vineri, 22 august 2014

Din secretele maestrilor - Lumina si culoare




Muzeul Bucovinei


Suceava


28 august - 5 septembrie 2014






Umor fara frontiere in Tara de Sus




Vama


editia a III-a, 5 - 7 septembrie 2014





***Rodica Rodean

Nocturna muzeala




Muzeul de Arta Cluj - Napoca


30 august 2014





Conferințele de joi




Muzeul Municipiului București


Adrian Majuru: Ce este un lider?


28 august 2014





    "Problema pe care o au oamenii nu este că ţintesc prea sus şi eşuează, ci că ţintesc prea jos şi reuşesc!” (Michelangelo Buonarotti).
    Aşadar, unde se plasează cu adevărat liderul? Care este scala de valori pe care se bazează acţiunile sale şi cum îşi proiectează deciziile dar mai ales, cum se manifestă transformarea lor în fapte?
    Gesturi şi atitudini înaintea cuvintelor; sintetizare şi deliberare înaintea deciziilor şi în ce măsură această diagramă liniară poate fi aplicată într-un spaţiu haotic, unde fiecare face ce doreşte, ingnorând autoritatea şi respingând ierarhia.
   Ce este un lider între proiecţia celorlalţi întru protejarea confortului şi un construct inovator, opozant lenei şi superficialului?
   Prezintă ist. dr. Adrian Majuru, licenţiat în istorie al Universităţii din Bucureşti, unde a susţinut şi doctoratul în domeniul geografiei umane. Adrian Majuru este directorul Muzeului Municipiului Bucureşti şi susţine permanent cursuri la Facultatea de Urbanism şi Arhitectură Ion Mincu.
    A publicat 11 cărti de specialitate şi 4 de beletristică şi 2 în colaborare, a coordonat 2 volume şi în colaborare alte 3 şi a îngrijit 19 volume. Adrian Majuru a scris peste 35 de studii de specialitate.
   A publicat în: Cotidianul (din aprilie 2010), Capital (februarie-decembrie 2007), Adevărul (ianuarie 2007 - mai 2008), Ziarul Financiar (din septembrie 2006), revista Casa Lux (din iulie 2006), Time Out (din aprilie 2006), revista Altitudini (martie – iunie 2006), Cultura (februarie 2004 – martie 2005), Adevărul literar şi artistic (septembrie 2003 – decembrie 2006), Observator Cultural (iulie 2002 – iulie 2005), Femeia (martie 2001 – martie 2005), Revista Magazin (august 2001 – iulie 2002).

Intrarea 7 lei. În preţ este inclusă vizitarea expoziţiei permanente.

Următoarele conferinţe de joi:

Joi 4 septembrie 2014, ora 19:00
Carol Popp de Szathmári - Viaţa şi opera II cu Emanuel Bădescu

Joi 11 septembrie 2014, ora 19:00
Povestiri despre Calea Victoriei cu Constantin Bălăceanu-Stolnici

Maratonul poeziei - Ziua limbii romane




Lansare de carte


Magda Mirea: Ceva nu e


Casa Municipala de Cultura Geo Bogza, Campina


30 august 2014



Și noi am fost ca ei




România de-altădată


Colecții și Colecționari


Înscrisuri de toate felurile: Rechizite 


Vacanta de vara este pe sfârșite, mâine-poimâine ne luăm ghiozdănelul și 
mergem din nou la școală. Mai în ciclul primar, mai la liceu. 
Fiecare după posibilități.
Și pentru că trebuie să ne facem aprovizionare de "sezon"
iată si unele dintre propunerile mele. Începând cu anii '50....




"Utilajul" promovat pe coperta IV l-am avut și eu în dotare.
Și azi mi-aduc aminte cu plăcere de Turtița fermecată...sau năzdrăvană !





Arta valorilor perene




Arta plastica contemporana romaneasca


Familia Perianu


Centrul de Cultura Arcus


august 2014




      Expoziţia cuprinde acuarele ale Corinei Preda Perianu, o serie de sculpturi concepute de Vlad Dan Perianu şi câteva picturi ale lui Mihai Perianu, fiul cel mare al celor doi plasticieni. Lucrările expuse pe simezele Stable Gallery, ale Centrului de Cultură Arcuş, prezintă o familie de artişti formată în importante şcoli româneşti de artă. Primii doi, Corina şi Vlad, absolvenţi al Liceului de Arte Plastice Nicolae Tonitza şi ai Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti şi fiul lor, Mihai Perianu, actualmente elev al Liceului de Arte Plastice Nicolae Tonitza, din capitală.
     Acuarelele Corinei Preda Perianu sunt o încercare lirică de regăsire a unui echilibru interior, o căutare a armoniei cromatice dar şi a celei sufleteşti. Peisajele, care predomină în creaţia sa, au întotdeauna prezent şi elemental architectural, în colţurile sale de natură fiind intercalate: case vechi ţărăneşti, conace bătrâneşti, biserici. Adeseori pictează ferestre sau uşi de biserici în culori calde, pline de lumină, încercând să-şi oblige privitorul să perceapă mai intens importanţa pe care o are vechiul patrimoniu architectural rural sau urban. Arta sa devine, subliminal, şi un protest împotriva distrugerii vechilor clădiri, construcţii încărcate de istorie şi de sugestie plastică, iubite din acest motiv de mulţi pictori.
     Pictoriţa nu părăseşte deloc registrul artei figurative, a valorilor consacrate, păstrând mereu entuziasmul dat de plăcerea de a picta, de a călătorii în spaţii cu diversitate culturală, dornică de a surprinde magia clipei unice, pe care o trăieşte descoperind aceste spaţii.
     Corina Preda Perianu, dar mai ales Vlad Dan Perianu, se regăsesc conceptual într-o grupare de plasticieni, care după perioada ateismului promovat de regimul comunist, încearcă să recupereze intens sursa de inspiraţie religioasă şi simbolistica artei creştine.
    Mult mai modern ca formă de exprimare artistică, Vlad Dan Perianu aprofundează, într-o manieră abstractă, teme perene, biblice, cărora le caută o nouă reprezentare, o nouă esenţă. Poarta raiului, seria îngerilor sau a rugătorilor, portretul de martir cioplit în lemn, te transpun într-o lume feerică, a supranaturalului creştin.
    Adeseori aplică straturi de culoare pe lemnul sculptat, dând obiectelor sale o plasticitate intensificată prin valoare cromatică. Obiectele lui Vlad Dan Perianu te duc cu gândul şi la vechi forme de sculptură antică, cunoscut fiind faptul că, de exemplu, statuile greceşti, din perioada arhaică dar şi din perioada clasică, erau pictate.
    Alături de părinţii săi debutează expoziţional, la Stable Gallery, şi Mihai Perianu, tânăr pictor care experimentează puterea de sugestie a culorii, în tonalităţi puternice, stimulat şi de entuziasmul vârstei sale.
  Arta celor trei artişti, indiferent de formele adoptate, clasice sau moderne, rămâne raportată permanent la valorile perene, promovate în şcolile de artă româneşti sau preluate din mitologia creştină. (Elena Olariu, august 2014).

Turul totalitarismelor



Militia Spirituala


Bucuresti


24 august 2014





    Un proiect pilot al Miliţiei Spirituale. Duminică, 24 august 2014, ora 11:00, Piaţa Revoluţiei (statuia Regelui Carol I). 
   Vino să afli unde au funcţionat instituţiile totalitare represive ale României secolului XX, precum şi forurile de partid şi de stat care le-au coordonat. 
   Pornim din Piaţa Revoluţiei (statuia Regelui Carol I), unde vom vorbi despre actul de la 23 august 1944, manifestaţia de la 8 noiembrie 1945 şi abdicarea Regelui Mihai din 30 decembrie 1947. De asemenea, vom spune poveştile principalelor clădiri din Piaţă: Palatul Regal/Consiliul de Stat, Ministerul de Interne/Comitetul Central, Direcţia a V-a pază şi gardă din DSS, Blocul Palazzo, şi vom indica locurile unde se găsesc o parte dintre tunelele care străbat Piaţa Revoluţiei de la un capăt la altul. 
   De aici, ne vom deplasa pe Calea Victoriei către fostele sedii ale Inspectoratului General al Miliţiei, Departamentului Securităţii Statului, Inspectoratului de Miliţie al Municipiului Bucureşti şi Securităţii Municipiului Bucureşti. Pe drum ne vom opri în locul unde a fost văzut în viaţă, pentru ultima oară, liderul PCdR din timpul războiului (Ştefan Foriş) şi la puţinele clădiri care mai păstrează pe faţade urmele gloanţelor trase în decembrie 1989. 
   Vom vorbi despre cele mai importante momente din istoria acestor instituţii, cine le-a condus şi ce organisme guvernamentale funcţionează aici în prezent. 
   Turul se va desfăşura pe parcursul unei ore întregi şi va avea următorul traseu: 
Piaţa Revoluţiei – Calea Victoriei – Strada Lipscani – 
Strada Domniţa Anastasia – Strada Eforie. 

Ghidul acestui tur gratuit este istoricul Mihai Burcea.


Solitudine - apusul vinului în călimara -




Arta plastică contemporană românească


Lansare de carte


Mihaela Ionescu, Cristian Topan, Valentin Leahu


Turnul Fierarilor, Sighișoara


22 august 2014