luni, 4 august 2014

Fumatul dauneaza !




Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Inscrisuri de toate felurile


De cele mai multe ori, cand ma capatuiesc cu un vraf de tot felul de hartii, 
nu stiu exact ceea ce voi desoperi acasa. 
Atunci cand savurez, pe indelete, "comoara".
Asa si acum; o scrisoare pe care nici n-am bagat-o in seama in targ si luata 
"la gramada" mi-a dezvaluit o mica poveste. Intamplata de nenumarate
ori intre o "ea" si-un "el"...


"Draga Nelule
Eram foarte suparata cand ne-am intors de la gara cu totii si mi-a spus
Gicu ca eu n'am nicio scrisoare dela tine, ma intrebam care o fi motivul 
de n'ai avut ce sa-mi scrii. Tot drumul dela gara pana acasa n'am scos
niciun cuvant, acasa am vazut cand Gicu ia dat lui Gina o scrisoare,
eu m'am culcat foarte amarata, dar deodata m'am pomenit cu Gina
langa mine si-mi da mult asteptata scrisoare dela tine.
Draga Nelule nu inteleg dece i-mi scrii ca ai sa-mi faci mai multe
observatii in legatura cu anumite chestii, sunt tare curioasa, sau vrei 
sa intepi si tu ca toti barbatii dupa ce au avut o femeie, si fiindui frica 
ca poate nu mai scapa de ea, sa inceapa a invoca mai multe motive.
Orice barbat (care de obicei va credeti mult superiori femeilor) care
a avut o legatura de prietenie sau chiar mai mult cu o fata, pentru a
va afisa in ochii femeilor, gasiti intotdeauna de cuviinta ca aveti de 
reprosat ceva de ele. 
In fond cu ce sunte-ti mai superiori decat noua ?
Oare crezi ca tie nu ti s'ar putea reprosa nimic ?
Cavalereste este ca fiecare sa-si vada calitatile si cusururile fara a se
simti obligat de a reprosa altora lucruri pe care in fond le cunoastem fiecare.
Inteleg prietenie chiar mai mult, dar nu atunci cand ai ajuns la o mai mare
intimitate, abia atunci sa observi ca persoana are cusururi care tie nu-ti plac.
De ce nu le-ai vazut inainte ?
Erau atatea fete care si ele au cusururi pe care natural nu le-ai observat,
sau lor ti-a fost cam greu sa le spui, urmarind probabil scopuri bine determinate.
De atatia ani stiindu-ma singura in camera ai plecat si m'ai lasat ca o 
caraghioasa, asta mi-a dat de inteles ca n'a fost la tine un sentiment de
prietenie nu spun mai mult, ma facea sa cred ca ai facuto intentionat crezand
ca cu asta ma vei jigni. 
In mintea ta probabil ca ai crezut ca eu urmaresc la tine ceva de viitor, ori
nu draga Nelule, am si eu atata experienta de a cunoaste si a-mi da seama 
pana unde merge mintea unui barbat.
Ceia ce am facut, am facut dintr'un imbold sufletesc pe care nu ti-l reprosez
nici tie si cu atat mai mult mie, care am dorit acest lucru si pentru care
i-mi este indiferent ce calificativ vrei sa-i dai tu, un asa mare observator 
in materie de femei.
Cred ca nu te-a determinat sa scrii acest lucru faptul ca te-am rugat 
sa-mi trimeti cateva tigari. Nu gasesc absolut nimic grav in aceasta
rugaminte a mea.
In orice caz eu tot Benony raman, cu toate ca am atatea cusururi, 
si fata de tine voi purta tot acelasi sentimente ca si pana acuma, 
care numai sufletul meu le stie si le voi pastra pentru mine,
si voi cauta ca sa nu te mai agasez cu aceste isbucniri sufletesti.
Transmite multa sanatate lui Robi si roagal si tu ca din partea mea
de doua termometre cat costa sa-mi comunice.
Te sarut si te imbratisez cu acelas sentiment. Benony".
Armasesti. 26 mai 1947.

Tot in aceeasi gramada de hartii am gasit si o fotografie.
Nu poarta nicio data de identificare si nu prea se potriveste
cu vreun profil al personajelor din teancul sus-pomenit.
Mi-ar placea sa cred ca este vorba de Benony.
Luandu-si ramas bun, cu zambetul pe buze, de la Nelu...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu