sâmbătă, 10 mai 2014

Asa cum a fost



Romania de-altadata


Colectii si Colectionari


Cartofilie





Carte postala expediata mamei sale de catre "soldatu" Grigorescu Peter
 - Regimentul 7 Prahova, compania 13 AT, Ploiesti
Scrisa pe 30 aprilie, stampilata "civil" la Ploiesti pe 10 mai (cam mult a durat verificarea) 
si ajunsa in Bucuresti o zi mai tarziu.

"Draga Mama si Frati
In primu rand va comunica(!) multe salutari si sanatate din partea mea.
Mama sa stii ca eu sunt la regiment si o duc cam prost din cauza libertatii si tot o data nu mai am niciun ban si vasi rug(a) forte mult sa faceti tot posibilu sa veniti la mine sau sami trimiteti bani sau un pachet ca o duc cam greu cu mancare vasi rug(a) sa veniti cat de curand la mine.
Eu nu mai pot veni acasa pana cand nu stiu dara este bun dumnezeu ca am sa scap si eu o data ca cei cuminti au scapat si totul a fos(t) vina mea si dara totul este trecator cu urmari forte grele. Mai doresc sa fiu un singur ceas libera(!) langa ai nostri si pe urma pot sa mor . puteti sa va inchipuiti ce greu imi este dara stau sa termin o data cu armat(a), dar mam saturat sa ing(h)it am multe de scris dar mai bine sa tac ca tacere si rabdare face forte mult. mai va rog inca o dat daca vreti   veniti la mine. Va rog din suflet. Al dumitale fiu si frate Peter."

***Am "periat" zdravan textul citat pentru a fi mai usor de inteles dar am lasat destule "mostre" despre cunostintele, sa le zicem gramaticale, expeditorului.

"Scrierea" mai contine doua adnotari:
una pe spatele cartii postale - 
"sa citeasca si Ritta sau sai spuneti ca o duc forte greu daca vorbiti"
si pe fata cartii postale - ati remarcat-o deja
"Urgenta" (!)

Un document banal al vremii...
Despre problemele pe care le avea un soldat obisnuit...
Si era doar inceputul. Batalia de la Stalingrad inca nu incepuse...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu