sâmbătă, 4 aprilie 2015

Sunt vesti bune de la oameni gospodari



Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile




Epistola adresata Dlui Inginer Julian Gavat.
Pe adresa Institutul Geologic, Soseaua Kiselef(f), nr. 2, Bucuresti.


Scrisul, destul de citet, mi-a permis descifrarea corespondentei in intregime:

Lalesti, 18 iunie 1935.
"Draga Julian
Pe aici na mai plouat graul se mentine frumos, a legat, am terminat a II
stropit la vie, am obtinut 200 kg peatra Vanata ca sa platesc din vanzarea
rapitei. Maine incep la secera rapitei. Cat va iesi imi prinde bine, am mai
capatat porumb pe credit, mai incasez ceva dela suhaba oilor asia ca sper
sa pot efectua toate lucrarile la timp.
Am fost alalta ieri la Barlad de am cumparat neste material pentru reparatia 
masinei de treer. dela pogaua spe Barlad semanaturile sunt distruse de 
seceta. Mia spus soferuru ca ati prins trenu pentru Galati.
Noi suntem sanatosi si va dorim sanatate si voe buna.
Primiti imbracisarile noastre.
Petru J. Gavat"   

Singurul cuvant pe care nu l-am inteles: suhaba (oilor).
Banuiesc ca este un regionalism, nu l-am gasit cautand pe net.


In rezumat, probabil tatal lui Julian, ii scrie fiului despre starea
lucrarilor agricole de pe pamanturile lor:
graul este bun, au efectuat a II-a stropire a viei, incepe seceratul rapitei.
A obtinut, pe credit, si piatra vanata pentru stropit via dar si 
porumb (pentru hrana animalelor, cred).

Traseul scrisorii:
Intocmita la Lalesti (18 iunie), plecata din oficiul postal Puesti (19 iunie),
trecuta pe la Barlad (20 iunie) si ajunsa la Bucuresti (21 iunie).
Lalesti si Puiesti (denumire actuala) sunt doua localitati rurale din
judetul Vaslui.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu