vineri, 26 septembrie 2014

O altă pasiune frumoasă




România de-altădată


Colecții și Colecționari


Maximafilie



Pe la inceputul anilor '60 am descoperit și m-am îndragostit de mărcile poștale.
Am devenit, cum se spune, filatelist. Amator; stadiu la care mă aflu și astăzi.
Și tot atunci strângeam cu sârg cărți poștale și plicuri; ilustrate, semi-ilustrate, 
de toate felurile. În acest context am remarcat și realizările ținând de ramura 
Maximafiliei.
M-au fascinat încă de pe-atunci: 
carte poștală - ștampilă - marca poștală, 
într-o necesară și frumoasă concordanță; 
de temă, realizare grafică și de timp (datare). 

Fiind totuși la o vârstă fragedă (6-7 ani) și cu un buget extrem de redus
mi-a fost aproape imposibil să abordez, cât de cât serios, acest domeniu.
M-am limitat doar a ști, a fi la curent și...la a admira.

Toate acestea mi-au revenit în minte acum cateva luni când dna Carmen Blaj
mi-a donat, printre altele, o mapă care, la vremea ei, conținea 
astfel de cărți poștale. Nu aveam decât cateva exemplare așa încât nu am 
putut realiza o postare pe această temă.
Lucrurile s-au schimbat zilele trecute când am intrat în posesia mai multor
 exemplare.

Ceea ce urmează nu este prezentarea unei colecții, 
deși nutresc speranța să ajung la așa ceva.
Este doar un simplu semnal si o dorință.
Dar mai presus de toate, este o rememorare; a anilor copilăriei mele.


Mapă Maximafilie. 1963.
Pe spate, sunt inscripționate următoarele:
Tiparul: C.P.C.S.
Plic Maximafilie.
Conține 20 buc. lei 21.


Capra neagra - Rupicapra rupicapra.
Format mare.
Alt tiraj, fără inscripționare.


Lalele - Tulipa gesneriana.
Format mare.


Pelicani - Pelecanus onocrotalus. Format mare.
Alt tiraj, fără inscripționare. 


Cazinou Constanța.
Format mare.
Alt tiraj, fără inscripționare.


Dropia - Atis tarda.
Format mare.
Alt tiraj, fără inscripționare.


Fără titulatură. Format mare.


Fără titulatură. Format mare.


Fără titulatură. Format mare.


 Vultur aquila - Aquila chrysaetos. 
Format obișnuit; ca și celelalte care urmează.
Mai există o variantă, identică. Fara titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Fără titulatură. Circulată. 1965.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Struguri - Vitis vinifera.


Sticletele - Carduelis carduelis.
Mai există o variantă, identică. Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Ciclism.
Comercializată și separat, în afara mapei.


Fără titulatură. Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Cloșcă cu pui.


Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Fără titulatură.
Nu s-a comercializat în cadrul mapei.


Remorcher.


Evident, în afară de mape/plicuri, acest tip de cărți poștale 
se putea achiziționa și separat, ele însoțind apariția seriilor de mărci poștale.


Marco Liberi - Diana si Endimion.
Emisiunea Nuduri. 1969.


Domenico Brandi - Vînătoare.
Emisiunea: Vînătoarea. 1970.


Jan Fytt - Vînătoare.
Emisiunea: Vînătoarea. 1970.


Camil Ressu - Nud.
Emisiunea: Nuduri. 1971.


N. Grigorescu - Nud.
Emisiunea: Nuduri. 1971.


Th. Aman - Tudor Vladimirescu. 1971.


St. Szonyi - Tipografie ilegală. 1971.


Mănăstirea Voroneț - Fragment de frescă.
Emisiunea: Fresce. 1971.


Mănăstirea Moldovița - Fragment de frescă.
Emisiunea: Fresce. 1971.


Gh. Petrașcu - Vedere din Veneția. 1972.


M. Bunescu - Veneția. 1972.


O. Băncilă - Autoportet. 1972.

***Toate ilustratele nu sunt circulate (cu excepțiile menționate)
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu