vineri, 22 mai 2015

Lumea si noi




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile



Cu ceva timp in urma am vazut in targul de vechituri o brosura.
Cu ceva vechime la activ, peste opt decenii.
Destul de interesanta dar la un pret neatractiv si, in plus, nu-i 
vedeam rostul prezentarii pe acest blog.
Zilele trecute am luat la gramada mai multe...Acasa, la inventarierea 
amanuntita am gasit si carticica cu pricina.
Am rasfoit-o mai pe indelete gasind astfel, in paginile ei, si-o conexiune
cu "meleagurile natale".
Poate fi incadrata si in istoria sistemului financiar-bancar autohton.


Este vorba de o societate de asigurari italiana.
In lucrare, editata in 1934, sunt prezentate
locurile de cazare, aflate pe tot cuprinsul Italiei,
la care posesorii de asigurari de viata aveau reducere
(intre 10-30 %).



Coperta IV.


Coperta III.
Cea care mi-a atras, initial, atentia.
Din cate se observa (randul doi, de sus) printre
entitatile care faceau parte din grup se numara si
Agricola Fonciera, Societate Anonima de Asigurari
cu sediul la Bucuresti.

 Fiecare pagina a brosurii continea, pe langa informatiile turistice,
si-o referire promotionala la societatea editoare.
Iata, in acest context, pagina nr. 13:



Cred ca aceasta lucrare a fost ridicata, de catre un asigurat roman,
de la sediul din Capitala. Pe ultima pagina se mai zareste un rest 
de timbru destinat impozitarii tipariturilor romanesti sau a celor
straine distribuite pe teritoriul nostru.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu