duminică, 13 iulie 2014

In Alb si Negru



Arta plastica contemporana romaneasca


Hotel Crowne Plaza, Bucuresti 


14 iulie 2014



COMUNICAT DE PRESA



Nonculorile

   Pe scurt, cand vorbim despre nonculori, vorbim despre ALB si NEGRU dar si despre combinatiile dintre ele, care rezulta in nenumarate tonuri de GRI neutru.
  Culorile, asa cum le percepem noi, nu sunt nimic altceva decat proprietatea obiectelor din jurul nostru de a reflecta undele electromagnetice ale luminii intr-o anumita proportie.   
   Albul este rezultatul reflectiei totale in timp ce negrul este rezultatul absorbtiei totale a luminii.
   Albul, negrul si griurile derivate sunt considerate neutre, de aceea ele pot fi combinate cu orice culoare fara a pune in pericol calitatea raportului cromatic. In pictura sunt folosite tocmai pentru a pune in valoare culorile pure si au scop de acompaniament. Un alt rol pe care il pot juca albul, negrul sau griurile neutre este acela de pauza cromatica, ele neavand caracter cromatic propriu zis. Pot fi folosite pentru a tempera o culoare pura, pentru a desparti culori ce nu creaza armonie sau cand se doreste obtinerea contrastului simultan. Atunci cand combinam o singura culoare cu alb, negru sau gri fara a mai adauga nici o alta culoare rezulta monocromia.
    Fotografiile alb-negru sunt apreciate nu doar pentru ca aceasta forma de manifestare a reprezentat inceputul acestei arte, ci si datorita impactului vizual pe care astfel de creatii il au asupra privitorului.
   La fel de spectaculoasa este si pictura in alb si negru, dar am putea spune ca aceasta ramura a picturii este mult mai fascinanta decat fotografia alb-negru.
   Intotdeauna, artistii au aratat un puternic interes catre pictura monocroma deoarece aceasta forma de manifestare artistica ofera o mai mare putere de concentrare a atentiei catre forma si nu catre culoare in sine, asa cum presupune in mod normal pictura. In acest fel, lupta dintre forma si culoare a reprezentat una dintre temele favorite ale pictorilor, fapt pentru care, una dintre cele mai celebre picturi ale lumii, Guernica, capodopera lui Pablo Picasso este o pictura in alb si negru.
   Dedicata acestor doua culori, expozitia de fata reuneste lucrari ale unor artisti trecuti de mult in nefiinta, cum ar fi Cecilia Cutescu Storck (1879 – 1969), Ion Mandru (1897 – 1980), Mina Beck Wepper (1900 – 1964), precum si ale generatiei actuale de artisti vizuali precum: Vergil Cojocaru – Cover, Petre Emanuel Ghergu, Adina Moldova Titrea, Carmen Bazilescu, Romulus Harda, Catalin Magdalinis, Ana Maria Lupulescu, Constantin Paunescu, Adrian Constantin Boureanu, Anca Gheorghiu, Andreea Condeescu, Andreea Dejan, Carmen Dinca, Dana Dragomir, Dorina Novac, Doru Cristian Deliu, Elian Bacila, Emanoil Marinescu, Katharina Rosnovski, Mariana Tiganas, Mircea Codrin, Mircea Rasvan Ceacaru, Petronel Cristian Turbatu, Radu Teodor, Raluca Serban, Nicolae Macovei, Ximena Stefan si Florin Stefan – fotografie.
   Deschisa incepand din 14 iulie 2014, Expozitia cu vanzare In alb si negru va asteapta in foaierul Salii Magnolia a elegantului Hotel Crowne Plaza din Bucuresti, Bd. Poligrafiei Nr. 1, intre orele 10.00 – 20.00.

   Pentru relatii, personalul Galeriei Elite Prof Art 
va sta la dispozitie la tel. 0766304055 - 
Mihaela Pandelescu, 
facebook: galeriaeliteprofart, e-mail: galeriaeliteprofart2011@gmail.com

Romania - Gradina Europei




Asociatia Cele Mai Frumoase Sate din Romania


Piata George Enescu, Bucuresti


prima editie, 15 - 20 iulie 2014




    Asociația CELE MAI FRUMOASE SATE DIN ROMÂNIA - AFSR, Autoritatea Națională pentru Turism - ANT și Centrul de creație, artă și tradiție al Municipiului București - CREART, vor realiza în perioada 15-20 iulie 2014, în Piața George Enescu (Ateneul Român) din București prima ediție a expoziției itinerante ROMÂNIA, GRĂDINA EUROPEI. DESCOPERĂ COMORILE ROMÂNIEI.
   La deschiderea expoziției, care va avea loc marți, 15 iulie 2014, la ora 11:00. sunt invitați oficialități reprezentând Prezidenția României, Guvernul României, Parlamentul României, Consilii județene, Ambasade, Primării, asociații și instituții de cultură și turism din țară.
   Expoziția ROMÂNIA, GRĂDINA EUROPEI. DESCOPERĂ COMORILE ROMÂNIEI este un concept inovativ și ludic de promovare a României, fiecare județ fiind reprezentant sub forma unei mese cu o grafică special concepută pentru a face relevant și ușor de identificat pentru orice vizitator principalele valori, obiective turistice, culturale, produse simbol, personalități marcante pentru fiecare județ (România în Miniatură). 
    Expoziția este însoțită de seria de evenimente SĂPTĂMÂNA ROMÂNIEI și se va derula în perioada iulie – octombrie 2014 în 13 mari municipii din România, precum și în Bruxelles, Paris, Madrid și Roma, la care estimăm participarea a 500 000 de vizitatori.
    AFSR invită vizitatorii să achiziționeze harta expoziției pentru a descoperi Comorile României și de a face donații de carte și articole sportive pentru satele românești.
    Intrarea la eveniment este liberă, de marți până duminică, 15-20 iulie 2014, între orele 12:00-20:00. 

Vă așteptăm cu drag în România în Miniatură, în România - Grădina Europei.

Marghiol Nicolae
Președinte executiv AFSR, organizator
www.comorileromaniei.ro

Invitatie...de-acum 47 de ani




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile




Azi, in targul de vechituri, "postasul" mi-a adus o invitatie.
Purtata de un plic francat corespunzator unui "imprimat".


Invitatie provenita de la Asociatia Artistilor Fotografi.
Tare m-am mai bucurat caci e prima de acest fel...din colectie.


Iata ce scria Jurnalul National in editia sa din 4 decembrie 2006:
    Jumatate de veac de fotografie de presa a insemnat Armand Rosenthal. Alaturi de Aurel Mihailopol si de Edmund Hoffer, numele lui Armand Rosenthal este rostit de toti pasionatii de fotografie care vorbesc despre maestrii breslei.
    Andu, cum ii spuneau colegii, a intrat in Rompres in 1950, pe vremea cand agentia isi schimba denumirea din Rador in Agerpres. A lucrat aici pana in 1992, cand s-a pensionat, mutandu-se apoi pentru cativa ani la Biroul de Presa al Senatului. Rosenthal era pasionat in primul rand de fotografia spectacolelor de teatru si de portrete.
   "Pregatirea lui culturala a fost ceea ce l-a individualizat intotdeauna. Era un om care spunea ca fara muzica clasica nu poate trai. Daca avea de fotografiat un spectacol, niciodata nu tragea prima oara. Vedea piesa, isi stabilea punctele, si pe urma tragea un film de sase imagini in care surprindea tot spectacolul. Era preferat de foarte multi oameni de exceptie, de la Moisil la Piliuta, pentru asa- zisele portrete care erau de fapt mult mai mult decat niste portrete. Era extrem de ancorat in viata culturala si cunostea foarte multe lucruri despre omul pe care se ducea sa-l fotografieze. Niciodata nu se ducea nepregatit. Toti il stiau si il iubeau. Sergiu Celibidache intreba de el cand venea la Bucuresti...", povesteste Oltea Ghirda, fosta sefa a Departamentului de Fotografie a Rompres. 
    Rosenthal s-a nascut la Iasi. Si parintii, si bunicii lui se ocupasera tot cu fotografia. "Arareori un fotograf stia de toate; de aceea Rosenthal putea sa scoata imagini de exceptie pornind de la un instantaneu." Colegii de la Rompres spun ca Andu avea o pasiune pentru scoaterea unei fotografii de cat mai buna calitate dintr-un cliseu, in laborator. Era dezamagit insa de fotografia din jur: "Acum lumea nu mai apreciaza...", spunea. "Lucra insa cu pasiune, cand facea portrete statea si cate o ora cu aparatul de fotografiat in mana ca sa surprinda ceea ce cauta". Toata lumea stia ca era un fotograf foarte bun si a ramas in amintirea tuturor." 
   Armand Rosenthal s-a stins pe neasteptate, la 70 de ani. "Lucra la fel ca in tinerete", spune Oltea Ghirda. "Intr-o zi i-a fost putin rau, s-a dus la Elias si a murit...


Ion Voicu 
Una dintre fotografiile realizate de Armand
(Arhiva Agerpres)

Din Scinteia adunate...



Romania de-altadata


Reclame


Colectii si Colectionari


















Sau "Iarna ni-i ca vara !"




Poti apasa pe frana si sa nu te opresti. Parerea mea !
































Si publicatia care le-a "gazduit". Almanah Scinteia 1979.
Aparut in decembrie. Evident, 1978.