marți, 28 octombrie 2014

Pagini din jurnalul meu / Scrisori netrimis




Arta plastica contemporana romaneasca


Andreia Ioana Cismasiu


Silvia's Art Gallery, Cluj - Napoca


30 octombrie - 12 noiembrie 2014



   "Pagini din jurnalul meu / Scrisori netrimise este o temă personală care ilustrează, prin intermediul culorii, al formelor, grafismelor și semnelor, trăiri personale; întâlnirea cu sinele, meditația și rugăciunea - totodată. Acest demers este modalitatea mea personală de a-mi exprima sentimentele aferente fiecărui moment din viața. Deschid paginile din jurnalul meu ori de câte ori simt nevoia să mă retrag în interiorul fiinţei mele.
    Scrisori netrimise sunt scrisorile scrise de mine către mine. Ele reprezinta momentele în care stau față în față cu ființa mea interioară, făcând abstracție de zgomotul ambiental sau de banalele preocupări cotidiene inerente.
   Este modalitatea mea de autodescoperire și de autocunoaștere.
   Realizarea proiectului Pagini din jurnalul meu / Scrisori netrimise este un proiect început în 2012, cu ocazia participării la prima ediție a Bienalei Book Art Biennale organizată la Satu Mare, urmată de Bienala de Carte obiect New York, 2013, și de Bienala de Carte Obiect organizată la Moscova, în august 2014. Toate aceste manifestări artistice fiind organizate de Uniunea Artistilor D.Fleiss East West Artists. Deschizătorul periplului meu în sfera book art, este artista Dorothea Fleiss, căreia îi sunt profund recunoscătoare.
    Proiectul meu aduce laolaltă pictură, mixed media (o tehnică agreată de mine), cartea obiect și obiecte miniaturi, toate aceste medii transpunând aceeași idee - pagina de jurnal.
Paginile jurnalului meu se nasc într-un ritm zilnic, saptamânal sau lunar, ori de câte ori întamplări din viaţa mea personală mă provoacă sau ma invită la introspecție.
    Fiecărei pagini, datată şi semnată, îi corespunde o zi din viaţa mea, din familia mea. Unicitatea acestor cărți-obiect rezidă tocmai din cronologia paginilor lor, care se aseamănă una cu alta și diferă, totodată, asemenea zilelor din an.
   Pagini din jurnal/Scrisori netrimise este una dintre cele mai îndragite preocupări ale mele, pe lângă pictura de șevalet și decorarea obiectelor din lemn, spre care ma aplec cu preocupare și dedicare.'' - (A. Cismasiu).

ansamblul FLAUTO DOLCE

Zoltan MAJO - conducerea artistică, flaute drepte
Maria SZABO - flaute drepte
Noemi MIKOS - clavecin
Mihaela MAXIM - soprană


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu