joi, 18 septembrie 2014

"Ana, Luca si cu Dej, baga spaima in burgheji"




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile




Azi mi-a fost oferita, gratuit, cartea cu aceasta coperta.
Cum nu stiu o boaba din limba maghiara am refuzat oferta; respectuos.
Uitandu-ma putin cu mai multa atentie am sesizat ca este ceva in legatura
cu Oradea (Nagyvarad).


Chiar daca este o publicatie destul de "batrana" (1951), tot
nu m-a atras; sesizand ca are "iz" bisericesc.
Tot de prin cartile postale stiu ca "templom" inseamna "biserica"
iar de "reformatus" nu mai pomenesc...
Am frunzarit totusi volumul; cateva fotografii, de o foarte slaba rezolutie.
Una dintre ele mi-a atras atentia si, dupa ceva ezitari, am decis pana la
urma sa primesc volumul. Iata despre ce este vorba:


Din explicatii n-am priceput decat...ordinea personajelor.
Unele dintre cele mai sinistre din istoria noastra...
Ana Pauker, Gh. Gheorghiu-Dej (care si-a mai spalat din pacate
in ultima parte a vietii), Teohari Georgescu, Vasile Luca.
De aici si titulatura postarii. Un "slogan" de campanie electorala
din acea perioada.


Mai exemplific lucrarea si cu alta imagine, luata probabil
de la un congres de partid, muncitoresc. Ceva in acest gen.


Pretul l-am inteles. Cred ca si locul editarii: Cluj.
Altceva nu prea mai am de adaugat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu