luni, 4 mai 2015

"Of, ce dor, ce chin, ce jale!"



Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile



Am intrat, recent, in posesia unei scrisori de-acum mai bine de 90 de ani!
Destinatarul, mi-a trezit pe loc simpatia.
Un strigat, disperat, catre "Motanelul" lui drag n-avea cum sa nu
atraga atentia unui suflet atat de sensibilos ca al meu.
Cititi randurile care urmeaza (le puteti parcurge lesne, chiar daca sunt
scrise de catre un doctor!) si poate veti fi la fel de unduiosati...
Pentru mărire, click pe imagini.





1 decembrie 1921.

Din pacate nu am la dispozitie si plicul.
Nu garantez pentru nr. de telefon (10/78)
dar macar stim adresa: B-dul Marasesti, 60 A.

***
Apropo de adresa; in cursul anului, Ovidiu a fost implicat intr-un bucluc.
Mai multe aflati din documentul de mai jos 
(redat din Monitorul Oficial datat 2 iunie 1921)


***
Ca sa vedeti cate examene i-au trebuit lui Ovidiu pentru a practica medicina,
va redau mai jos un document (redat din Monitorul Oficial datat 30 iulie 1920):


***
Almanach du High-Life 1924


***
Alte "urme" ale activitatii lui Ovidiu le gasim
in Monitorul Comunal al Municipiului Bucuresti, pagina 11,
din 29 aprilie 1934 (referitor la sectorul III - Albastru).



Numele de familie, Alfandari, are o anumita rezonanta asa ca am dat cautare
pe net poate, cine stie, aflu ceva suplimentar.

Conform wikipedia
Alfandari a fost a familie de rabini din estul continentului european,
bine pozitionata in secolele al XVIII-lea si al XVIII-lea.
Au activat in Smirna, Constantinopole si Ierusalim.

Iata o lista a sefilor de familie purtand acest nume:
Aaron ben Moses Alfandari
Elijah Alfandari
Ḥayyim ben Isaac Raphael Alfandari the Younger
Ḥayyim ben Jacob Alfandari the Elder
Isaac Raphael Alfandari
Jacob ben Ḥayyim Alfandari
Solomon Eliezer Alfandari

Probabil ca acest nume deriva de la o localitate spaniola, poate Alhambra.

Nu m-am multumit cu atat si am cautat, specific, dupa Ovidiu Alfandari.

Conform Arhivelor Muzeului Memorial al Holocaustului din S.U.A.,
(microfilme dupa arhivele romane)
sub codul RG-25.012M (Romania),
Rola 8, dosarul 684 (118 pagini)
este inregistrata cererea doctorilor Ita si Ovidiu Alfandari
de a fi exceptati legilor anti-evreiesti din timpul lui Antonescu (1941-1943).
Motivatie, una standard: diverse merite si servicii aduse Statului Roman.



***
Monitorul Oficial din 23 noiembrie 1943.
Conform documentului datat cu o zi inainte, Ovidiu Alfandari
"se asimileaza in totul cu romanii".

In acelasi maldar de scrisori de unde provine si cea care este prezentata mai sus
gasisem un plic pe care nu reuseam sa-l valorific in vreun fel (informational)


Expediat din Lohn, Elvetia, la 11 august 1924, domnisoarei
Ita Eskenasy, in Franta. Corespondenta, de la o amica,
este in limba franceza si cuprinde mai mult teme literare.

Acum, punand cap la cap toate informatiile, rezulta ca
Ovidiu s-a casatorit cu Ita (tot medic si ea; fosta Eskenasy
intre 1924 -1941.
Ma gandesc daca nu cumva Ita era chiar "Motanelul" din poveste...



###

Un mare ajutor pentru "intregirea" acestui articol am primit 
de la Dna Rocsana Irimia 
(sprijinitor constant al blogului, as putea spune chiar colaborator). 
Randurile aflate sub semnele ***i se datoreaza.
Multe multumiri inca o data. 
Nu pomenesc de pupici sa nu se interpreteze altfel.
De catre rauvoitori...


2 comentarii:

  1. INTERESANT SI EMOTIV ...FELICITARI PENTRU POSTARI

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult, Ina, pentru comentariu. Asa mi s-a parut si mie inca de cand am citit scrisoarea. M-am cufundat in trecut, am calatorit un pic in vremurile acelea. Asa cum o fac la fiecare document, carte postala, fotografie...

    RăspundețiȘtergere