luni, 1 decembrie 2014

Din inima ta pentru inima lui




Initiative de toata lauda


Studio Cafe, Galati


3 decembrie 2014




   Maine seara putem imbina utilul cu placutul intr-o cauza nobila. Dragos are nevoie de noi toti. Va rog distribuiti afisul si va astept intr-un numar cat mai mare. Studio CAFE live music si Trupa Over o sa ne sprijine in demersul lor si pentru asta le multumim.

Cand poetii nu tac




Lansare de carte


Marius Grama: Autodenunt


Centrul Cultural Dunarea de Jos, Galati


12 decembrie 2014



Povesti din Bucuresti




Arhiva de Arhitectura 1830 - 1860


Caru' cu Bere, Bucuresti


9 decembrie 2014





   Istoricul de arta Oana Marinache si arhitectul Adrian Craciunescu vin la Povesti din Bucuresti cu povestea unui proiect de succes: digitizarea arhivei de arhitectura a Bucurestiului, din fondurile aflate la Arhivele Nationale ale Romaniei si Serviciul Municipiului Bucuresti al Arhivelor Nationale .
Proiectul Arhiva de Arhitectura 1830-1860 - inceputurile unei digitizari.
***Alina Pavelescu

Enciclopedia Romana




Lansare de carte


Dr. C. Diaconovich


Cercul Militar, Dej


3 decembrie 2014






***DejBiz

Ars Amandi




Muzeul National de Arta al Romaniei


Tema iubirii in arta europeana a secolelor XVI-XIX


Bucuresti


20 noiembrie 2014 - 29 martie 2015





   Muzeul Naţional de Artă al României vă invită să vizitaţi expoziţia ARS AMANDI. Tema iubirii în arta europeană a secolelor XVI - XIX, deschisă până pe 29 martie 2015 la parterul Galeriei Naţionale.
    Expoziţia este structurată în patru secţiuni, sub forma unui periplu cu tema iubirii. Prima secţiune, Mitologia iubirii, ilustrează diferite reprezentări ale zeiţei Venus, individualizată sau inserată în varii compoziţii narative, de la intrigi amoroase la ipostaza maternităţii. O portretizare iconică a zeiţei Venus în arta europeană, începând din Renaştere până în secolul al XIX-lea, este alături de fiul său, Amor.
    Cea de-a doua secţiune, Amorul în lumea literelor, analizează modalitatea în care este tratată tema iubirii în literatura antică, renascentistă şi post-renascentistă. Pasiuni, drame, tragedii, personaje şi iubiri celebre devin subiect de inspiraţie pentru artiştii secolelor XVI-XIX.
    Continuând secţiunea precedentă, Iubirea (de)sacralizată tematizează sacralitatea iubirii în cultura europeană, dintr-o perspectivă preponderent creştină, prin reprezentări ale deturnării iubirii dinspre profan către sacru (Maria Magdalena penitentă, Caritatea, Fecioara cu pruncul).     
   Ultima secţiune a expoziţiei, Alegorii şi simboluri, cuprinde imagini aluzive sau încifrate, complementare temei iubirii.

Semnele portului arhaic in colinde




Asociatia pentru Cultura Traditionala Zestrea


Turnul Croitorilor, Cluj - Napoca


6 decembrie 2014





    Spectacol, dubla expoziţie (va fi urmată de expoziţia de obiecte medievale a jumătăţii noastre de reconstituire istorică Ordinul Dragonului https://www.facebook.com/companiadraconigrus ) şi prezentare a asociaţiei Zestrea.

Program:
6 - 15 decembie 2014 Expoziţie de port ţărănesc de sărbătoare
16 decembrie 2014 - 15 ian 2015 Arc Peste Timp - Propuneri de reconstituire a unor obiecte specifice taberelor de campanie ale Evului Mediu
***Sebastian Paic

Martyrium - Iconografia martirilor brancoveni




Prezente romanesti peste hotare


Elena Murariu


Biserica Sfantul Pavel, Barcelona, Spania


4 decembrie 2014




Vernisaj: 4 decembrie 2014, ora 19:00.
***Constantin Brancoveanu - Iconografie



Daca e marti, scriitorii iti citesc !




Libraria Humanitas, Cismigiu, Bucuresti


Marius Chivu: Sfirsit de sezon


2 decembrie 2014





   Incepem săptămâna cu o întâlnire cu Marius Chivu, care ne va citi câteva fragmente din Sfirșit de sezon, marți, de la ora 19:00. Vă așteptăm și cu o cană de ceai cald, de sezon, din partea casei.
   Dacă e marți, Marius Chivu ne citește!  Pe 2 decembrie, de la ora 19:00, din volumul Sfirșit de sezon.

Corneliu Baba. Desemnurile unui pictor




Muzeul Colectiilor de Arta


Bucuresti


25 noiembrie 2014 - 11 martie 2015






    Expoziţia CORNELIU BABA. Desemnurile unui pictor cuprinde o sută treizeci de lucrări de grafică din colecţia soţiei artistului, Constanţa Baba, realizate în diferite tehnici (creion, tuş, beitz, acuarelă, tempera şi pastel). Expuse în premieră, lucrările sunt reprezentative pentru creaţia unuia dintre cei mai importanţi pictori români moderni. "Astă seară am făcut două desemnuri după model. Mai multe, multe de tot trebuiesc, mâna să nu se odihnească niciodată.” (Corneliu Baba)
     Expoziţia este structurată în jurul unor teme recurente în arta lui Corneliu Baba, dintre care se remarcă seriile de portrete ale unor personalităţi de seamă din cultura românească (Mihail Sadoveanu, 1951 şi Tudor Arghezi, 1960), ale soţiei sale (Soţia artistului, 1957) şi autoportretele artistului (Autoportret, 1984). Complexitatea psihologică a personajelor, care transpare dincolo de marginile desenului, este o dovadă a faptului că autorul a fost un subtil cunoscător al sufletului uman, un maestru al genului. Maniera de realizare a portretelor este asemănătoare tablourilor lui Rembrandt, prin folosirea frecventă a clarobscuruluişi a compoziţiilor somptuoase (Pieta, 1983 şi Pieta-studiu pentru Golgota, 1982).
    Corneliu Baba a desenat şi peisaje care evocă spaţii culturale cu rezonanţă, dar şi compoziţii dramatice (ciclurile Spaima şi Regele nebun). Ilustrând teme obsesive, lucrările au puternice accente expresioniste şi pot fi considerate o meditaţie metaforică asupra condiţiei umane. Variata creaţie a lui Corneliu Baba include şi o serie de nuduri (Nud, 1977), compoziţii cu arlechini (Familie de arlechini, 1970) şi ilustraţie de carte (O scrisoare pierdută de I. L. Caragiale, Mitrea Cocor de Mihail Sadoveanu), atestând preocuparea continuă a artistului pentru înnoirea modalităţilor de expresie a desenului.
     Corneliu Baba (1906 – 1997) a urmat cursurile Facultăţii de Litere şi Filosofie din Bucureşti şi ale Academiei de Arte Frumoase din Iaşi, avându-l drept profesor pe Nicolae Tonitza. Ulterior, a îmbrăţişat o bogată cariera academică la catedra de pictură din cadrul Institutului de Arte Plastice Nicolae Grigorescu din Bucureşti, unde a format multe generaţii de artişti.
    Această expoziţie de grafică vine în completarea Colecţiei C. Baba, inclusă în expunerea permanentă a Muzeului Colecţiilor de Artă, care cuprinde lucrări de pictură, dar şi obiecte personale ale artistului.

Targ caritabil de Sfantul Nicolae




Initiative de toata lauda


Asociatia Ortodoxa pentru o Lume Noua


Biserica Sfantul Fanurie, Bucuresti


6 - 7 decembrie 2014






   Crăciunul reprezintă momentul bucuriei alături de familie și de prieteni. Este vremea colindelor, a bradului, poveștilor la gura sobei, cu aroma portocalelor, a cozonacului copt, a ceaiului cald și a vinului fiert. Sărbătoarea creștină a Crăciunului este pentru toți vremea clopoțeilor de argint, a colindătorilor și a minunatelor colinzi, dar mai înainte de toate este vremea darului. "Esti cât daruiesti” ne spunea Ernest Bernea, iar parintele Nicolae Steinhardt ne îndeamna să dăruim pentru că ,,Dăruind vei dobândi!”
    Fiți alături de AOLN în încercarea de a pregăti daruri care să ajunga la cei lipsiți de zâmbet și plini de griji, la copiii din Fruntișeni, care trăiesc în camine mai puțin călduroase și fericite ca ale noastre! Vă așteptăm cu drag alături de noi la la Târgul umanitar de Sfantul Ierarh Nicolae care se va desfasura duminica, 7 decembrie, în curtea Bisericii ,Sf. Fanurie, Parohia Mihai Bravu, Str. Cercelus, nr. 18 A, sectorul 3 (zona Baba Novac-Muncii-Alba Iulia). Produsele care vor fi vândute sunt confecționate de cei peste 60 de voluntari care au participat la Atelierele creative desfășurate pe 15, 16, 22 și 23 noiembrie.

Stefan Luchian. Surse şi experimente ale modernităţii




Muzeul National de Arta al Romaniei


Bucuresti


26 noiembrie 2014 - 26 aprilie 2015






    Muzeul Naţional de Artă al României vă invită să vizitaţi expoziţia ŞTEFAN LUCHIAN. Surse şi experimente ale modernităţii, deschisă în perioada 26 noiembrie 2014 - 26 aprilie 2015 în sala dedicată artei grafice din Galeria de Artă Românească Modernă (Calea Victoriei 49-53). Curatorul expoziţiei este Dana Crişan, specialist în cadrul Secţiei de Arte Grafice a MNAR.
    Expoziţia ŞTEFAN LUCHIAN. Surse şi experimente ale modernităţii urmăreşte evoluţia stilistică a lui Ştefan Luchian şi subliniază căutările sale tehnice inovative. Este prezentată, astfel, o selecţie de treizeci şi două de lucrări din colecţia Cabinetului de Desene şi Gravuri al Muzeului Naţional de Artă al României, prilejuind întâlnirea publicului cu o parte dintre capodoperele lui Ştefan Luchian (1868 – 1916), atât din perioada de început a creaţiei sale, cât şi din ultimele etape ale vieţii.
    Student la Şcoala Naţională de Arte Frumoase din Bucureşti (1885-1889), Ştefan Luchian a încercat să îşi găsească un drum propriu, în afara căilor oficiale, iar cel care i-a deschis orizontul modernităţii a fost Nicolae Grigorescu, mentorul tinerei generaţii de artişti din acea perioadă. În expoziţie sunt prezentate compoziţii realizate sub influenţa directă a lui Grigorescu (Cap de ţărancă), dar şi a curentului impresionist (Primăvara - interpretare după Édouard Manet).
    Adesea, compoziţiile lui Ştefan Luchian au variante în pastel şi ulei sau în pastel şi acuarelă. Pictată în 1901, acuarela Safta Florăreasa este expusă după o absenţă îndelungată şi poate fi comparată cu versiunea ei în ulei din Galeria de Artă Românească Modernă. Realizată la finalul primei perioade de creaţie, lucrarea marchează trecerea spre capodoperele recunoscute ale artistului din primul deceniu al secolului XX, printre care: Ghereta din Filantropia, Puţul din strada Clucerului, Birt fără muşterii sau către acuarelele pe pânză: Copaci lângă apă şi Pe malul Dâmboviţei.
     Expoziţia ŞTEFAN LUCHIAN. Surse şi experimente ale modernităţii cuprinde şi o serie de portrete în oglindă, care rezumă parcursul vieţii sale artistice: tânărul elegant din anul 1898 în noul său atelier amenajat în casa de la şosea, boemul care zâmbeşte ironic (1902-1904) şi în final autoportretul grav din anul 1907, care îi prefigurează moartea timpurie.