joi, 25 septembrie 2014

Pe cand cuceream Parisul...




Romania de-altadata


Prezente romanesti peste hotare


Colectii si Colectionari


V-am mai povestit; de multe ori un aspect umil, al unei fotografii, carti postale,
document sau carte, iti poate aduce surprize dintre cele mai placute.
Azi, la targ, plimbandu-mi privirea peste cateva carti expuse pe jos, pe un ziar,
toate la acelasi pret (1 leu - ca si majoritatea celorlalte carti vandute aici), mi-a 
atras atentia o brosura (format A 4), fara coperti.
Nu trebuie sa va mai spun, cu paginile ingalbenite. 
De vreme, soare si ploi. 
Rasfoind-o, am constatat ca este o publicatie franceza. Si nu m-a mai interesat.
Dincolo de reclamele mai mult sau mai putin atractive, nu strang
(si va prezint)
decat ceea ce are legatura cu trecutul nostru. Ca oameni, natie sau patrie.
Fiind pe punctul de a abandona lucrarea am mai rasfoit volumul si,
un mic bulgare de aur mi s-a aratat sufletului.
Vi-l impartasesc si voua, in randurile care urmeaza...


Conferancia
Anul 24. Nr. 9. 20 aprilie 1930.
Dupa cum v-ati dat seama, revista/brosura
publica in paginile ei conferinte tinute la Paris.
Cred ca majoritatea dintre voi nu vor avea probleme in 
a intelege, macar partial, cele scrise. Doar suntem francofoni !
Si iata minunatia gasita:


Conferinta sustinuta de Elena Vacarescu, secondata de George Enescu,
pe 23 ianuarie 1930 (si repetata in aceeasi zi).
Chiar si data mi se pare semnificativa: in preajma aniversarii
Unirii de la 1858.



Pe Dunare (la Cazane; n.a.) - Grup de tarani pe un vapor.




Tigani romani pe Dunare, la iesirea din defileul Portile de Fier.




Compozitorul si virtuosul George Enescu. 
Studio fratii Manuel. 




Scena rustica in Romania - cantand la nai (de fapt fluier; n.a.)




Regina Carmen Sylva.


Domnisoara Elena Vacarescu.
Studio fratii Manuel.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu