joi, 28 mai 2015

De ce-i frumoasa cartofilia...




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Cartofilie



Azi, in targ, am luat cateva carti postale.
Mai mult pentru una dintre ele...



Editura Fortuna, Smardan 22, Bucuresci.
Fara vreo alta inscriptionare si necirculata.
In afara de Regele Carol I celelalte personaje imi pareau vag cunoscute.
Ca si "imprejurarea".
Dorind sa stiu exact despre ce este vorba si, daca se putea, o datare cat 
mai exacta, am cerut parerea unor cunoscatori in materie.
Caci asa este bine sa procedezi, cand ai dubii si nu esti
atoate cunoscator... 
Domnul  Horia Şerbănescu 
a raspuns prompt solicitarii.
Si iata ce am aflat:
cartea postala reproduce partial (partea din dreapta)
o lucrare a pictorului Tadeusz von Adjukiewicz
care reprezinta defilarea armatei romane, conduse de Regele Carol I,
in fata imparatului Franz Josef, cu o cazia vizitei acestuia in Romania,
parada care a avut loc pe campul Cotrocenilor, la 16 septembrie 1896.

Evident, am dat fuga pe net si m-am convins....


Lucrare executata in ulei pe panza (90 x 160 cm).
In prezent se afla, sub. nr. de inventar 7890, la Viena 
(Muzeul Belvedere).

Si tot pentru largirea cunostintelor, am accesat si wikipedia.
Sa stiu mai multe despre acest pictor polonez.
Daca o faceti si voi, veti afla destule lucruri interesante...

AjdukiewiczTadeusz.Selfportrait.jpg

Autoportret.

Eu, am sa va redau doar un fragment (ca sa va starnesc apetitul):

    "Tadeusz Ajdukiewicz în perioada cât a stat la București, l-a pictat pe Regele Carol I și Regina Elisabeta. Cele două picturi au participat la licitația publică efectută de Casa de Licitații GoldArt în anul 2008, dar nu și-au gasit cumparători. Tablourile au stat multă vreme în colecția particulară a doctorului Angelescu și au fost evaluate la 96.000 lei. Se pare că Tadeusz Ajdukiewicz este stră-străbunicul președintelui polonez Lech Kaczynski."







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu