sâmbătă, 14 martie 2015

Zbor in soapta



Lansare de carte


Cristian Boros


Libraria Bizantina, Bucuresti


17 martie 2015




Ascension



Arta plastica contemporana romaneasca


Andrei Orban


Impact Hub, Bucuresti


19 martie 2015




  Concepţia artistică a tânărului pictor Andrei Orban, dovedeşte faptul că dadaismul şi suprarealismul au o viaţă foarte lungă, un impact puternic în prezent, asupra tinerei generaţii. Aceste curente artistice, născute dintr-o stare de revoltă a generaţiei tinere a anilor 1916 împotriva tuturor formelor civilizaţiei moderne, împotriva însăşi temeliilor ei, ce folosesc grotescul şi absurdul pentru a "face” o "operă” duse dincolo de orice limită imaginabilă, îşi desăvârşesc revoluţia încă şi astăzi manifestând o totală voinţă de negare a tot ceea ce s-a numit artă, morală, instituṭii şi valori sociale. Suprearealismul bazat pe absurd şi imprevizibil acordă marele rol visului şi dicteului automat. Poezia şi arta sunt percepute astfel în dimensiunea lor "suprareală”, adică poetică.
    Andrei Orban se află în situaţia concretă în care "el”-pictorul se reprezintă pe sine în operă ca autor al acesteia, generând o imagine, o reprezentare a sa, în interiorul operei. În lucrările sale se atribuie „eul auctorial” care conferă în primul rând valoarea unei forţe formative, care se dezvoltă şi se defineşte, în raportul cu sine şi cu opera, prin "punerea în operă”, în chiar procesul acestei reprezentări. Seria sa de lucrări fiind un "discurs” al eului, fără măşti şi subterfugii, parcurgând salturi de la epocă la epocă, de la spaṭii la spaṭii, prin modalităţile de reprezentare picturale. Indiferent de tipul de discurs la care apelează, vedem dincolo de dimensiunea psihologică o modalitate de autodefinire, autocunoaştere, autoapropriere şi autoconservare a autorului aflat la inceputul drumului artistic, în şi prin picturile sale ce deschid drumul spre o viziune interioară, proprie în contextul artei contemporane.
 Conf. univ. dr. Daniela Ţurcanu-Caruţiu

    Despre stilul său personal, Andrei Orban spune: “Nu am un stil rigidizat. Jonglez între suprarealism, figurativ si abstract în funcție de starea pe care vreau să o expun. Fiecare stil este un mod de a expune energia. O vibrație mai puternică o expun într-un mod abstract iar una normală o expun într-un mod suprarealist. În arta abstractă surprind lucrurile așa cum sunt în realitate, lipsite de formă, în esența lor. În realitate lucrurile se mișcă prea repede ca să putem surprinde forma. Putem spune că gradul de abstractizare este direct proporțional cu profunzimea lucrarii pentru că odată cu dispariția formelor clare privitorul este forțat să simtă în loc să gândească,să își folosească al 6-lea simț în detrimentul celor 5 pe care le folosește și așa mult prea mult în viața de zi cu zi.Într-un final,totul se rezumă la energie.
    Arta, fie că vorbim despre muzică, sculptură, pictură sau alte medii, are ca scop evoluția iar datoria artistului este aceea de a face privitorul să plece mai bogat dintr-o galerie.”

***Adresa: strada Halelor, nr. 5, etajele 2 si 3

Document de identitate



Colectii si Colectionari


Romania de-altadata


Inscrisuri de toate felurile




Un document despre care nu va pot spune prea multe.
Ca datare il situez in perioada '30-'48.
Singurul indiciu: stampila.
Cu textul: "Biroul Central de Populatie - Brasov."
Pare a fi un act de identitate provizoriu sau ceva de genul acesta.
Poate are legatura cu cedarea Ardealului din 1940.
Neobisnuita, ca tip, este si fotografia.
Adica nu "clasicul" bust.
Poate cineva are vreo idee sau un document asemanator si-mi poate 
furniza clarificari suplimentare/

Saeculum




Din istoria presei românești


Colecții și Colecționari


Înscrisuri de toate felurile


Azi, în târgul de vechituri, am gasit câteva "mărturii" despre 
Saeculum
Revistă de Filosofie
Director: Lucian Blaga
Adresa redacției: Strada Bedeus nr. 7 (din câte știu, domiciliul acestuia)




Foto: Biblioteca Digitală BCU Cluj



"Scoasă", la Sibiu, de Dacia Traiana
Institut de Arte Grafice, de Editură și Compactorie, S.P.A.
Strada Regele Mihai, nr. 15.


Document datat 11 ianuarie 1943.
Destinatar: Rectoratul Universității Regele Ferdinand I, Cluj.


Document datat 11 februarie 1943.
Destinatar: Ministerul Propagandei Naționale.


Dovada plății. 13 februarie 1943.


Document datat 19 martie 1943.
Destinatar: Rectoratul Universității Regele Ferdinand I, Cluj.
Este prezentă, în partea dreapta, jos, adnotarea:
"Primită în tren."


Document datat 8 aprilie 1943.
Destinatar: Ministerul Propagandei Naționale



Document datat 11 ianuarie 1943.
Destinatar: Rectoratul Universității Regele Ferdinand I, Cluj.


Dincolo de distribuția, să-i zicem "privilegiată", ca urmare 
a prestigiului și cunoștințelor pe care le avea filozoful Lugian Blaga,
au fost și alți "vectori" de răspândire. 
Așa cum este cazul și Librăriei Dacia din Câmpulung Muscel...


care la data acestui document-situație (2 ianuarie 1945), figura ca restanțieră.
Chiar daca rabatul era unul stimulativ (30 %).
Am lucrat în domeniu;
să scrii, să tipărești și să distribui o publicație este o joaca pe lângă
activitatea de recuperare a încasărilor...

Revenind la această revistă, am aflat, cautând pe net, mai multe informații.
Pe scurt, au apărut, în perioada ianuarie 1943 - aprilie 1944, 8 numere.
Publicația a revenit, dupa 60 ani, în 2004.
Amanunte despre revistă și acest eveniment, puteți găsi și aici aici:
 

Din lumea bancilor




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile





Document, emis de BCR, datat 24 februarie 1948.
Banca, care la vremea aceea, nu avea sucursale decat la
Braila, Constanta, Galati, Giurgiu si "Ploesti".


Dl. Avramescu Florian, beneficiarul certificatului de mai sus,
a trebuit sa plateasca, destul de substantial, prin tot felul
de timbre fiscale (in suma de 33 lei; de trei ori mai mult fata 
de situatia din situatia prezentata in "inscris").  

Cercetasesti




Colectii si Colectionari


Romania de-altadata


Inscrisuri de toate felurile




Dumitru Otea
din Piatra Neamt, str. E. Costinescu, nr. 46,
se inscrie, pe 31 iulie 1941,
in Asociatia Cercetasii Romaniei.
Cu sediul pe str. Orlando, nr. 5, Bucuresti.
Asociatie aflata sub inaltul patronaj al M.S. Carol al II-lea.
Dupa cum puteti vedea, prilej cu care a si facut o destul de consistenta
donatie pentru "constructia Caminului".


Isi plateste cotizatia si peste un an (30 iulie 1942).
Care cotizatie, intre timp, s-a scumpit cu 50 %.
Efectele inflatiei din timpul razboiului, pesemne.
Aflam cu aceasta ocazie si numarul lui Otea din evidente: 2450.
Nea Vasile, casierul, a fost inlocuit si el...
Apare o plata, mai mare decat cotizatia, care nu stiu la ce se referea;
Poate primim, de la pasionatii din domeniu, o lamurire
(probabil conform unui text de lege: 216/919/942)



Mina de Ganduri




Lansare de carte


Paul Arva


Voinesti, Targu Secuiesc


20 - 21 martie 2015




***Florentina Covasna

Arhiva de Arhitectură 1830-1860



Asociatia Istoria Artei


Casa de Cultură Friedrich Schiller, București


2 aprilie 2015




    Casa de cultură Friedrich Schiller și Asociația Istoria Artei organizează joi, 2 aprilie, de la ora 18:30, conferința și vernisează expoziția Arhiva de Arhitectură 1830-1860: restituiri din patrimoniul Arhivelor Naționale ale României. 
    Aceasta cuprinde o selecție de 30 de planșe de planuri de arhitectură din perioada 1830-1860, fotografiate și prezentate publicului de graficianul Cristian Gache.
***Oana Marinache

Eveniment cultural resitean




Lansare de carte


Viorica Gligor, Augustin Buzura


Biblioteca Judeteana Paul Iorgovici, Resita


17 martie 2015




Cultura in timpul monarhiei




Istoricii si monarhia. Nicolae Iorga sfatuitor al suveranilor


Biblioteca Centrala Universitara Carol I, Bucuresti


31 martie 2015





    Alianţa Naţională pentru Restaurarea Monarhiei, în parteneriat cu Biblioteca Centrală Universitară Carol I, continuă conferințele ROMÂNIA ÎN TIMPUL MONARHIEI cu seria Cultura în timpul monarhiei.
   Prima expunere din acest ciclu, Istoricii şi monarhia. Nicolae Iorga sfătuitor al suveranilor, susținută de doamna prof. dr. Georgeta Filitti, are loc marţi, 31 martie, ora 18:00, în București, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare Carol I (str. Academiei 88).

Intrarea este liberă.

Din ciclul: Ce-am avut și n-am pierdut




Colecții și Colecționari


Înscrisuri de toate felurile



Întreprinderea de Geamuri Buzău.
Pliante cu oferta acestei unități; realizate, probabil, cu ocazia vreunui eveniment 
de genul TIBCO sau EREN (Expoziția Realizărilor Economiei Naționale).
Anii '70-'80.






Imagine luată din holul Teatrului Național, București.







Înainte de termopan a fost IZOVIT.



Acutualmente vorbim de Gerom SA.
Iată si un scurt istoric așa cum l-am găsit pe site-ul
http://www.gerom-buzau.ro/despre-gerom-sa/istoric/

Gerom SA Buzau este o companie cu traditie de peste 40 de ani in fabricatia si  prelucrarea sticlei, avand un rol important atat pe plan national cat si European.

    Timp de aproximativ 30 de ani, Fabrica de Geamuri Buzau a fost cel mai mare producator de sticla din sud est-ul Europei, avand ca piete de desfacere: geamuri pentru industria auto, geamuri pentru constructii si amenajari interioare, geamuri pentru industria mobilei, geamuri pentru electrocasnice .

1967 – A luat fiinta Fabrica de Geamuri Buzau
1970 – Pornirea activitatii
1970 – Pornirea primului cuptor de sticla Fourcault
1971 – Pornirea primului cuptor orizontal de sticla pentru producerea geamurilor decorative
1980 – Pornirea celui de al doilea cuptor de sticla – Pittsburg
1980 – Pornirea activitatii pentru fabricatia buteliilor si a caramizilor din sticla
1997 – Oprirea activitatii la cuptorul  Fourcault
1998 – Oprirea activitatii a cuptorului de sticla decorativa
2000 – Oprirea cuptorului de sticla – Pittsburg


Gerom SA Buzau

    Anii 2005 – 2007, ca urmare a privatizarii si implicarii active a noilor actionari, au reprezentat rampa de relansare a companiei  datorita strategiei de dezvoltare si retehnologizare cu utilaje de ultima generatie, adoptate si implementate de noii actionari, urmarind competitivitatea si ridicarea calitatii produselor la standarde europene.

2005 – Achizite cuptor de securizare geamuri plane “TAM GLASS” cu sistem de convectie
2005 – Demarare proiectele de investitii, reabilitarea halelor de productie;
2006 – Achizitie masina de prelucrat cant drept formate rectangulare
2006 – Achizitie masina bilaterala de prelucrat cant pentru geamuri rectangulare
2006 – Achizite mijloace de logistica tehnologica
2007 – Achizitie linie de termopanare a geamurilor cu latime de 2700 mm, LENHARDT, cu instalatie automata de indoit baghete
2007 – Achizitie centru de prelucrare (cant-uri, gaurire, decupaje, gravure, etc.) cu comanda numerica si magazine de scule MASTER 45, INTERMAC
2007 – Achizitie linie de taiere automata a geamurilor JUMBO, BYSTRONIC
2007 – Achizitie linie de taiat geamuri laminate/duplex, BYSTRONIC
2007 – Achizitie mijloace de logistica tehnologica(poduri, motostivuitoare, sisteme de manipulare cu ventuze, etc.)
2007 – Achizitie mijloace de logistica pentru livrare marfuri(camioane de capacitate mare)
2008 – Pornire cuptor de curbare pentru parbrize bus-uri si vehicule speciale
2008 -  Pornire cuptor de curbare-securizare a geamului, cu curbura cilindrica, Pro E de la GLASTON (TAMGLASS)
2008 – Achizitie robot pentru controlul curburii si suprafetei geamurilor curbe
2008 – Achizitie centru de prelucrare cu comanda numerica si magazine de scule, NRG GLASTON
2008 – Achizitie linii de serigrafiere pentru dimensiuni mari
2008 – Achizitie linie de emailare geamuri arhitecturale cu rulouri
2008 – Achizitie masini de gaurit orizontale
2008 – Achizitie mijloace de control: camera de climatizare FEUTRON, spectofotometru JASCO, polarimetru STRAINOPTICS

Din istoria ACR-ului




Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile




Calendar de birou pe anul 1980. De formă piramidală.


Apărut, fără îndoială, la sfârșitul anului 1979.


Cu sfaturi și îndemnuri oricând valabile...