase primare.
La sfarsitul anului scolar 1944-1945 a promovat clasa a V-a cu media 6,07.



Certificat datat 29 ianuarie 1951.
Emis de catre Sfatul Popular al comunei Radesti.
Din acesta aflam ca Sofia s-a nascut la 11 martie 1932.
Parinti: Ion si Dumitra.
Neobisnuita remarca presedintelui Sfatului Popular conform careia 
Sofia a fost "nascuta si crescuta de Parinte crestin".
Formularea era folosita inainte de 1948 ori, la data
intocmirii documentului acest lucru nu mai avea vreo relevanta.
Ba dimpotriva, as zice.
Pentru lucruri mai "nevinovate" au fost trimisi multi oameni la Canal.
Sper ca nu si acest Vasile V. Ionea. Care se semna Vionea...




Coperta a II-a.


Din pacate nu stim locul unde Sofia lucra ca "ingrijitor".



Macar stim de cand a inceput sa munceasca: aprilie 1951.


Decembrie, acelasi an, consemneaza ridicarea avansului.





Coperta a III-a avea "amenajat" un buzunar;
pentru pastrarea unor documente.



Carnet, nedatat. De la inceputul anilor '50, il aproximez eu.
Acum, Sofia facea parte din Uniunea Tineretului Muncitor (U.T.M).
Si era de profesie "puitoare masini plane".
Se pare la Bucuresti.



Carnetul nu are vreo alta consemnare;
nu inseamna si ca nu a efectuat munca patriotica.


Alt document nedatat.
Il situez spre sfarsitul anilor '50.
M-am ghidat dupa mentiunea din antet (partea de sus, stanga):
"I. P. 1"
Aceasta se regaseste pe cartile postale editate in perioada mentionata.
Din Adeverinta stim ca Sofia era instructoare de pionieri 
la Scoala nr. 15-16 mixta Floreasca, Bucuresti.


Legitimatie a Intreprinderii Poligrafice 13 Decembrie, Bucuresti.


"Inscris" emis la 9 ianuarie 1980.
La acea data, Sofia ocupa functia de "strangatoare tipar inalt". 


Cred, facand cateva calcule aritmetice simple,
ca fotografia era cu ani buni anterioara datei mentionate mai sus.


Ultima viza semestriala consemnata este pe 1982.
Dar nu cred ca s-a pensionat. 
Concluzie trasa tot in urma unor calcule simple

Pe simezele Capitalei




Arta plastica contemporana romaneasca


Galeria de Arta Elite Prof Art


Crowne Plaza Hotel, Bucuresti


29 iunie - 29 iulie 2015






"Glasul roților de tren"




România de-altădată


Colecții și Colecționari


Cartofilie


Nu m-am apucat de o altă tematică filatelico-cartofilă;
s-a întâmplat ca exemplarele prezentate mai jos sa poposească 
la mine-n "gară".
Mi-au plăcut și mi-am zis să vi le arăt și vouă. 
Cine știe, poate voi provoca vreo "reacție în lanț"...



1854-1979.
125 de ani de la nașterea inginerului Anghel Saligny.
Cod: 0106/79.


Podul de cale ferată de la Cernavodă, construit de Anghel Saligny între 1890 si 1895.


Ziua Ceferiștilor: 16 februarie.


FDC la seria Locomotive. Expoziția Internațională de Transporturi. Hamburg. 
29 decembrie 1979.




Idem.


Idem.


1856-1981. 
125 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Oravița - Buziaș.
Cod: 0343/81.


Locomotiva cu abur, tip 1-B, care în 1858 a remorcat primul tren
pe traseul Timișoara - Baziaș.



Idem. Cod: 0342/81.


Imagine din 1898 a stației de cale ferată Oravița.


Același eveniment.
A.F.R. Timiș. Cercul Filatelic Universitatea Timișoara.




1857 15 noiembrie - 1982.
125 ani linia ferată Jimbolia - Timișoara.
A.F.R. Timiș - Cercul Filatelic Municipal Timișoara.




Plic cu defect (imprimare eronată de pe spatele acestuia).


Idem.


Carpați Express 55 de ani. 27 iulie 1983.





Inaugurarea liniei de cale ferată Dornești - Siret. 4 iunie 1986.





Destinatarul plicului.


Inaugurarea liniei de cale ferată Pașcani - Tg. Neamț. 28 decembrie 1986.





FDC la seria Locomotive. 15 octombrie 1987.




Idem.


100 de ani linia ferată Sîntana-Nadab-Chișineu Criș.
15 decembrie 1987.


Tiraj: 300 exemplare (exemplarul cu nr. 200).



75 de ani prima cale ferată lectrificată din România. Arad - Podgoria.
10 aprilie 1988.


Tiraj: 280 exemplare (exemplarul cu nr. 287).



120 de ani linia ferată Arad - Timișoara. 6 aprilie 1991.


Tiraj: 300 exemplare (exemplarul cu nr. 49).




100 ani primul tren accelerat București - Budapesta.
1 mai 1994.





Idem.


Idem.


Seria Veteranii șinelor.
Locomotiba CFR nr. 1497 (tip C-n2), construită în 1894 de Henschel & Sohn,
Kassel după proiectele inginerului român Al. Cosmovici. Cod: 119. 1995.

***

Și o replică tematică din fosta Republica Democrată Germană.


6 martie 1983.