marți, 18 martie 2014

Barnsdall Park




Jurnal american (13)


Golden State - Orasul Ingerilor




Urcand scarile de pe Olive Hill...



...ajuns sus, poti vedea orasul asternut la picioarele colinei...


In zare, in stanga, se poate vedea Observatorul Astronomic. 
Am fost acolo, am si facut un fotoreportaj pe care unii dintre voi l-ati vazut, poate...


Pe varful dealului, parcul gazduieste un complex cultural destinat artistilor orasului.









Din aceasta imagine ca si din cele de mai jos se poate vedea ceata 
care acopera o parte a orasului; 


...cea centrala, mai ales. De la poluare, desigur...



Din loc in loc, pe agzon, am zarit scaune de acest gen. 
Mi-au placut si le-am imortalizat...



Arhitectura intregului complex este opera unui arhitect american vestit:
Frank Lloyd Wright.


Pe mine m-a dus cu gandul la arhietctura mayasa...





Placa in onoarea lui Theodore Barnsdall. 
Aline Barnsdall este cea care a donat parcul orasului 
pentru dezvoltarea artelor si-n scop recreativ.
Am facut aceasta fotografie din interiorul unei fantani care...nu mai avea apa (!)
















Cateva observatii...
Parcul este bine intretinut, gazonul udat si tuns periodic. 
Florile si copacii ingrijiti cum se cuvine...
Nu acelasi lucru se poate spune despre cladirile complexului care necesita, 
in unele cazuri, lucrari de reparatii. Si activitatea culturala propriu-zisa pare 
intr-o stare de letargie. Numai una dintre sali era deschisa publicului restul parand 
de-a dreptul lasate in parasire. De fapt, sunt semne ale crizei care nu da inca semne 
ca a trecut. Un alt argument pentru aceasta concluzie, si ma refer numai la situatia de fata, 
este si prezenta in parc a numerosi oameni fara adapost. 
In toiul zilei mai e cum mai e dar spre seara banuiesc ca sentimentul de nesiguranta 
este in crestere (ca sa folosesc un eufemism...)
In alta ordine de idei, in fiecare zi de miercuri a saptamanii, jos, la intrarea in parc, 
se organizeaza un Farmers Market, un fel de piata volanta de pe la noi.
 Circa 20 de tonete cu fructe, legume, flori, unele produse handmade, 
oricum destul de departe de oferta bogata de pe la noi. 
Mi s-a spus ca la Malibu targul este mai mare si mai frumos... 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu