duminică, 24 mai 2015

Din mapa inginerului Ficsinescu (2)




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile



Dupa o indelungata targuiala, am intrat in posesia unei mape.
Plina cu chitante; toate apartinand aceluiasi personaj.
Vanzatorul mi l-a laudat "pana la cer" spunandu-mi ca a fost "om important"
la vremea lui. Trebuie sa-mi recunosc ignoranta; habar n-aveam de acesta.
M-au atras in schimb documentele, bine pastrate, pe care am sa vi le prezint,
in serial, si voua. Cred c-am sa va spun, la final, si cateva cuvinte despre
inginerul Theodor Ficsinescu. Nu de alta, dar s-au si scris carti despre el.
Vreo doua, din cate am aflat pana acum.


Nu va mai rapesc timpul si-ncep prezentarea cu chitantele emise de catre: 


Uzinele Comunale Bucuresti



Septembrie 1937. Bransamentul I.



Spatele acestui tip de document.


Septembrie 1937. Bransamentul II.



Septembrie 1937. Anexa.



Octombrie 1937. Bransamentul I.



Octombrie 1937. Bransamentul II.



Octombrie 1937. Anexa.



Noiembrie 1937. Bransamentul I.



Noiembrie 1937. Bransamentul II.



Noiembrie 1937. Anexa.



Februarie 1938. Bransamentul I.



Februarie 1938. Bransamentul II.



Februarie 1938. Anexa.



Februarie 1939. Bransamantul I.



Spatele acestui tip de document (modificat fata de cele precedente)


Februarie 1939. Anexa.



Societatea In Nume Colectiv Fratii Pollak




26 noiembrie 1937.




26 septembrie 1940.




SANITAS Bucuresti


20 noiembrie 1937.




General Mecano-Termic Serviciu, Bucuresti


Reparatia pompei de combustibil din imobilul de pe
strada Alexandru Lahovari.
15 septembrie 1942.




Sper ca nu v-ati plictisit; in fond, puteti studia evolutia tarifelor,
reglementarile privind plata sau aplicarii Timbrului Aviatiei.
Nu va lasati derutati, inginerul nostru avea doua contracte.
Din cate se vede, n-a fost niciodata restantier.
Voi reveni si cu alte modele.
Tot inscrisuri cu parfum de epoca.

***
Primul episod a fost publicat, sub aceeasi titulatura,
pe 23 mai 2015.
Partea a treia a aparut publicata, sub aceeasi titulatura,
pe 10 iunie 2015.
Partea a patra o aflati, sub aceeasi titulatura, 
pe 4 iulie 2015.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu