luni, 24 august 2015

De pe front




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile




Expeditor: Sublocotenent Emil Apostolescu.
De pe front, pe cand lupta in cadrul Batalionului 54 Pionieri.




"Draga Gicule,
Pierzand legatura cu tot ce mi-era drag in Iasul nostru, amintindu-mi
de locul unde te duceai sa-ti petreci de multe ori vacantele scolare, 
m'am hotarat sa-ti scriu.
Nu stiu precis, insa sper, ca randurile pe care ti le scriu sa-ti parvina.
Despre raspuns, cred ca nu te vei astepta rugat mult si-mi vei raspunde imediat.
Eu tot pe front sunt, am sa imbatranesc daca mai stau mult.
Incolo numai bine, astept sa mai vin prin tara sa pot sa beau si eu un vin
in toata linistea, caci aici nu e chip deloc.
Ce mai vesti ai despre Gheorghian si Stanel ai auzit?
Eu nu mai stiu nimic de ei! Draga <Pustiule> astept sa-mi scrii mult de tot
ca sa-ti pot raspunde. Te saruta si te imbratiseaza cu toata dragostea Emil.
Pe un colt al paginii mai sunt adaugate urmatoarele:
"Ce face Florica? Sa-i transmiti salutari si numai bine din partea mea.
Dar parintii tai si pe unde sunt? Ce stii de ceilalti baieti?
Te rog sa-mi scrii. Din toata inima, Emil".


Dupa cum se vede, stampila din stanga a fost pusa cu plicul desfacut.




Recapituland, prima stampila (Oficiul Postal Militar) 
poarta data de 12 februarie 1945.
Scrisoarea ajunge la Brasov pe 21 februarie si este redirectionata
la Bucuresti unde ajunge pe 2 martie.
Asa era pe vreme de razboi.
Am incercat sa aflu cate ceva despre expeditor.
Am gasit date despre doi "Apostolescu".
Romulus a luptat (ca artilerist), cu vitejie, pe frontul de est. 
Am gasit un articol elogios in revista Aripi Romanesti nr. 37 din 1943.
Probabil a murit in lupta sau a fost luat prizonier.
Ruda cu Romulus, Emil figureaza ca locotenent in Fortele Navale Romane
stationate la Sulina. In 1949 a incercat sa fuga in Turcia dar a fost prins
si condamnat la zece ani inchisoare...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu